beantwoord

met sitecom router wlr-4004 wel wifi maar geen internet

• 22 juni 2018
  • 8 reacties
  • 719 keer bekeken

Ik probeer met een Sitecom router WLR-4004 op internet te komen. Router gisteren uit de doos gehaald (al een paar in het bezit, niet eerder nodig gehad vanwege andere router). Aangesloten en mijn MacBook ziet de router en ik kan via ip adres inloggen op router. Alleen op internet komen lukt niet. iPhone en IPAd idem dito. Krijg daar zelfs geen mogelijkheid om op netwerk in te loggen (krijg geen mogelijkheid om ergens wachtwoord in te vullen).
Router heeft inmiddels laatste firmware.
Er zijn twee routers tegelijkertijd op glasvezelmodem aangesloten. De oude doet het (nog steeds) maar de nieuwe Sitecom niet.
Ik wil de nieuwe werkend hebben als backup en eventueel permanent omdat ik daarmee een gastnetwerk zou kunnen opzetten.

Iemand suggesties? Ik heb het internet al afgestruind.

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Galdor68 22 juni 2018, 19:05

Hoe zitten deze twee aangesloten? Je hebt op je NT maar 1 internetpoort p1, p2 is voor itv naar de Amino. Ervan uitgaande dat je op het oude glasnetwerk zit.
Als het is aangesloten zoals ik vermoed zal het nooit werken.

Sluit de Sitecom eens aan in plaats van de huidige router.

Voor een gast netwerk zou je kunnen kijken naar een router die dit standaard aan boord heeft
Anders kom je in nat achter nat dus moet je de sitecom aan de andere router hangen.
Bekijk reactie

8 reacties

Hoe zitten deze twee aangesloten? Je hebt op je NT maar 1 internetpoort p1, p2 is voor itv naar de Amino. Ervan uitgaande dat je op het oude glasnetwerk zit.
Als het is aangesloten zoals ik vermoed zal het nooit werken.

Sluit de Sitecom eens aan in plaats van de huidige router.

Voor een gast netwerk zou je kunnen kijken naar een router die dit standaard aan boord heeft
Anders kom je in nat achter nat dus moet je de sitecom aan de andere router hangen.
Nou Galdor je raakt de spijker op zijn kop. Ik dacht dat de twee overgebleven uitgangen ook voor een router gebruikt konden worden. Dus niet. De Sitecom werkt en het heeft een gastnetwerk aan boord. Onbeveiligd helaas, dus niet echt een optie nu de hele buurt mee kan liften.

Kan je wat meer vertellen over "nat achter nat". Kan ik de ene router op de andere aansluiten?

Enorm bedankt voor je hulp.
Op het forum is daar wel een en ander over te vinden voor de insider kennis heb je meer aan de hulp van bijvoorbeeld @Babyloniadie is daar meer in thuis.

Ik kan je wel vertellen dat het kan en je de tweede router dan als accespoint moet instellen daarvoor zal je vermoedelijk de sitecom eerst rechtstreeks aan de pc moeten hangen voor de nodige instellingen daar kom je achteraf niet of lastig bij.

Ik heb hier de sitecom wlr 9500 hangen daarbij is het gastnetwerk wel te beveiligen en 5ghz aan boord
Achteraf gezien zou een ander merk een betere keus zijn geweest maar deze doet wat hij moet doen.

Voor meerdere tv ontvangers kan je inderdaad een switch gebruiken op de 2e poort.
Reputatie 8
Er staat inmiddels wel een reactie als antwoord gemarkeerd.
Wil dat zeggen dat @peterpine het zaakje nu werkend heeft?

Waarschijnlijk is dat vanwege de opmerking over de verkeerde poort door peterpine zelf gemarkeerd.
Ik ga vanwege de vraag over het kunnen aansluiten dat hier nog wel wat extra info voor nodig is.
Als ik het goed heb maar daar weet jij meer van zal op de sitecom de dhcp moeten worden uitgeschakeld.

Yep en ik heb Galdors reactie als antwoord gemarkeerd.
Ik ben terug naar mijn oude modem en weet nu hoe ik van de Sitecom gebruik kan maken. Het is me nu duidelijk dat een gastnetwerk met wachtwoord niet zo eenvoudig is als je niet over de juiste router beschikt.
Reputatie 8
OK, succes met je huidige set-up.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi peterpine, ik lees dat je inmiddels naar tevredenheid bent geholpen. Dat is fijn om te lezen. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Reageer