beantwoord

Mijn internet valt vaak uit.

• 24 oktober 2014
  • 19 reacties
  • 701 keer bekeken

Zoals de titel omschrijft, mijn internet val vaak uit. Er staat gewoon "Internet toegang" maar ik kan niet op het internet.
Kan ik dit verhelpen want het is heel irritant.

Dank u voor u tijd.

KBeijen
icon

Beste antwoord door Yanick - Telfort 29 oktober 2014, 17:09

@KBeijen,

Ohja, dat klinkt bekend. Als je alle spellen van je Steam account in één keer (weer) download kan het de downloadverkeer zeker laten oplopen naar die hoeveelheid.
Mocht je in de toekomst nieuwe problemen ervaren, meldt het me, dan ga ik het voor je onderzoeken.

Nog bedankt voor je reactie en ik wens je nog een fijne avond verder.

Yanick
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als je gebruik maakt van WIFI dan is het logisch dat je internet af en toe weggedrukt wordt, kies dan een minder druk kanaal, er zijn progjes voor om te zien welke kanalen niet te druk zijn.

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Zoeken.htm?q=wifi
Als je gebruik maakt van WIFI dan is het logisch dat je internet af en toe weggedrukt wordt, kies dan een minder druk kanaal, er zijn progjes voor om te zien welke kanalen niet te druk zijn.

http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Zoeken.htm?q=wifi

Ik gebruik een kabel.
Reputatie 8
Badge +17
Is het modem zo dicht mogelijk max 50 cm aangesloten op het ISRA punt en welk type modem heb je.
Valt de verbinding uit op meerdere devices
Is het modem zo dicht mogelijk max 50 cm aangesloten op het ISRA punt en welk type modem heb je.

Is het ISRA punt dat 4 potige stopcontact? Daar staat hij naast (sorry ben niet zo bekend met internettaal) Ik heb een Experia Box V8.
Reputatie 8
Badge +17
In de bijlage zie je de diverse ISRA's, zoals jezelf aangeeft is jou punt B of C zit deze aansluiting in de woonkamer, zit er misschien in de meterkast een ISRA punt die in de bijlage vermeld staat.
Maak je gebruik van 1 computer waar dit probleem zich voordoet.
In de bijlage zie je de diverse ISRA's, zoals jezelf aangeeft is jou punt B of C zit deze aansluiting in de woonkamer, zit er misschien in de meterkast een ISRA punt die in de bijlage vermeld staat
Ik heb even gekeken in de meterkast en daar zat geen ISRA, ik heb inderdaad de C variant van de bijlage.
Reputatie 8
Badge +17
Oke dat is duidelijk, maar ik wil ook graag weten of dit probleem optreed op 1 computer of op meerdere computers in je netwerk.
Oke dat is duidelijk, maar ik wil ook graag weten of dit probleem optreed op 1 computer of op meerdere computers in je netwerk.
Heb 1 computer aangesloten en daar heb ik het probleem
Reputatie 8
Badge +17
Heb je op de computer een virusscanner die up to date is en welke windows versie staat op de computer.

Het kan ook dat er malware op je pc zit daarvoor kun je een progje malwarebytes downloaden en dit programma een scan laten uitvoeren.
Heb je op de computer een virusscanner die up to date is en welke windows versie staat op de computer.

Het kan ook dat er malware op je pc zit daarvoor kun je een progje malwarebytes downloaden en dit programma een scan laten uitvoeren.

Heb Avast op mijn computer met windows 7 Ultimate, en hoe kan ik mijn computer dan malware-vrij maken?
Reputatie 8
Badge +17
Dit programma kun je downloaden via onderstaande link

http://www.malwarebytes.nl/

Zelf heb ik ook enige tijd op mijn tablet avast gebruikt en ik had toen ook dezelfde klacht dat de tablet aangaf geen verbinding.
Is de avast die je hebt een betaalde versie of een gratis versie.

Zelf heb ik ook enige tijd op mijn tablet avast gebruikt en ik had toen ook dezelfde klacht dat de tablet aangaf geen verbinding.

Gratis, ik vind het een hele fijne virusscanner geeft altijd aan dat hij iets geblokkeerd heeft (Trojan, Malware, verdachte bestanden)

Jimny, ik wil je in ieder geval heel erg bedanken voor je tijd en je hulp!
Reputatie 8
Badge +17
Graag gedaan, webcare Telfort moet je internetverbinding even checken je hoeft verder niets te doen want die lezen mee op het forum
Reputatie 3
@KBeijen,

Wat vervelend om te vernemen dat je internet regelmatig uitvalt. Kan jij mij nog in een privébericht jouw naw-gegevens sturen? Ik krijg 2 resultaten waarvan ik bij beide niet kan uitsluiten wie het is en ik wil geen aannames gaan doen.

Ik wacht op je reactie.

Yanick
Reputatie 3
@KBeijen,

Bedankt voor je gegevens. Ik heb jouw verbinding bekeken en de lijn zelf ziet er stabiel uit. Ik ben daarna naar wat randzaken gaan kijken zoals downloads per dag en daar viel mij op dat er dagelijks aanzienlijk wordt gedownload. Daarnaast zie ik dat het modem een aantal keer gereset is in oktober. De dagen waarbij het modem is gereset komt overeen met de dagen dat er meer dan 10Gig is gedownload. Nu is het natuurlijk geen probleem dat er zoveel gedownload wordt. Alleen reist bij mij wel de vraag, met wat worden die hoeveelheden data binnengehaald?

Maandag 20 oktober 2014 is een uitschieter gewest welke ik nog nooit eerder gezien. Hieronder staat het aantal MB's wat 20 oktober is binnengehaald. MBytes down: 603.016 (600Gig) Packets down: 409.356.390 (409 Miljoen pakketjes).

Maak je gebruik van nieuwsgroepen of Torrents of iets dergelijks? Ik wil namelijk uitsluiten dat de verbinding wegvalt vanwege poorten die worden gekaapt door soortgelijke applicaties. Ik wacht op je reactie.

Yanick
@KBeijen,

Bedankt voor je gegevens. Ik heb jouw verbinding bekeken en de lijn zelf ziet er stabiel uit. Ik ben daarna naar wat randzaken gaan kijken zoals downloads per dag en daar viel mij op dat er dagelijks aanzienlijk wordt gedownload. Daarnaast zie ik dat het modem een aantal keer gereset is in oktober. De dagen waarbij het modem is gereset komt overeen met de dagen dat er meer dan 10Gig is gedownload. Nu is het natuurlijk geen probleem dat er zoveel gedownload wordt. Alleen reist bij mij wel de vraag, met wat worden die hoeveelheden data binnengehaald?

Maandag 20 oktober 2014 is een uitschieter gewest welke ik nog nooit eerder gezien. Hieronder staat het aantal MB's wat 20 oktober is binnengehaald. MBytes down: 603.016 (600Gig) Packets down: 409.356.390 (409 Miljoen pakketjes).

Maak je gebruik van nieuwsgroepen of Torrents of iets dergelijks? Ik wil namelijk uitsluiten dat de verbinding wegvalt vanwege poorten die worden gekaapt door soortgelijke applicaties. Ik wacht op je reactie.

Yanick

Zover ik weet update steam soms mijn spellen en soms download ik wat via een torrent, maar als dat het is ben ik verder wel gerust gesteld.
Reputatie 3
@KBeijen,

Ohja, dat klinkt bekend. Als je alle spellen van je Steam account in één keer (weer) download kan het de downloadverkeer zeker laten oplopen naar die hoeveelheid.
Mocht je in de toekomst nieuwe problemen ervaren, meldt het me, dan ga ik het voor je onderzoeken.

Yanick
@KBeijen,

Yanick

En dank u wel voor u tijd!

Reageer