beantwoord

Modem blijft resetten

• 6 juni 2017
  • 16 reacties
  • 768 keer bekeken

Badge
We hebben een Experia box v8.
Het duurde eerst al 6 dagen voordat de broadband werd aangezet, en nu dat het eindelijk aan is gezet is er nog een probleem.

De modem reset namelijk elke keer dat het iets te veel word gebruikt.
En met iets te veel bedoel ik bijvoorbeeld op maar 1 apparaat een video kijken op youtube.....

Ik heb de modem in de gaten gehouden terwijl het probleem optrad en de DSL/Broadband reset niet, De MODEM is het ene dat reset.

Wat is er hier aan de hand? Is de modem defect? Zal een ZyXEL modem dit probleem oplossen?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 12 juni 2017, 15:14

Hoi Burhan, mijn collega's hebben inderdaad een aanpassing op afstand weten te doen, door deze aanpassing is je verbinding weer online gekomen. Fijn dat je verbinding nu weer werkt. Veel plezier met je nieuwe Telfort verbinding!
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Vervang het dsl kabeltje max 150 cm eens, volgens mij worden de zyxel modems niet meer geleverd
Badge
Het DSL kabeltje doet het gewoon, hij deed het ook prima bij voorafgaande modems.
Reputatie 8
Badge +19
De modem reset niet maar reboot (schakelt zich uit en start opnieuw op).
De modem resetten zou het probleem mogelijk op kunnen lossen, net als een ander kabeltje.
Als je niets probeert gebeurt er ook niets... :8

Druk op de achterkant van de modem de resetknop in en hou deze ca. 10 seconden ingedrukt tot je een klik hoort en de lampjes uit- en weer aangaan.
De modem start vanzelf weer op.

De ZyXEL modem wordt zoals jimny al aangeeft niet meer geleverd, die zijn op...
Badge
Ok wijsneus reboot dan XD

Ik heb hem al geprobeerd te resetten maar het probleem lost erdoor niet op, en het ligt niet aan de dsl kabel, bij een andere kabel komt dit probleem ook voor.
Reputatie 8
Badge +19
Zoiets moet je gelijk in je startpost vermelden dan hoeft niemand naar de bekende weg te vragen... wijsneus. 😉
Reputatie 8
Badge +17
Ok wijsneus reboot dan XD

Ik heb hem al geprobeerd te resetten maar het probleem lost erdoor niet op, en het ligt niet aan de dsl kabel, bij een andere kabel komt dit probleem ook voor.

Iemand die meer dan 10000 reacties heeft geplaatst heeft er ontzettend veel verstand van en die is net als jou een klant en forumgebruiker die anderen graag opweg helpt, dus die hoor je niet wijsneus XL te noemen.
Badge
Ten eerste zij ik geen XL en ten tweede hoef je die opmerking niet zo serieus te nemen.

Ik weet het verschil tussen een reboot en een restart wel, ik zei alleen restart voor het gemak ervan.
Reputatie 8
Badge +17
Ten eerste zij ik geen XL en ten tweede hoef je die opmerking niet zo serieus te nemen.

Ik weet het verschil tussen een reboot en een restart wel, ik zei alleen restart voor het gemak ervan. (Ik heb het inmiddels al veranderd)

Ik denk dat je het beste kunt wachten totdat Webcare reageert op je probleem
Reputatie 8
Badge +19
Ik denk dat andere gebruikers inderdaad je probleem niet kunnen verhelpen...
Wacht even de reactie van een Telfort webcare-medewerker af, zij lezen mee en behandelen de topic op volgorde van binnenkomst.
Badge
Update: De klantenservice gebeld, in twee dagen (8 jun) komt er een nieuwe modem, als die het probleem oplost zeg ik het wel.
Reputatie 8
Badge +19
Oke, mooi... thanks voor de terugkoppeling.
Badge
Update: de nieuwe modem kwam woensdag avond, maar nu doet de broadband het weer niet.
Als het nu net als de eerste keer verloopt dan heb ik pas aanstaande woensdag weer wifi, dus 2 weken en 1 dag nadat het zou horen aangesloten te zijn.
Badge
Hierdoor kan ik dus ook niet uit testen of de nieuwe modem het probleem oplost.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi BurhanT, wat vervelend om te horen dat je nieuwe modem geen verbinding heeft. Wanneer ik een controle op je verbinding doe, dan geeft deze controle aan dat het probleem misschien buiten je woning speelt. Ik heb daarom mijn collega's aangestuurd met de vraag de kwaliteit van je verbinding te controleren. Wanneer een probleem vastgesteld wordt, zullen mijn collega's dit verder oplossen. Dan zal er telefonisch contact met je gezocht worden voor het maken van een afspraak. Voor nu is het jammer genoeg afwachten. Ik begrijp dat dit niet de overstap is waar je op hoopte. Er wordt hard gewerkt om je verbinding zo snel mogelijk weer in dienst te krijgen. Als ik meer informatie heb, deel ik dit met je.
Badge
Ik weet niet of er iets aan gedaan is maar de broadband doet het weer sinds een kwartier geleden.

Na een snelheids test gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat het wel aan de modem lag, deze nieuwe modem reboot niet.

Toen hij het weer begon te doen ging het upgrade lampje aan voor ong. 30 seconden maar daarna bleef die uit.

Bedankt voor de hulp, hoewel ik het wel jammer vond dat het overschakelen 2 weken duurde .
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Burhan, mijn collega's hebben inderdaad een aanpassing op afstand weten te doen, door deze aanpassing is je verbinding weer online gekomen. Fijn dat je verbinding nu weer werkt. Veel plezier met je nieuwe Telfort verbinding!

Reageer