beantwoord

Modem

• 26 oktober 2013
  • 7 reacties
  • 1587 keer bekeken

Beste Telfort

Ik heb al eerder neer gezet dat mijn internet het niet deed.
Een paar uur later deed de verbinding het weer en heb ik dat ook weer netjes vermeld.

Nu het volgende het internet doet het weer niet en dus maar eens met meet appratuur aan de slag gegaan en ja tot mijn stomste verbazing krijg ik gewoon signaal maar blijkt de modem het niet door te willen geven het signaal gaat wel naar binnen maar komt niet naar buiten.
Ik heb alle kabels gemeten en overal komt 100% verbinding door tot aan de modem met andere woorden ik heb dus een defecte modem.
Het gaat om de experia box v8
icon

Beste antwoord door Henk 28 oktober 2013, 11:19

Aan de kabels ligt het niet dat is uitvoerig getest en zelfs overal andere aan gehangen om dat uit te sluiten.
Op het moment van typen is mn verbinding zelfs nog verder achteruit gegaan het is nu zelfs actual data rate van 640kbps up en 5564 kbps down gewoorden het lijkt wel elke keer dat die ermee stopt dat die me verbinding verder naar beneden gooit.

Wordt het modem elke avond uitgezet? Ik kan je eventueel een vervangend modem sturen maar wil graag zeker weten dat de verbinding helemaal in orde is. Hiervoor stuur ik nogmaals een monteur aan. Er wordt contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak.

Mijn excuus voor het ongemak.

Henk
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Nu het volgende het internet doet het weer niet en dus maar eens met meet appratuur aan de slag gegaan en ja tot mijn stomste verbazing krijg ik gewoon signaal maar blijkt de modem het niet door te willen geven het signaal gaat wel naar binnen maar komt niet naar buiten.

Wat voor meetapparatuur gebruik je? Want zonder dure professionele KPN-apparatuur kun je niet vast stellen dat je "gewoon signaal krijgt".

En wat bedoel je met je opmerking dat het modem gewoon signaal krijgt maar het niet doorgeeft?

Het modem geeft geen signaal door... het werkt veel complexer dan dat.
Waarom zou het dure meet apperatuur moeten zijn als ik vragen mag?
Ik heb er iemand naar laten kijken die al zon 20 jaar netwerkbeheerder is en die gaf duidelijk aan dat er gewoon signaal binnenkomt vanuit de muur.
Ook is het nu zo dat als ik in de modem kijk (want hij doet het weer) zie ik dat de verbinding is terug geschroefd tot een actual data rate van 936kbps up en 8436kbps down.
Hij heeft nu iniedergeval alweer een dag aangehouden zonder er mee te kappen.
Maar het blijft nogal vaag dat die me zover terug schroeft vanaf een 50mb verbinding.
Ik heb er verder niet veel verstand van hoe het allemaal werkt maar weet wel dat het niet goed is.
Reputatie 8
Badge +16
Waarom zou het dure meet apperatuur moeten zijn als ik vragen mag?
Je hebt dure apparatuur nodig om een DSL-spectrum en eventuele verstoringen te kunnen meten.

De mededeling dat er "gewoon signaal binnenkomt maar dat het modem het niet doorgeeft" is een beetje nietszeggend.

Als je een 50Mbps verbinding hebt en je haalt er maar 8, dan vraag ik me toch af of er misschien iets mis is met de bekabeling binnenshuis.
Aan de kabels ligt het niet dat is uitvoerig getest en zelfs overal andere aan gehangen om dat uit te sluiten.
Op het moment van typen is mn verbinding zelfs nog verder achteruit gegaan het is nu zelfs actual data rate van 640kbps up en 5564 kbps down gewoorden het lijkt wel elke keer dat die ermee stopt dat die me verbinding verder naar beneden gooit.
Reputatie 4
Badge +3

Wordt het modem elke avond uitgezet? Ik kan je eventueel een vervangend modem sturen maar wil graag zeker weten dat de verbinding helemaal in orde is. Hiervoor stuur ik nogmaals een monteur aan. Er wordt contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak.

Mijn excuus voor het ongemak.

Henk
Nee het modem woord niet eens aangeraakt.
inmiddels heeft die me nog verder terug geschroefd naar een 4mb lijn.
het signaal komt en gaat zo gaat het een avondje goed en zo ligt die er weer een halve dag uit en telkens als die het weer doet woord de internet snelheid verder naar beneden gegooid.

ik kreeg ook van de week een sms van telfort met daarin de vraag of ik de modem even wilde aanzetten terwijl de modem gewoon aan stond.
Reputatie 4
Badge +3
Nee het modem woord niet eens aangeraakt.
inmiddels heeft die me nog verder terug geschroefd naar een 4mb lijn.
het signaal komt en gaat zo gaat het een avondje goed en zo ligt die er weer een halve dag uit en telkens als die het weer doet woord de internet snelheid verder naar beneden gegooid.

ik kreeg ook van de week een sms van telfort met daarin de vraag of ik de modem even wilde aanzetten terwijl de modem gewoon aan stond.

Ok, bedankt voor de extra informatie. Ik heb het ticket geüpdatet.

Henk

Reageer