beantwoord

Modem defect?

  • 10 december 2012
  • 10 reacties
  • 2748 keer bekeken

mensen ik heb hier een probleem.

Tijdens het surfen, bedraad of draadloos duurt het vaak lang dat pagina's geladen worden.
Dit probleem doet zich ook voor op mijn htc one x welke op de wifi is aangemeld.

Ik heb nu het modem gereset en netjes een kabel aangesloten.
Als ik nu ga serven krijg ik regelmatig een foutmelding dat de pagina niet kan worden geopend.

Oke, kan dus maar een box box openen en een ping -t 8.8.8.8 gestart.
Lekker gaan serven en jah hoor bij het openen van een pagina komen er time-outs op de ping.

resultaten van de ping:

Ping-statistieken voor 8.8.8.8:
    Pakketten: verzonden = 617, ontvangen = 599, verloren = 18
    (2% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 22ms, Maximum = 3915ms, Gemiddelde = 44ms


Waar zit dit probleem nou in?

Ohwja als ik met mijn mobiel ga surfen krijg ik ook een time-out op de ping.
icon

Beste antwoord door Jelmer - Telfort 13 december 2012, 14:20

@Nayonowe

Jammer om te lezen dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik heb de verbinding tot in het modem doorgemeten en zie hier geen problemen. Dit betekent dat het probleem tussen het modem en de randapparatuur zit. Ik heb een nieuw modem verstuurd dat binnen 5 werkdagen bezorgd zal worden. Graag lees ik even in dit topic terug of met het nieuwe modem de problemen zijn opgelost.

Jelmer
Bekijk reactie

10 reacties

iemand nog een idee?
Reputatie 8
Badge +16
Welk merk en type modem heb je exact?
Welk merk en type modem heb je exact?


Inderdaad wel handig te vermelden:

Zyxel P-2812HNU-F1    V3.10(TUE.4)-20120807
Reputatie 8
Badge +16
Hoe gaat het pingen met het modem (192.168.1.254)?

Welke snelheid geeft het modem aan op de statuspagina?
Reputatie 1
Sinds wanneer speelt dit probleem? als het al tijde speelt adviseer ik je contact op te nemen met de Klantenservice, zo uitvoerig mogelijk proberen te omschrijven, mogelijk een modem probleem of wat ook kan, is in het achterliggende netwerk.
Hoe gaat het pingen met het modem (192.168.1.254)?

Welke snelheid geeft het modem aan op de statuspagina?


Onderstaand de ping results naar het modem:

Ping-statistieken voor 192.168.2.254:
    Pakketten: verzonden = 596, ontvangen = 595, verloren = 1
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 0ms, Maximum = 64ms, Gemiddelde = 2ms


en de snelheid is: ADSL WAN Up 14468/1028 kbps
Sinds wanneer speelt dit probleem? als het al tijde speelt adviseer ik je contact op te nemen met de Klantenservice, zo uitvoerig mogelijk proberen te omschrijven, mogelijk een modem probleem of wat ook kan, is in het achterliggende netwerk.


Het probleem is afgelopen donderdag begonnen. Ik weet niet of de telfort webcare vanuit hier iets kan doen, anders zal ik inderdaad eind v/d week eens contact met de helpdesk opnemen.
Badge
@Nayonowe

Jammer om te lezen dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik heb de verbinding tot in het modem doorgemeten en zie hier geen problemen. Dit betekent dat het probleem tussen het modem en de randapparatuur zit. Ik heb een nieuw modem verstuurd dat binnen 5 werkdagen bezorgd zal worden. Graag lees ik even in dit topic terug of met het nieuwe modem de problemen zijn opgelost.

Jelmer
Gistermiddag het nieuwe modem binnen gekregen. Top Service!!!

Vandaag deze vervangen en zonet maar eens een meting gestart.

Ping-statistieken voor 8.8.8.8:
    Pakketten: verzonden = 1352, ontvangen = 1350, verloren = 2
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 24ms, Maximum = 68ms, Gemiddelde = 27ms

Ping tijden en surf gedrag zijn helemaal super nu!

Thnxs voor de service Jelmer.
Badge
@Nayonowe

Fijn om te lezen dat de problemen zijn opgelost!

Jelmer

Reageer