beantwoord

Mijn Internet en TV werken niet, nadat ik ben overgestapt

• 8 september 2017
  • 8 reacties
  • 199 keer bekeken

Goedemiddag,

Deze week de overstap gemaakt van Tele2 naar Telfort. Vanwege eerdere problemen met de modem / internetsnelheid bij Tele2 een installatiemonteur aangevraagd. Deze bleek vanmorgen, op de installatiedag, helaas ziek te zijn en belde af.

In overleg met het installatiebedrijf (Guideon) vervolgens zelf geprobeerd het pakket te installeren. Modem aangesloten via het hoofdstopcontact in de woonkamer, via een directe kabel uit het "varkensneusje" (aangelegd door een Tele2 monteur,om snelheidsverlies via het varkensneusje te voorkomen). In eerste instantie twee brandende lampjes (power, wireless). Lampjes "internet" en "broadband" bleven uit. Modem gereset, wederom maar 2 brandende lampjes (power, wireless).

Vervolgens de modem geprobeerd aan te sluiten via een minstekker in de meterkast (zie afbeelding voor setup). Daar gingen echter alle lampjes op de modem branden ("kerstboom") en dit bleef ook zo na een harde reset en het ontkoppelen van alle aangesloten kabels.

Vervolgens nogmaals geprobeerd om de modem weer via het hoofdstopcontact aan te sluiten, maar ook hier bleef het modem een "kerstboom", zie onderstaande afbeelding.

Volgens het installatiebedrijf kan er pas dinsdag een installatiemonteur langskomen, en kan ik dit alleen via Telfort zelf versnellen. Na alle ellende die ik bij Tele2 heb gehad, niet echt een "warm" welkom, en uiteraard wil ik niet tot die tijd zonder internet/tv zitten. Wie-o-wie kan me helpen?

Dank alvast!

Groetjes, Tim
icon

Beste antwoord door Wieger DB 11 september 2017, 15:49

Hey Tim, dit is inderdaad een valse start. Net overgestapt en nog niet kunnen internetten. Ik zie contact tussen de monteur en de klantenservice terug komen. De manier van aansluiten klopt internet, alleen is je modem jammer genoeg kapot. Hierdoor kon je nog niet niet internetten. Je huidige modem zie ik wel online. Kan ik nog iets voor je doen?
Bekijk reactie

8 reacties

Probleem is inmiddels opgelost middels een nieuwe modem. Dank voor alle reacties! 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Hey Tim, dit is inderdaad een valse start. Net overgestapt en nog niet kunnen internetten. Ik zie contact tussen de monteur en de klantenservice terug komen. De manier van aansluiten klopt internet, alleen is je modem jammer genoeg kapot. Hierdoor kon je nog niet niet internetten. Je huidige modem zie ik wel online. Kan ik nog iets voor je doen?
Reputatie 8
Zo'n "opbouw" ISRA-punt met twee RJ11 poortjes is de indeling achter dat klepje iets verschillend met een "inbouw" ISRA-punt met twee RJ11 poortjes.
Bij dat opbouwdoosje zit achter dat klepje een kort zwart kabeltje met RJ11 stekkertje, wat voor testdoeleinden in één van die onderste twee connectors kan worden gestoken. De aansluitingen van de grondkabel zijn achter dat klepje daarin niet te zien, die zitten achter een verzegeling achter een plastic binnenschotje "daar weer achter".

Maar uitgaande dat op een van de twee RJ11 poortjes van het ISRA-punt te verwachten is dat daar het internetsignaal op staat, de Experia Box rechtstreeks daarop aansluiten, en die hele handel van zelf aangelegd doosje, en wel of niet door Guidion doorgetrokken kabels naar de woonkamer buiten beschouwing laten, en er niet bij betrekken. Werkt het rechter RJ11-poortje niet, dan het linker poortje.

Datgene wat je in de reactie hiervoor ook voorstelde. 😉
Reputatie 8
Badge +19
Zet de modem uit, loop naar de meterkast en sluit de modem daar eens rechtstreeks aan op het rechterpoortje van het ISRA-punt.
Heb je dan wel verbinding..?
Als alle lampjes weer branden doe dan nogmaals een reset.
Als alleen

N.B. licht het dekseltje nog eens van het ISRA-punt en kijk eens of beide aderparen (dus ook de linker) wel zijn aangesloten.
Ik heb de kabel omgedraaid, zie onderstaand.

Resetten van de modem lijkt niet te werken. Tot 3x toe geprobeerd, maar ik hoor geen "klik" en de lampjes blijven allemaal branden.

Reputatie 8
Badge +19

dank voor je reactie! Ik zit nu bij mij iemand anders thuis om dit topic aan te kunnen maken, dus ik ga het zo even proberen. kabeltje heeft altijd rechts gezeten (met werkend internet)

Rechts zit een aderpaar waar Tele2 de verbinding over leverde en het is mogelijk dat Telfort deze over het andere aderpaar links levert.
Het is ook mogelijk dat links 'leeg' is en dan moet de oorzaak elders gezocht worden.

en ik kreeg m'n modem zojuist niet van standje "kerstboom" af, dus ik benieuwd wat het uithaalt. ik laat het je zo weten.. :)

Mocht dit zo blijven na het overzetten van het kabeltje dan even de modem resetten.
Druk een paperclip of zoiets in het resetgaatje achterop de modem en hou deze ca. 10 seconden ingedrukt tot je een klik hoort, dan loslaten.

de setup in de meterkast is trouwens aangelegd door een KPN monteur. Zij beheren de lijn die naar mijn appartement loopt.

Nog steeds geen schoonheidsprijs... dat kan beter.
Steek het kabeltje eens links i.p.v. rechts in het ISRA-punt rechtsonder op de eerste foto...

dank voor je reactie! Ik zit nu bij mij iemand anders thuis om dit topic aan te kunnen maken, dus ik ga het zo even proberen. kabeltje heeft altijd rechts gezeten (met werkend internet), en ik kreeg m'n modem zojuist niet van standje "kerstboom" af, dus ik benieuwd wat het uithaalt. ik laat het je zo weten.. :)

de setup in de meterkast is trouwens aangelegd door een KPN monteur. Zij beheren de lijn die naar mijn appartement loopt.
Reputatie 8
Badge +19
Steek het kabeltje eens links i.p.v. rechts in het ISRA-punt rechtsonder op de eerste foto...
En Gidion of niet... maar een verbinding aanleggen vanaf het ISRA-punt via een aansluitdoosje en dan nog naar de wandcontactdoos in de kamer verdient niet de schoonheidsprijs... :8

Reageer