beantwoord

Minimale snelheid voor interactieve TV

• 4 februari 2015
  • 17 reacties
  • 5642 keer bekeken

Hallo,
Mijn huidige provider stopt ermee, dus ik heb een andere internetprovider nodig.
Nu zeggen KPN en Tele2 dat mijn internetverbinding te traag is voor interactieve TV, maar jullie beschikbaarheidstest geeft aan dat het wel kan.
En jullie bieden interactieve TV van KPN aan. Waarom kan het bij jullie wel en bij KPN en Tele2 niet?

alvast bedankt voor het antwoord.

groeten,
L.
icon

Beste antwoord door Enterprise 4 februari 2015, 22:35

Dit is de uitkomst:
Op uw adres kunnen wij onze diensten aanbieden. Maximaal haalbare snelheid op uw adres: 7 Mb/s

7 Mbps is krap aan.
Een SD-zender (standard definition) heeft 4 Mbps nodig, en een HD-zender (high definition) verbruikt 8 Mbps.
Dus als je SD-TV kijkt hou je nog maar 3 mbps over voor internet en HD is al helemaal niet mogelijk.
De meeste providers voorzien dan (te veel) klachten over de prestaties van de verbinding en beginnen hier dus blijkbaar niet aan.

Maar bij deze lage snelheid wil Telfort blijkbaar nog wel een abonnement voor één TV-ontvanger leveren op voorwaarde dat je geen HD-zenders kan ontvangen en genoegen neemt met heel weinig bandbreedte voor internet.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Hoi lute11, welkom op het forum.

Welke snelheid is op jouw adres haalbaar volgens deze postcodecheck..?

En heb je bij je huidige provider ook interactieve TV (bij welke snelheid)?
Dit is de uitkomst:
Op uw adres kunnen wij onze diensten aanbieden. Maximaal haalbare snelheid op uw adres: 7 Mb/s
bij mijn huidige provider heb ik geen I-TV.
Reputatie 8
Badge +19
Dit is de uitkomst:

7 Mbps is krap aan.
Een SD-zender (standard definition) heeft 4 Mbps nodig, en een HD-zender (high definition) verbruikt 8 Mbps.
Dus als je SD-TV kijkt hou je nog maar 3 mbps over voor internet en HD is al helemaal niet mogelijk.
De meeste providers voorzien dan (te veel) klachten over de prestaties van de verbinding en beginnen hier dus blijkbaar niet aan.

Maar bij deze lage snelheid wil Telfort blijkbaar nog wel een abonnement voor één TV-ontvanger leveren op voorwaarde dat je geen HD-zenders kan ontvangen en genoegen neemt met heel weinig bandbreedte voor internet.
Enterprise,

Bedankt voor je duidelijke uitleg, ik weet nu voldoende.
Als ik ik een abbo afsluit dan wil ik er ook volledig van genieten, en dat gaat met mijn snelheid niet lukken.

Nogmaals bedankt.

Groeten,
Lute11
Reputatie 8
Badge +19
Enterprise,

Bedankt voor je duidelijke uitleg, ik weet nu voldoende.
Als ik ik een abbo afsluit dan wil ik er ook volledig van genieten, en dat gaat met mijn snelheid niet lukken.

Graag gedaan.
En een wijs besluit, wellicht heb je mogelijkheden richting kabelinternet of glasvezel.
Telfort levert ook glasvezel, misschien ook op jouw adres..?

https://www.telfort.nl/Algemeen/Glasvezel-postcodecheck-van-Telfort.htm
Helaas, ik ben aangewezen op Adsl. er ligt hier geen glasvezel of kabel. Het is wachten op een aanpassing in de centrale, en volgens de KPN gaat dat minimaal 3 kwartalen duren.
Reputatie 8
Badge +19
Het is wachten op een aanpassing in de centrale, en volgens de KPN gaat dat minimaal 3 kwartalen duren.

Aangezien je huidige provider stopt zal je moeten kiezen voor een nieuwe provider.
Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk en je zal dan na de netwerkaanpassing ook gebruik kunnen maken van de (snellere) Telfort diensten.
Maar wel een flink stuk voordeliger dan bij KPN... 😉
Het is wachten op een aanpassing in de centrale, en volgens de KPN gaat dat minimaal 3 kwartalen duren.

Aangezien je huidige provider stopt zal je moeten kiezen voor een nieuwe provider.
Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk en je zal dan na de netwerkaanpassing ook gebruik kunnen maken van de (snellere) Telfort diensten.
Maar wel een flink stuk voordeliger dan bij KPN... ;)

Ik heb nog geen besluit genomen, ik ga het eerst nog even bekijken nu ik weet dat interactieve tv vooralsnog niet mogelijk is.
Ik weet dat het inmiddels al een oud bericht is. Maar er is misschien een oplossing. Alleen internet nemen. En dan even rond kijken voor IPTV. Dit heeft minder data nodig.
Reputatie 8
In die 3 jaar heeft die inmiddels mogelijk al lang sneller internet?

De benodigde bandbreedte voor IPTV voor SD- en HD kwaliteit is eerder in de draad reeds beschreven. Dat is in de tussentijd niet veranderd.
Behalve youfone die alleen TV kan leveren via dsl, ken ik behalve de internet providers geen legale iptv bronnen*. Knippr is er mee gestopt net als de dienst van KPN. Kortom als je ergens internet afneemt kan je net zo goed bij dezelfde provider tv afnemen.

*diensten als kijk ,nlziet en overige beperkte diensten zijn nog niet echt volwaardige oplossingen.
In ons geval is de koperlijn snelheid van 3 mbit al jaren 3 mbit en zit er ook geen verbetering aan te komen.
Ziggo is bij ons de enige "goed" werkende optie.
Door dat we in alles achter lopen en dus altijd de hoofdprijs voor tv en internet moeten betalen kijk ik IPTV van een ander soort provider.
Reputatie 8
Neem je die toch.
Reputatie 5
Badge +8
Hi Kreator, welkom op het forum. Zou je je profiel willen aanvullen met al je gegevens en mij een seintje geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit voor je nakijken.

Neem je die toch.

Liever niet natuurlijk. 😉 Maar als wij daar minder goed kunnen leveren zal ik de eerste zijn die dat toegeeft.
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen.

Reageer