Modem 2812HNU

• 20 december 2017
  • 9 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik heb nog een Zyxel 2812HNU modem en ervaar erg veel probemen, het begon met het compleet wegvallen van Wifi en (bedraade) TV box connectie. Na een reset was dit soms opgelost.

De laatste tijd valt mijn Wifi vrijwel dagelijks uit, haal geen fatsoenlijke snelheden en heeft de TV ontvanger problemen bij het zappen van kanalen, soms helpt een reset maar soms ook niet. Ik heb de settings, forums etc.. al nagekeken maar naar mijn mening is de modem 2812HNU een "oudje" en aan vervanging toe. Hoe kan ik dat aanvragen ?

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
In principe is wat je net hebt geschreven voldoende. Zodra webcare aan je topic toe is reageren ze wel.
Zorg dat je klantnummer in je profiel staat.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jarune, het is inderdaad tijd voor een nieuw modem hoe ik het zo lees. Deze wordt klaargemaakt voor verzending en morgen bezorgd. Laat je dan even weten hoe het nieuwe modem functioneert? Bij voorbaat dank!
hoi Stephan,

Bedankt voor de snelle service. Vandaag ontvangen en aansluiten ging erg eenvoudig.
Nog wel even de vraag waarom ik de V8 heb ontvangen en niet de nieuwe V10 met 802.11ac ondersteuning ?
Reputatie 8
Badge +11
Dat staat hier uitgelegd:
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Reputatie 7
Badge +7
Dat staat hier uitgelegd:
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350

Hoi Jarune, GJC heeft inderdaad al antwoord gegeven op je vraag. Weet je hiermee voldoende of kan ik je nog ergens bij helpen?
Hoi Wieger,

In principe wel, bedankt voor het snelle toesturen van het v8 modem. Ik heb deze echter na 2 dagen weer afgekoppeld en het oude Zyxel modem weer aangesloten. Het wifi bereik van de V8 is echt dramatisch zelfs in dezelfde woonkamer. De v8 heeft zo goed als geen bereik buiten de woonkamer en een Youtube streamen op 1080p is al problematisch. De Zyxel had dit probleem niet.

Om mij heen zijn wel meerdere (buren) wifi connecties en ben zeer bekend met het kanaal veranderen en opzoeken en het modem juist plaatsen etc... Ik heb daarnaast maar een beperkt aantal apparaten op wifi (notebook, ps4, mobiel). De wired connecties (tv ontvanger) lijken wel wat stabieler maar daar blijft het dan ook bij.

Na wat onderzoek blijkt het V8 modem al uit 2012! afkomstig te zijn, ondersteund deze geen 5Ghz of dual band Wifi, MiMo of de ac standaard. Dit kan in mijn optiek echt niet meer in 2017/2018. Huidige devices hebben vrijwel allemaal ondersteuning voor 5Ghz, ac en/of Mimo dual band.

Ik begrijp best dat de v10 modem alleen bij glasvezel wordt aangeboden vanwege de hogere down snelheid maar technieken zoals MiMo, 5GHz en ac zijn de afgelopen jaren toch echt wel de standaard en daarbij wordt de gebruikservaring binnenshuis toch echt wel teniet gedaan.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben het met je eens dat de v8 geen wereldbereik heeft. Dat merk ik hier ook (geen betonnen muren). Ik heb dat opgelost door aan de andere kant van het huis en een verdieping hoger een versterker neer te zetten. Bekabeld aangesloten zodat deze ook de 5GHz band ondersteunt. Geen centje pijn.
Als ik zo lees over de problemen die er momenteel zijn met de v10 na de laatste update ben ik blij dat ik gewoon de v8 heb.
Min of meer verplicht een versterker neerzetten lijkt me nou ook niet de bedoeling.
We hebben het hier over een basis service als internet/tv/telefonie provider. Je begrijpt dat er ook geen enkele mobiele provider is welke nu nog een Samsung Galaxy S3 uit 2012 aanbiedt bij een nieuw abonnement.

Ik ben zelf tevreden over het tv aanbod en mobiele service/prijzen en bereik van Telfort maar het aanleveren van een modem/router met 5 jaar oude techniek als een "service" is wel even verkeerd gevallen. Ik zie maar 3 oplossingen :

-Provider veranderen of glasvezel aanvragen.
-Wifi extender kopen.
-Eigen router/modem kopen en geen support meer krijgen.
-Provider veranderen of glasvezel aanvragen.
-Wifi extender kopen.
-Eigen router/modem kopen en geen support meer krijgen.

Als je bij Telfort over gaat van dsl naar glas behoud je je huidige modem. Een wifi extender lijkt me de snelste en goedkoopste oplossing.

Reageer