beantwoord

Missende stekkerpootjes Experia v10

• 25 november 2019
  • 18 reacties
  • 286 keer bekeken

Beste,

Afgelopen weekend werd de v10 bezorgd. Echter de stekkerpootjes voor de nieuwe adapter zaten niet in de doos. 

Gr.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 27 november 2019, 09:10

@Ed0523, welkom hier. Ik zie dat je en gedeelte van de adapter mist. Dat is inderdaad niet zo netjes, excuses. Ik heb nu in ieder geval een nieuwe voor je aangevraagd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Ik hoor graag van je als je de adapter hebt ontvangen. 

Bekijk reactie

18 reacties

Hallo @Ed0523 , kun je via een foto laten zien wat er precies mist aan het modem?

Het te clicken gedeelte ontbreekt.

Gr.

Hallo @Ed0523 , ik snap het, het is een universele wereldvoeding waar de regionale landenstekker op ontbreekt, slordig.

Reputatie 8
Badge +11

@Ed0523, welkom hier. Ik zie dat je en gedeelte van de adapter mist. Dat is inderdaad niet zo netjes, excuses. Ik heb nu in ieder geval een nieuwe voor je aangevraagd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Ik hoor graag van je als je de adapter hebt ontvangen. 

Nieuwe adapter ontvangen. Modem geinstalleerd. Echter ik krijg de boel niet aan de praat. De netwerk name komt niet overeen met naam van de stikker achterop het modem. De WPA key hoort hier dus niet bij. Kan dus geen verbinding maken. Ook het admin password klopt niet. Terugsturen? zo ja, graag details. 

Waarschijnlijk heeft KPN de barcode van deze V10a gescand en netjes gekoppeld aan mijn NAW gegevens. Wellicht kun je zien waar dit modem eerder is geweest? Ik vermoed dat deze al eens ergens is geweest omdat de zending ook niet compleet was.

Maar als ik je nu de Network name geef, wellicht dat jullie de juiste gegevens erbij kunnen vinden?

Hallo @Ed0523 bij de start van het topic heb je het over de Experia V10 en in je laatste reactie heb je het over de Experia V10a, welke heb je nu precies voordat ik een antwoord kan formuleren?

V10a, maar dat had voor de stekkerpootjes weinig invloed..

Reputatie 8
Badge +11

Je krijgt de WiFi alleen niet aan de praat? De rest werkt wel? Heb je het modem ook voorzien van een reset? Zo wordt het modem helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus ook de WiFi SSID wordt teruggezet naar die op de sticker. Kun je daarna gebruik maken van de WiFi en weer inloggen op het modem

Helaas, dat werkt niet. Harde reset biedt ook geen soelaas. De sticker matched niet met het apparaat. Het is niet mogelijk om op het modem (oo niet via de utp) in te loggen omdat de gegevens daarvoor niet juist zijn. Wachtwoord onjuist. En andere netwerknaam. wel een variant hiervan. Als ik deze netwerknaam doorgeef kunt u misschien de gegevens achterhalen zoals in mijn eerdere bericht beschreven. Graag lezen.

Reputatie 8
Badge +11

Dan lijkt het er op dat het toch ergens mis is gegaan met de Experia Box en het kaartje dat erbij hoort. Ik heb daarom een nieuw modem voor je aangevraagd. Ik kan zo niet 1,2,3 achterhalen waar het modem bij hoort. En na een reset zou deze ook weer bereikbaar moeten zijn met de gegevens op het modem, vandaar een nieuw modem. 

Prima.  Maar je zou even in de database van uitgegeven modems kunnen (laten) zoeken of het af fabriek network name ergens voorkomt. Of Arcadyan/tussenpersoon even vragen wat de bijhorende toewijzing bij deze SSID is.

Scheelt een post bestelling en rompslomp.. (en dus geld ;))

Gewoon omdat het zou moeten kunnen.

SSID van dit apparaat is VRV9517000001 (rest van de data is ongetwijfeld te vinden)

Reputatie 8
Badge +11

Het SSID kun je achter halen wanneer je ingelogd bent in het modem. Alleen dat lijkt dus niet te lukken. Ik kan zo niet achterhalen welk SSID dat bij jouw modem hoort, vandaar dat ik een nieuw modem heb aangevraagd. Ik hoor graag van je als je deze ontvangen hebt en aangesloten. Ik ga er van uit dat het met het nieuwe modem zeker gaat lukken. 

Reputatie 8

Gegevens op het “kaartje” kunnen mogelijk anders zijn dan de gegevens erachter op de V10A zelf als je het kaartje wegschuift. En dan nog een harde reset erachteraan geven voor de V10A met een omgevouwen paperclip in het resetgaatje achterop. Dan zouden gegevens moeten kloppen.

En dan nog het beste inloggen met een bekabelde verbinding met het “admin” account.
Wat tevens op de V10A wordt aangegeven. (Vermijd je mogelijke WiFi connectie problemen).

Beste Babylonia, de mijne kwam zonder kaartje, enkel met de sticker op die positie. En zoals u kon lezen probeerde ik in te loggen op het admin account via de kabel. Echter, als de info niet overkomt met de hardware van de V10a dan kun je resetten tot je een ons weegt. Daarom stelde ik een aantal opties voor. 

Ik vind het mooi dat u dit als vrijwilligers werk erbij doet maar dan moet het wel zinnig zijn. Uw reactie had direct moet volgen op mijn vraag, dan had het nog iets zin. 

Graag beter lezen dus. (geldt ook voor alle andere vrijwillge reageerders) :)

Reputatie 8

Echter, als de info niet overkomt met de hardware van de V10a dan kun je resetten tot je een ons weegt. Daarom stelde ik een aantal opties voor.

Er zijn nog wel meer oorzaken in het verschil aan gegevens terug te voeren en opties om het te kunnen herstellen,
Soms wil een enkele uitgevoerde reset niet werken, meerdere achter elkaar wel. Verder een resetknop indrukken en tegelijkertijd dan de power inschakelen heeft beslist nog een heel andere functie erbij. (Wordt o.a. gebruikt om de firmware van KPN of Telfort volledig opnieuw in te laden).

Reputatie 8
Badge +11

Is het met het nieuwe modem wel gelukt @Ed0523?

Is het met het nieuwe modem wel gelukt @Ed0523?

Zeker! 5 minuutjes en alles functioneert prima. 

(dit pakketje bevatte ook een beschrijving en kabelsetje, welke allen ontbraken in eerste zending. zal de boel terugsturen en stickertje eraf afhalen) 

Reputatie 8
Badge +11

Helemaal top! :) 

Mocht er nog weer eens iets zijn, dan horen we graag weer van je. 

Reageer