beantwoord

Modem bijna dagelijks opnieuw opstarten

• 26 december 2017
  • 11 reacties
  • 360 keer bekeken

Het gebeurd steeds vaker dat ik mijn internet kwijt ben en moet dan mijn modem opnieuw opstarten. Dit is nu bijna dagelijks. Hoe kan dit.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 27 december 2017, 17:22

Hoi a.jenema, ik denk dat je modem (Zyxel) z'n beste tijd heeft gehad. Je modem ga ik daarom vervangen 😳. Ik verwacht dat het modem morgen of overmorgen wordt bezorgd. Kun je laten weten of de verbinding met het nieuwe modem goed werkt?
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Via WiFi, met een ExperiaBox V10?

zie dit topic: https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/problemen-met-wifi-v10-firmware-v1-01-01t01-7-72912
Reputatie 4
Badge +10
Hoi a.jenema, ik denk dat je modem (Zyxel) z'n beste tijd heeft gehad. Je modem ga ik daarom vervangen 😳. Ik verwacht dat het modem morgen of overmorgen wordt bezorgd. Kun je laten weten of de verbinding met het nieuwe modem goed werkt?
Na de ontvangst van het nieuwe modem, experia 8v, gebeurd het nog regelmatig dat de internet verbinding is weggevallen. Na het modem te hebben herstart is de verbinding weer aanwezig. Helaas gebeurd dit nog regelmatig. Met vriendelijke groeten, Ab.
Reputatie 6
Badge +12
Hallo a.jenema, gaat het om je WiFi verbinding die wegvalt of ook bekabeld internet? Waar ik benieuwd naar ben, is of je ook extra apparatuur gebruikt zoals een versterker of bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset? Ik hoor het graag.
Hoi Cindy, Beiden vallen weg en ik gebruik geen versterker of andere apparaten. Het is voor mij een raadsel. Misschien dat jij een oplossing weet. Groeten Ab.
Zelfde probleem hier. Vorige modem kapot, nieuwe gekregen. Nu moeten we wel 4 a 5 opnieuw opstarten. En sommige apparaten kunnen het hele internet niet eens zien.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Ab en LovelyChristy, wat lastig dat zowel je bekabelde internetverbinding als draadloze verbinding wegvalt na het vervangen van je modem. Merk je ook dat er bepaalde lampjes op het modem uitvallen? Dat bijvoorbeeld het broadband of internetlampje uitvalt?
Bij mij branden alle lampjes gewoon.
Reputatie 7
Badge +13
Er speelt op dit moment een probleem met het modem dat je hebt. Meer informatie vind je op deze pagina, in dit topic vind je de laatste informatie daarover. Ik ben bang dat je daar hinder van ondervindt.
En wat moet ik er nu aan doen dan? Want blijkbaar hebben al die updates bij mij niet geholpen
Reputatie 7
Badge +13
Op het moment kan ik je daar geen directe oplossing voor bieden. 😞 Mijn collega's hebben dit probleem nog in onderzoek. Bij sommige klanten heeft het geholpen om de 5Ghz wifi in het apparaat uit te schakelen. Met deze stappen zie je hoe je in het modem kan inloggen. In hetzelfde menu kan je de 5Ghz uitschakelen bij 'Geavanceerd'.

Reageer