beantwoord

Met Experiabox v8 steeds vaker uitval TV en wegvallende telefoongesprekken

• 31 juli 2020
  • 9 reacties
  • 142 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Goedemiddag,

Betreft de Experiabox v8 bij mijn moeder, deze geeft steeds vaker problemen met bellen (geluid wordt dan vervormt of valt weg) en uitvallende TV, na uit en weer aanzetten modem werkt het dan weer een tijdje goed.

Of internet op dat moment ook hapert weet ik niet, als ik daar ben geeft dat gewoonlijk geen problemen maar dan ook geen TV of telefoon probleem.

Ik heb een paar weken geleden alle kabels al vervangen, dat hielp niet, net zoals bij een normale herstart komen de problemen na een tijdje weer terug.

Ik heb het modem afgelopen zondag vervangen door mijn oude Telfort Zyxel en die blijft het tot nu toe wel doen.

Alleen net zoals reynard80 kreeg mijn moeder vanmorgen een mail met onderwerp:

Laatste herinnering: Sluit uw nieuwe modem aan

Kunnen jullie een nieuw modem opsturen, lijkt mij dat het probleem in de Experiabox zit omdat de Zyxel tot nu toe wel zonder problemen werkt.

Wilde de Zyxel eigenlijk nog langer laten staan voor de test maar ja als dat niet meer kan omdat hij stopt met werken volgens Telfort dan gaat dat niet.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 13 augustus 2020, 08:22

Ik ben even gaan zoeken. Ik denk ook dat het allemaal aan het modem ligt. Ik heb dan ook een nieuw modem aangevraagd. Deze wordt binnen twee werkdagen bezorgt. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat. 

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @RS2000, ik zie inderdaad de Zyxel bij jouw moeder aangesloten. Deze wordt straks niet meer bruikbaar. Nu heeft ze een V8, alleen deze werkt dus niet goed. Ook niet als je die eens helemaal reset? Ik zie namelijk dat de V8 deze nog niet heeft gehad. Ik ben benieuwd. Zo niet, dan kijk ik of ik een ander modem kan sturen.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Bart - Telfort 

Ik heb gisterenmiddag de Experiabox weer aangesloten en gereset.

Na 1ste reset bleef powerlampje rood, toen na ong. 15 minuten box uit en weer aangezet, box had nog steeds het door mij ingestelde SSID dus blijkbaar was hij niet gereset.

Nogmaals gereset en dat ging wel goed, enige wat ik daarna gedaan heb is een wachtwoord instellen via de webinterface en de WiFi instellingen veranderd.

Nu afwachten of hij goed blijft werken of dat hij na verloop van tijd weer problemen geeft.

Reputatie 8
Badge +12

Hopelijk blijft het goed. Zo niet, laat het weten, dan gaan we verder kijken uiteraard.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Bart - Telfort 

Gisteravond liep het TV kastje vast, bleef op kanaal 6 staan en reageerde nergens meer op.

Mijn moeder heeft toen eerst de Experiabox uit en weer aangezet, dat hielp niet.

Daarna TV ontvanger uit en weer aangezet via schakelaar op de achterkant en daarna werkte het weer.

Hopelijk kan je iets zien in de logging of dit nu toch aan het modem ligt of dat het een andere oorzaak heeft.

Mijn moeder heeft een tijdje terug ook nog een mail gehad over onderhoudswerkzaamheden die afgelopen nacht uitgevoerd zouden worden, had dat iets te maken met de problemen van de afgelopen tijd?

Reputatie 8
Badge +12

Ik ben even gaan zoeken. Ik denk ook dat het allemaal aan het modem ligt. Ik heb dan ook een nieuw modem aangevraagd. Deze wordt binnen twee werkdagen bezorgt. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat. 

Reputatie 3
Badge +1

@Bart - Telfort 

Bedankt, ik hoop dat hij nog voor het weekend binnen is dan kan ik hem a.s. zondag omruilen.

Reputatie 8
Badge +12

Dat hoop ik ook, verwacht ik eigenlijk wel hoor, dat deze uiterlijk morgen op de post gaat. 

Reputatie 3
Badge +1

@Bart - Telfort 

Modem (Experiabox v10) is i.d.d. afgelopen zaterdag bezorgd en ik heb hem zondag geïnstalleerd.

Moest hem nog wel resetten voordat alles weer werkte maar tot op heden geen storingen meer.

Nogmaals bedankt, ook namens mijn moeder.

Reputatie 8
Badge +12

Helemaal super. En ja na eerste installatie is een reset nooit verkeerd. Top dat het nu werkt. Graag gedaan. 

Reageer