Modem defect?

• 2 oktober 2012
  • 9 reacties
  • 2064 keer bekeken

Badge
Afgelopen vrijdag heb ik mijn modem ontvangen zaterdag dacht ik laat ik hem eens aansluiten.
Zaterdag had ik geen verbinding en activeren werkte niet wat mij niet verbaasde aangezien ik 2 okt. pas opgeleverd zou worden.
Tot mijn verrassing werkte de verbinding de volgende dag wel toen ik mijn laptop opstarten.
Wel viel de verbinding meerdere malen weg, de verbinding was alleen terug te krijgen d.m.v. het modem aan en uit te zetten.
Nu maandag avond hield het modem er weer mee op maar dit keer was het anders:

De LED geven hetvolgende aan.
Power: rood
Internet: rood
DSL: oanje
Ethernet 1: oranje
WLAN/WPS: oranje

Het gaat om een ZyXEL P-2818HNU-F1

Ik heb het forum doorgelezen en dus al geprobeerd te resetten d.m.v. reset knop, spanning aan/uit e.d. niets werkte.

Is er nog wat mee te doen of is het gewoon over met hem?

9 reacties

Badge
Vanochtend het modem in dezelfde staat aangetroffen. Moest naar me werk maar dacht probeer toch nog is een keer spanning eraf voor 30sec. Tot mijn stomme verbazing begon er wat te knipperen en brande uiteindelijk alles.
alleen kort daarop viel me wifi verbinding op me tel weer weg en knipperde het wlan lesje groen. Ik moest naar me werk dus had verder geen tijd. Maar hoe kan ik hem weer betrouwbaar krijgen?
Badge
ik heb een forumacount aangemaakt met mijn telfort mail zodat u dan gelijk mijn gegevens kan achterhalen.
Vanavond heb ik getracht verbinding te krijgen met het modem maar dit lukte niet.
het modem reageerde niet op wlan knop. Zodoende heb ik het modem maar weer aan/uit gezet, hierdoor kwam hij weer in de zelfde stand als het eerste bericht,
de power led rood e.d.. Ik heb geprobeerd met lange tussenpozen aan/uit (5min), reset ingedrukt wanneer aan, Wanneer uit en tijdens opstarten tot 30 sec. daarna, niets hielp. Dit alles heb ik geprobeerd met en zonder bekabeling. Ook heb ik het modem direct aan mijn laptop gehangen maar hij kon geen verbinding krijgen. Hij hangt nu aan de DSL lijn wellicht dat u nog wat kan.
Het ging even fout. Dit is mijn telfort account.

Groetjes johan
Reputatie 8
Badge +17
en uiteraard heb je wél de power-adapter gebruikt die meegeleverd is met de modem?
Die heb ik idd gewoon gebruikt.

Ik heb net de klantenservice gebeld en die zenden mij een nieuw modem toe dus dit topic kan gesloten worden.
Bij mij is hetzelfde het geval. Vanochtend met Klantenservice gebeld. Na 30 minuten in de wacht nog steeds niet geholpen. 

Zouden jullie asap contact kunnen opnemen of gewoon een nieuwe kunnen sturen?
Badge +1
@jopeee87,

Ik zie dat er contact is geweest met onze klantenservice. Ik ga er van uit dat het vervangen van het modem het probleem zal verhelpen.

@EvdWee1,

Vervelend te zien dat uw modem niet correct functioneert. Kunt u het modem resetten op de wijze die staat beschreven in deze post? Als het probleem na deze handelingen blijft bestaan dan zie ik dat graag.

Jeroen
Net, na vanmorgen een half uur in de rij gestaan te hebben, de klantenservice te pakken gekregen na 20 minuten wachten. Met medewerker reset uitgevoerd, geen resultaat.

Medewerker beloofde nieuw modem op vrijdag. Daarna kreeg ik een sms dat het 5 werkdagen zal duren...

Daarnaast werd ik vanochtend gebeld door iemand van het monteursbedrijf voor een afspraak die twee dagen eerder zou plaatsvinden... Lekker op tijd.
Badge
Vandaag modem ontvangen. Alles werkt bellen, internet, netwerk, behalve wifi. Zie hem wel maar verbinden doet i niet.

Gr johan

Reageer