beantwoord

Mijn internet loopt steeds vast

• 28 juli 2015
  • 2 reacties
  • 312 keer bekeken

Om de een of andere vage reden is de laatste 4 dagen me modem heel vreemd aan het doen. Constant vast lopers. Zo erg dat ik er niet eens meer op 1 kan loggen. Dan is power off en on de enige optie. Als ik dan me log in kijk na een tijdje zie ik vecnascans. smurf atacks enz udp loops.

Ik vraag me af wat er aan de hand is.

Tevens heb ik een nog een vraag. In het netwerk heeft het modem een 10.0.0.5 adres. Dat is omdat me netwerk al jaren intern een 10.x reeks is. Nu zie ik in me windows domein netwerk een .253 naar voren komen wat volgens het ping systeem ook het modem is. Zodra ik me verbinding van interne netwerk met modem vebreekt is ie weg. Dus ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de .253 naast de .5 me modem is. Het vreemde is dat ie in het netwerk als een pc (genaamd experia) word weer gegeven. Maar ik kan er niet op inloggen. En ook niet bereiken via de webbrowser. En in het modem zie ik nergens een instelling staan dat ie als .253 moet worden weergegeven.

Modem defect ?
icon

Beste antwoord door Michael 12 augustus 2015, 20:06

@RichHelleV,

Mijn excuus voor de late reactie. Wat vreemd dat de verbinding zo instabiel is. Deze instabiliteit kan ik niet zien en/of verklaren. De logs aan deze kant zien er prima uit. Het probleem met de 10.x reeks icm het .253 IP-adres kan ik niet goed verklaren. Hoe heb je dit ingesteld? Bij mijn weten is de gateway en dus het IP van het modem 192.168.2.254. Een andere variant ken ik niet en zou ook 'handmatig' aangepast moeten zijn. Zou je het modem eens een harde reset kunnen geven anders?

Ben benieuwd!

Michael
Bekijk reactie

2 reacties

iemand nog een idee?
Reputatie 8
Badge +2
@RichHelleV,

Mijn excuus voor de late reactie. Wat vreemd dat de verbinding zo instabiel is. Deze instabiliteit kan ik niet zien en/of verklaren. De logs aan deze kant zien er prima uit. Het probleem met de 10.x reeks icm het .253 IP-adres kan ik niet goed verklaren. Hoe heb je dit ingesteld? Bij mijn weten is de gateway en dus het IP van het modem 192.168.2.254. Een andere variant ken ik niet en zou ook 'handmatig' aangepast moeten zijn. Zou je het modem eens een harde reset kunnen geven anders?

Ben benieuwd!

Michael

Reageer