vraag

Mijn internetsnelheid is te laag

• 3 oktober 2017
  • 26 reacties
  • 649 keer bekeken

Hallo, ik heb vanaf 24 september j.l. het totaalpakket. Ik kijk TV via telfort.interactievetv.nl.
Om de paar minuten heb ik geen internet, een avondje tv kijken (LAN) of mobiel (WiFi) gaat bijna niet.

Ik zou graag een storingsvrije aansluiting hebben. Voorheen had ik op een ander adres Ziggo en nooit geen problemen. Anders moet ik het abonnement helaas per direct annuleren. Waarvan akte (dd 3 okt 2017)

De eerste paar dagen heb ik weinig op het internet gezeten. Nu ik internet gebruik merk ik dat het heel slecht werkt. Niet fijn. Ik typ dit zelfs offline omdat ook onder het typen steeds de verbinding verdwijnt.
Natuurlijk heb ik de modem gereset.

26 reacties

Hoe is je modem aangesloten?
Met kort kabeltje op het echte isra punt?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm
Ja, stopcontact in de huiskamer. Originele kabels gebruikt.

Pak de grijze telefoonkabel en de telefoonstekker.
Steek de telefoonstekker in de hoofdtelefoonaansluiting.
Klik nu de grijze telefoonkabel in de telefoonstekker en stop het andere uiteinde van de grijze telefoonkabel in de DSL-aansluiting van het modem

- Na het plaatsen van mijn bericht meteen weer offline. Nu weer online (voor hoelang). Modem nogmaals gereset met pennetje. -
Maar dat doet grote twijfel rijzen of die hoofdcontactdoos wel je echte isra punt is.
Zit er geen isra punt in de meterkast of bij de voordeur?
Nee, alleen hoofdaansluiting in woonkamer.

Hoe vind je de hoofdaansluiting?
Voor de stabiliteit en snelheid van je internet is het belangrijk dat je het modem zo dicht mogelijk op de hoofdaansluiting aansluit. Start in de meterkast met het zoeken naar de hoofdaansluiting. Vind je hier geen aansluiting? Dan heb je waarschijnlijk een aansluiting via een wandcontactdoos, dit is een stopcontact met vier gaten dat zich vaak in de woonkamer bevindt.
Kan je het dekseltje dan eens van de hoofdaansluiting halen?
Het kan dat er onder de schroefjes van de bovenste 2 pennen meerdere draadjes zitten.
Dit mogen er max 2 zijn. Rood en blauw of wit en oranje.
Als er slechts 2 draadjes aangesloten zitten, haal deze dan eens los en strip ze opnieuw. Corrosie is funest voor je vebinding.
Dat zal ik proberen. Alles is nieuw in de woning, maar voor de zekerheid.

Nu is het zo dat ik 5 eu extra betaal omdat mijn adres 87mbit snelheid geeft, volgens de website van Telfort/verkopers in de store. Anders zou ik 'maar' maximaal 50mbit ontvangen...
Ik ontvang nu slechts 48mbit (LAN). Eigenlijk vind ik dat ik extra betaal voor niets in praktijk. Hoe sta jij hier tegenaan?
Het uitzetten van de extra snelheid kan wel via MijnTelfort maar maakt niks uit op mijn -directe- maandelijkse rekening. Dat vind ik wel vreemd. Ik kan tot 14 dagen na activering van mijn abonnement wijzigingen en/of annuleren. Overmorgen (een paar dagen voor 14 dagen) wil ik het dus definitief regelen, bij de verkopers in de store.

-de hele avond storingen gehad, geen tv-avondje dus-
Hoe bedoel je: Alles is nieuw? Nieuwbouw of verbouwd?
Er wodt trouwens pas geleverd als de bedenktijd voorbij is.
Maar Telfort zal er alles aan doen om je een goed werkende verbinding te leveren.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi ErikM. welkom op het forum. Uit je bericht maak ik op dat je nog niet gelukkig bent met je overstap naar Telfort. Je haalt niet de 87Mbit die je verwacht. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet gelukkig van wordt. Als ik ga kijken naar de snelheid die je modem op het moment binnenhaalt, dan zie ik dat dit ongeveer 60mbit is. Dit is al een aanzienlijke afwijking van de 87Mbit die ik verwacht op jouw verbinding. Om je verbinding goed na te laten kijken, heb ik een opdracht bij Guidion geopend voor een monteur die je lijn door kan meten.
Hallo Nelly, ja, vandaag info gevraagd, er is pas geleverd na de bedenktijd. Dus ik zit er een jaar aan vast zonder dat ik heb kunnen testen. Slim. En met de storingen voelt dat dan best 'bekocht'. Maargoed, dat is de wereld tegenwoordig, wel jammer... Niks aan te doen. Nu zal ik moeten zorgen dat het gaat werken.
- Woning voor mij nieuw opgeleverd, bj. 1987. Het stopcontact heb ik vandaag nagekeken, nog originele kwaliteit, PTT. Geen verbetert resultaat.- Bedankt voor de tips, wellicht iets voor anderen wel van toepassing.

Hallo Wieger, dan kom ik bij jouw antwoord terecht. Volle hoop, en positief.
Dat is goed, kan de monteur mij bellen of mailen voor een afspraak? Ook vandaag en vanavond geen fatsoenlijk internet. Telkens als het even werkt, dan ligt het er weer uit. Het journaal afkijken is niet van toepassing. Dat moet echt anders. En mijn bedrijf heeft hier overdag echt hinder van. In de avond is het nog veel erger, maar dat merk ik dan ook beter doordat de interactievetv-website steeds op stil staat.
Ik wacht het bericht van Guidion af. Deze week? Bedankt.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Erik, Guidion zal zeker contact met je opnemen. Dit zal op het bij ons bekende nummer zijn. Gezien het belang van een stabiele verbinding geef ik je ook het nummer van Guidion. Dan kan je de afspraak zelf ook inplannen. Je kan hen bereiken op 088 - 2000 137.
Niet alleen storingen op de lijn, ook de snelheid is laag; Vandaag wil ik tv kijken op de pc (telfort.interactievetv.nl) en krijg ik onder de film een melding : 'Het systeem is niet beschikbaar. Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens.' Ik ben ingelogd, en er is eventjes geen storing op de lijn.

Vorige week had ik ook al steeds deze melding. TV kijken op de pc is ook hierom niet mogelijk.
Is dat normaal? Ik moet toch wel een filmpje af kunnen kijken, buiten de storingen van de lijn om?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Erik, het is bijzonder irritant als je tijdens het kijken van een film je verbinding opeens wegvalt. De frequentie van wegvallen die je aangeeft, is niet de bedoeling. Om hier zo snel mogelijk duidelijkheid over te krijgen, is het toch raadzaam om een afspraak in te plannen. Er zal verder gezocht moeten worden naar de oorzaak van het wegvallen van je verbinding.
Hallo, sinds 24 september 2017 heb ik internet via Telfort. In het begin was de lijn onstabiel en langzaam. Op 17 oktober is er een monteur geweest. Een kabeltje in de centrale lag tegen 'mijn aansluiting' aan en de monteur heeft ook een andere kabel genomen voor mijn aansluiting. Het zou een week duren voordat ik de juiste snelheid van 87mbit zou ontvangen, vertelde de monteur toen er geen verbeteringen waren en hij toch weg ging. Na de reparatie was de snelheid rond de 60mbit.

Nu, 28 oktober 2017 is de snelheid nog niets beter, de snelheid is vaker 51mbit dan 61mbit. Dit terwijl mij 87mbit is belooft. Hier betaal ik ook voor.
telfort.interactievetv.nl kijken is een ramp. Vaak is de service offline waardoor ik geen fatsoenlijk tv kan kijken via de pc.

Al met al, na ruim een maand Telfort ben ik niets opgeschoten, de problemen blijven en de snelheid is te traag.
Ik zou graag een daadwerkelijke oplossing (vanuit Telfort) ontvangen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Erik, welkom terug. Wat vervelend dat je verbinding nog steeds niet naar wens is. Vanochtend heb ik een lijnmeting gedaan daarbij zie ik dat je nu ongeveer 75Mbit binnen haalt. De werkzaamheden hebben dus voor een verbetering qua snelheid gezorgd, maar nog niet tot het gewenste eindresultaat. Om die reden heb ik een verzoek naar de collega's van het netwerkteam doorgezet om hier nog verder naar te kijken.
Hallo Wieger,

Via de klantenservice van Telfort heb ik een nieuwe modem ontvangen om te proberen of het een verbetering oplevert.
Dit omdat KPN vindt dat de snelheid en/of bedrading wel prima is en dus verder nazien van de bedrading dus niet gaat gebeuren.

Helaas heeft de nieuwe modem geen enkel resultaat. Ik heb even een paar weekjes gewacht, de modem niet gereset en/of opnieuw opgestart, voor alle zekerheid.
De snelheid volgens de modem komt niet hoger dan 72701 Kbps, zoals ik het kan zien. Via Speedtest(.net) op de LAN nog ietsje lager.
De beloofde snelheid op mijn adres haal ik dus nog niet....

Ik zou het melden als de modem geen resultaat opleverde, bij deze.
Graag een oplossing, bvd.
Ik heb hier een soortgelijk probleem, en heb het al een hele tijd. Ben naar Telfot gekomen omdat ik ontevreden was met de klantenservice van KPN. Nou heeft Telfort een betere klanteservice maar het internet wat ik van hun ontvang is net zo belabberd.
Ik betaal nota bene voor 40Mb/s en bereik zelden de 10, zit meestal onder de 2 Mb/s.
Verder is alles al meermaal nagekeken en zit binnenshuis alles perfect aangesloten. Resetten heeft helemaal geen zin. Oftewel de kabels die er liggen zijn niet goed, en omdat andere providers hier geen kabels hebben liggen heeft KPN/Telfort blijkbaar volledig lak aan dat feit want met hun verrotte kabels moeten we het maar doen.

Aanvulling: eigen topic is gestart. 🆒

Dit inbreken in een ander zijn topic, dat nog niet afgehandeld is, is niet fijn fijn voor de topic starter. En ook jouw probleem krijgt zo niet de aandacht die het verdiend. Zo is het voor jullie beiden erg verwarrend.
Je kan veel beter een eigen topic starten.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi ErikM, wat jammer om te lezen dat je nog steeds niet de volledige snelheid haalt. Uit een eerder bericht vanuit KPN meet je lijn inderdaad goed. Dan is er dus nog een gat van 15mbit. Om dit verder uit te zoeken, heb ik een bericht naar mijn collega's van de technische dienst gezet. Zij zullen nog telefonisch contact met je opnemen over dit vraagstuk.
Halo Wieger

De monteur van de KPN is zojuist langs geweest. De lijn kan niet meer dan 74Mbit ontvangen. De centrale ligt 700m verder. Ook met het doormeten van zijn eigen modem komt de monteur niet verder dan 74. Dit terwijl mij 87 verkocht is en ik het pakket tot 100 afneem.

Telfort zou mij PAIR BOUNDING kunnen aanbieden om draden in de centrale te koppelen en zo op max. 148 uit te komen (contractueel afknijpen boven 100). Aldus de monteur van de KPN.
Op de huidige manier zal ik nooit de beloofde snelheid ontvangen die ik heb afgenomen/betaal. DUS... Duidelijk.

Zullen we na ruim 2 maanden -wederzijds- contract het nu definitief oplossen? PAIR BOUDING dus.
Reputatie 8
Badge +11
Bij mijn weten is KPN de enige provider in Nederland die pair bonding levert. Bij Telfort of een ander gaat dat dus niet lukken.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Erik, ik lees het rapport van de monteur inderdaad terug. Aan deze situatie kan ik weinig veranderen. Pair bonding wordt nog niet geleverd door Telfort. Hierdoor kan ik weinig verbetering brengen aan de huidige situatie. Ik kan me voorstellen dat je liever meer snelheid binnen had gekregen, maar doordat pairbonding niet mogelijk is en er geen verbetering aan de koperdraden in de grond uitgevoerd kan worden is dit het maximale.
Hallo Wieger,
Oke, en hoe lossen we nu het probleem/verschil op? Afhaken is geen optie.
We hebben een wederzijds contract, geen eenzijdige...
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Erik, vanuit de techniek gezien kan ik geen oplossing realiseren. Daar heb ik eerder wel op ingezet, maar die optie houdt op. Dan kan ik wel kijken naar het abonnement. Als je wilt, kan ik je abonnement aanpassen naar de variant van 50mbit, een snelheid die je wel kan halen op je verbinding.
Vandaag ontving ik van Telfort een sms dat het probleem is opgelost.
Dat is een bepaalde manier met de waarheid omgaan waar ik niets mee heb.
Hetzelfde als 'zal ik het abo naar beneden zetten, dan haal je de langzamere grens wel'.... Sorry hoor!

Ik heb bij Telfort in de winkel heel duidelijk aangegeven dat ik best akkoord ga met 87 mbit, ipv 100 mbit maar niet met minder. Want dan pak ik gewoon een andere provider die me wel een redelijke snelheid (rond 100 mbit) aan kan bieden.

Het probleem zou worden opgelost. Echter, daar komt Telfort nu van terug.
Ik ga niet akkoord met deze - aangepaste- invulling van het -wederzijdse- contract.
Wat zou er gebeuren als ik 'in die richting' het maandbedrag betaal, immers ik krijg ook niet zoals afgesproken geleverd...?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Erik, het abonnement dat wij leveren spreekt over een maximumsnelheid van 100mbit. Daar kan door verschillende factoren van worden afgeweken, denk hierbij aan de afstand tot de wijkcentrale, de drukte op de verbinding of bijvoorbeeld de kwaliteit van je bekabeling in huis. Al deze factoren zijn nagelopen, hieruit volgt dat wij op jouw verbinding op dit moment tot 80Mbit komen. Deze snelheid heb ik daarnet gemeten op je modem. Er zijn in de metingen van de monteur geen belemmerende of verstorende factoren gevonden. Het is jammer dat je snelheid lager uitkomt, vanuit de techniek gezien kan ik dat niet voor je herstellen.
Hallo, het is jammer dat jullie niet kunnen leveren wat er beloofd is.
Bij deze wil ik het contract dan ook beëindigen. Lijkt me logisch. Ik ga geen jaar met deze aansluiting aanmodderen en dan er ook nog voor betalen...
Ik heb teveel storingen (ook op tv) en de snelheid is te laag naar eerdere belofte.

Reageer