beantwoord

Mijn glasvezel abonnement

• 8 mei 2018
  • 16 reacties
  • 288 keer bekeken

De geschiedenis van mijn glasvezel alles in een aanvraag begint op 27 februari
De order van 13 of 14 maart is afgewezen omdat de lijn niet vrij was
Omdat ik tv en bellen heb van onsbrabantnet bezetten zij natuurlijk de lijn
Opnieuw gebeld met deze mededeling en dat op aanvraag van telfort de lijn word vrij gegeven en opnieuw glasvezel abo aangevraagd
13 april het glasvezel abo contract ontvangen
Het gaat 1 mei in. Er volgt een afspraak met een monteur 1 mei tussen 10 en 12
1 mei komt een monteur en verwijderd het glasvezel kastje van onsbrabantnet en monteert het kastje van telfort.
Ik heb de experiabox aangesloten en het tv kastje alles lijkt te werken.
Maar 2 uur later is de lijn dood.
Telfort gebeld > het komt in orde binnen enkele uren. Niet dus !
Volgende dag gebeld > het kan een paar dagen duren. Niet dus !
2 dagen later gebeld > de lijn is niet vrij maakt u zich niet ongerust het komt in orde. Niet dus !
Op verzoek feedback gegeven over de service van telfort, u begrijpt wel wat ik daar van vond. Ik wordt een paar uur later gebeld door telfort > We gaan direct aan de slag u krijgt een sms als het opgelost is en vrijdag ochtend wordt u gebeld. Niet dus !
Onsbrabantnet gebeld die in hun systeem zien dat telfort geen migratie verzoek heeft ingediend bij onsbrabantnet en dus is de lijn nog niet vrij.
Weer gebeld naar telfort om dit door te geven > antwoord > wij hebben hier meer verstand van als u. Toen heb ik maar opgehangen.
In al die tijd was er een medewerkster Priscilla, die zei sluit uw tv voorlopig aan op uw oude telfort dslmodem dan kunt u tenminste tv kijken, waarvoor dank.
Nu een week later nog steeds geen glasvezel en geen uitleg van telfort wat het probleem is
:
icon

Beste antwoord door ha1001857758 16 mei 2018, 13:59

16 mei 2018
Diepe zucht. Alles werkt. Dankzij de inzet van de persoonlijke ondersteuner ( en Stephen van het forum)
is nu alles aan gesloten en werkend.

Dank voor allen die hebben bijgedragen aan de oplossing
Bekijk reactie

16 reacties

Hallo Stephen,
Ik had de mededeling van KPN ook telefonisch doorgegeven en ik zou terug gebeld worden.
Niet dus !!
Ik heb nog steeds geen signaal op mijn glasvezel. Dus ook nog geen vaste telefoon.
Is er dan niemand bij Telfort die kan vertelllen wat het probleem is of eigenlijk moet ik zeggen die onderhand zorgt dat het opgelost wordt ?
Gr. J
To Galdor68,
Klopt OBN was/ is van KPN
Bij mijn buren loopt de monteur van KPN binnen en een half uur later weer naar buiten. Alles aangesloten en werkend.
Schuin tegenover komt Telfort, op mijn aanraden nota bene, half uur/ drie kwartier later alles klaar en werkend.
Pijnlijk dat dat hier niet kan.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie.Wat vervelend dat alles zo langs elkaar heen loopt en dat je nog steeds zonder diensten zit. Ik heb mijn collega's zojuist om een update gevraagd.
Helaas kan ik je nu nog niet aangeven wanneer het is opelost. Ik kan je in de tussentijd wel een noodpakket aanbieden. Ik hoor graag van je of je hier gebruik van wilt maken.
Excuses voor het ongemak.
In ieder geval een stapje in de goede richting.
Wat zit er in het noodpakket ?
Gr. J.
Reputatie 3
Badge +1
In ieder geval een stapje in de goede richting.
Wat zit er in het noodpakket ?
Gr. J.

Een digitenne (ontvanger, antenne en smartcard)
Een MiFi routertje met een simkaart met 50GB data
Hoe stuur je een privébericht ?
Hoe stuur je een privébericht ?

Dat hoeft niet, je kan het hier posten als je gebruik wilt maken van het aanbod noodpakket.
De lijn is actief. Alleen het vast bellen werkt nog niet.
Een monteur heeft iets gedaan bij een centrale (?) en iets bij mij, en glasvezel werkte.
Vertrekt na 10 minuten met de mededeling " als Telfort ons eerder had ingeschakeld was het al lang verholpen " .
Nu het vast bellen nog.

Misschien toch een goede case voor Telfort om eens na te gaan wat er precies verkeerd is gegaan en waarom medewerkers beloven dat er terug gebeld wordt en dat dat dan niet gebeurd. Moeten zij zelf terugbellen ? of iemand anders die het erbij laat zitten ?
Had niemand eerder kunnen bedenken dat een monteur nodig is ?
Reputatie 8
Badge +16
Beste ha1001857758, welkom op het forum! Ik betreur het dat de overstap van naar Telfort moeizaam verloopt. Er is inderdaad het een en ander goed misgegaan. Er wordt gewerkt om de diensten zo spoedig mogelijk actief te krijgen. Mijn collega's nemen deze week ontact met jou op voor een update. Helaas kan ik niet inzien wat de status precies is. In de tussentijd kun je mij in ieder geval benaderen voor vragen of opmerkingen. Mocht ik updates ontvangen dan breng ik je in ieder geval ook op de hoogte. Excuses voor het ongemak.
Het noodpakket gaat het niet worden voor mij.
Echter ik ben vandaag wel gebeld door een medewerker van Telfort. Hij is mijn persoonlijk contact in dit verhaal en gaat zijn uiterste best doen om e.e.a. op te lossen.
Bovendien heb ik nu een betere tussenoplossing gekregen.
Maar natuurlijk blijft het doel een werkende glasvezel.
Hopelijk komt er nu schot in de zaak
Aanvulling Mijn glasvezel abonnement
Omdat er soms gezegd werd "er is geen lijn of de lijn is niet vrij " , zelf naar KPN gebeld en zij zien in hun systeem dat er een bericht is van reggefiber , de beheerder in Best van de glasvezel, dat de aansluiting op mijn adres vanaf 1 mei is vrijgemaakt.
Wanneer zou dit ook bij Telfort doordringen ???
16 mei 2018
Diepe zucht. Alles werkt. Dankzij de inzet van de persoonlijke ondersteuner ( en Stephen van het forum)
is nu alles aan gesloten en werkend.

Dank voor allen die hebben bijgedragen aan de oplossing
Reputatie 8
Badge +16
Beste ha1001857758, excuses voor de late reactie. Als het goed is, is de lijn nu actief. Kun jij dit bevestigen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo ha1001857758, het klopt inderdaad wat KPN heeft aangegeven. Ik zie echter ook dat de lijn inmiddels actief is. Kun jij dit bevestigen? In afwachting van jouw reactie.
Vreemd aangezien OBN door KPN is ingelijfd zou je niet zoveel gedoe verwachten.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden. Fijn dat alles weer werkt.
Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan zie ik graag een nieuw topic van jou tegemoet.
Excuses voor het ervaren ongemak.

Reageer