beantwoord

Modem aansluiten via lasdop in meterkast of via kastje in woonkamer?

• 13 november 2019
  • 10 reacties
  • 146 keer bekeken

Ik ben verhuisd en heb mijn modem meegenomen naar mijn nieuwe adres. Het lijkt erop dat er twee opties zijn om verbinding met internet te maken; er zit een lasdop in de meterkast en in de woonkamer zit een kastje met drie ingangen, waaronder ‘data’. Op welke van deze twee plekken kan ik mijn modem het beste aansluiten? En hoe doe ik dat dan in de praktijk? Ik begrijp dat ik vanuit de lasdop de blauwe en rode draad in het aansluitkastje moet aansluiten, maar hoe bevestig ik die? 

Aansluitdoosje waar de rode en blauwe draad nog in bevestigd moeten worden, maar hoe?

In de woonkamer zit een moderner kastje, maar die heeft een ingang waarmee ik mijn modem niet aan kan sluiten, iemand enig idee of ik daar een andere aansluitkabel voor kan krijgen? 

Kastje in de woonkamer waarmee internetverbinding wel mogelijk lijkt, maar waar ik niet de juiste kabel voor heb

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 november 2019, 15:22

Hoi @Nienes, welkom hier op het Forum. Je moet inderdaad de aansluiting hebben op de eerste foto. Hiervoor kan ik zeker een monteur aansturen. Dit wilde ik ook doen, maar ik kreeg een foutmelding. Als het goed is word je gebeld voor een afspraak. Dit is kosteloos. Het ziet er namelijk niet goed uit. Wil je laten weten als er contact is geweest voor een afspraak? Of als het je al zelf gelukt is?

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Afbeelding 1 is van toepassing echter die je er verstandig aan om je gegevens in je profiel te zetten. Webcare kan dan een monteur voor je regelen zodat het netjes en storingvrij gemonteerd wordt

De aansluiting in de woonkamer is voor de kabel Ziggo, Delta, Caiway en dergelijke. Voor Telfort heb je daar niks aan.

De rode en de blauwe draad van de lasdop bevestigen onder de schroefjes is genoeg. Blauw bij blauw rood bij rood. Dit kan je ook door een monteur laten doen officieel mogen we er niet zelf aanzitten. Daarom is het vreemd dat er geen isra punt dat doosje is afgemonteerd.

Bedankt voor jullie reacties!

Een monteur hiervoor laten komen gaat me geld kosten en dat heb ik momenteel niet. Ik ga het eerst zelf proberen, als ik de schroefjes tenminste los krijg, want geen enkele van mijn kruiskopschroevendraaiers krijgt ze los... 

Reputatie 8
Badge +16

Het betreft in principe een nieuwe aansluiting dus over het algemeen zijn daar geen kosten aan verbonden. Je kan even de reactie van webcare afwachten.

Ik kan het mishebben maar dit hoort kosteloos te gebeuren zeker vanwege je verhuizing. Als ik op de foto inzoom lijkt het erop dat de schroeven niet meer goed zijn.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Nienes, welkom hier op het Forum. Je moet inderdaad de aansluiting hebben op de eerste foto. Hiervoor kan ik zeker een monteur aansturen. Dit wilde ik ook doen, maar ik kreeg een foutmelding. Als het goed is word je gebeld voor een afspraak. Dit is kosteloos. Het ziet er namelijk niet goed uit. Wil je laten weten als er contact is geweest voor een afspraak? Of als het je al zelf gelukt is?

Reputatie 8
Badge +11

Is er al een monteur geweest @Nienes? Heeft hij het op kunnen lossen?

Gisterochtend is er een monteur langsgekomen en hij heeft de aansluiting keurig netjes in orde gemaakt. Ik heb dus weer internet! Hartstikke bedankt Telfort en iedereen die me op weg heeft geholpen!

Reputatie 8
Badge +7

Gisterochtend is er een monteur langsgekomen en hij heeft de aansluiting keurig netjes in orde gemaakt. Ik heb dus weer internet! Hartstikke bedankt Telfort en iedereen die me op weg heeft geholpen!

Hallo @Nienes , bedankt voor de update en goed om te lezen dat alles goed werkt.

Kun je eens een foto plaatsen hoe het er nu uit ziet s.v.p.?

Reputatie 8
Badge +11

Super @Nienes, dat is fijn om te lezen. :) 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten. Alvast een fijn weekend gewenst. 

Reageer