beantwoord

Modem

• 11 september 2018
  • 9 reacties
  • 246 keer bekeken

Reputatie 1
Beste telfort

Mijn zyxel modem wordt steeds erg heet en gaat dan automatisch resetten alle kabels zitten er goed in heeft voldoende ventilatie en het resetten gebeurt 2 x per uur
Of hij gaat helemaal uit graag zou ik hier een opleving voor hebben
icon

Beste antwoord door jimny 11 september 2018, 12:10

Denk dat je Zyxel modem aan haar laatste reis toe is vermeld in je forumprofiel je klantnummer zodat webcare weet wie je bent
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Denk dat je Zyxel modem aan haar laatste reis toe is vermeld in je forumprofiel je klantnummer zodat webcare weet wie je bent
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Guylain, dat ziet niet goed meer uit voor het modem. Het lijkt alsof deze aan het vechten is om nog in leven te blijven. Dit is niet meer werkbaar zo, ik heb je dan ook meteen een nieuwe opgestuurd. Binnen twee werkdagen zul je deze thuis ontvangen. Veel plezier ervan.
Reputatie 1
Super bedankt voor de snelle service

Groetjes guylain
Goedemiddag,

Mijn experia V8 heeft momenteel een slecht WIFI bereik. ik heb alle adviezen van Telfort al doorlopen, maar de wifi is binnen 5 meter al slecht. als ik naast het modem staat gaat het nog wel goed. dit modem is ook al vele jaren in gebruik. dus ik denk dat deze wel een keer aan vervanging toe is Telfort.
hoe kunnen jullie mij hierbij helpen
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Emielkk, wat balen dat jouw V8 slecht bereik geeft. 😞 Je geeft aan de porobleemoplossers al te hebben doorlopen? Zo ook de WiFi Check? En heb je al geprobeerd het modem om te draaien? Dus met de achterkant naar de ruimte gericht? Het WiFi gedeelte zit namelijk aan de achterkant.

Werkt dat niet, wil je dan alle apparaten loskoppelen van het modem, behalve 1. Vervolgens zet je de WiFi 1 voor 1 op de overige apparaten weer aan met ruime tijd ertussen. Is er een apparaat aan te wijzen waarbij het in 1 keer minder gaat?
Hoi Bart,

Ik heb het modem gereset, anders geplaatst en alle kabels los gehaald. het lijkt dat het bereik iets toeneemt. echter de internet snelheid is bedroevend. als ik een speedtest doe op 5 meter afstand kom ik niet eens aan 1 Mbit. ter wijl ik naast de modem goed bereik en snelheid heb.

Ik mijn ITV lost niet op met resetten. gisteren moest ik iedere 5 minuten naar een ander kanaal schakelen om de formule 1 verder te kunnen kijken.

Ik denk dat de apparaten inmiddels zo oud zijn, dat ze op het einde zitten.
wat kun je voor ons betekenen. we zijn al zo lang klant bij Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
Dat klinkt inderdaad allemaal niet zo goed. Ik zie echter nog geen reset terug. Heb je het gedaan zoals op deze pagina beschreven? Ik ben benieuwd hoe het modem daarna reageert. En heb je nog alle apparaten van de WiFi losgekoppeld behalve 1?

Omdat de tv ook problemen geeft wil ik je ook vragen om het glasvezelkastje een stroomloos te maken voor 2 minuten, maakt dat verschil?
En hoe is de tv-ontvanger aangesloten op het modem? Met een kabel of draadloze adapters?

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen, maar ik moet hiervoor wel de antwoorden op deze vragen hebben. Ik moet namelijk alles analyseren. Ik kan niet zomaar een nieuw modem sturen.
Hallo Bart,
ik had al eerder reset uitgevoerd zonder resultaat. en omdat je dan alles weer opnieuw moet instellen. maar heb dit toch nu. wel gedaan. het resultaat is niet bijzonder.

10.2
Mbps (downloaden)
9.50
Mbps (uploaden)

via speedtest. op afstand van 5 meter van de router. met onze basis van 50 Mbps vind ik dit wel te laag
ook glasvezel gereset en 10 min spanningsloos gehad.

Ik ben benieuwd naar je analyse?

Gr Emiel
Reputatie 8
Badge +11
Dat ziet er allemaal niet goed uit. De WiFi moet wel een stuk hoger liggen. Uit jouw bevindingen en mijn analyse komt naar voren dat het modem toch waarschijnlijk de boosdoener is. Een nieuwe is dan ook onderweg. Binnen twee werkdagen ontvang je deze. Ik ben benieuwd hoe deze werkt. Ik hoor graag van je.

Reageer