beantwoord

Melding Experia Box in de Windows eventviewer.

• 10 december 2016
  • 3 reacties
  • 990 keer bekeken

Hallo,

Misschien kan iemand mij helpen of hier antwoord op geven. In de windows event viewer (Windows 10 pro) zie ik regelmatig de volgende melding voorbij komen over de Experia box.

Het browserstuurprogramma heeft te veel ongeldige datagrammen van de externe computer EXPERIA ontvangen om MijnComputerNaam op transport NetBT_Tcpip_{5D35D67C-6B5F-44BD-9BCA-EA9B8D1558AB} te kunnen benoemen. Raadpleeg het datagram voor verdere gegevens. Er worden pas weer gebeurtenissen gegenereerd nadat de herstelfrequentie is verlopen.

Ik heb gegoogled maar kan niet echt informatie vinden, anders dat ik het moet negeren. Omdat het als een error in de eventviewer staat heb ik toch zoiets van, kan ik hier niet iets mee of wat is dit eigenlijk? Ik heb een afbeelding meegestuurd.

https://www.microsoft.com/technet/support/ee/transform.aspx?ProdName=Windows+Operating+System&ProdVer=5.0&EvtID=8016&EvtSrc=Browser

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms841540.aspx
icon

Beste antwoord door Enterprise 11 december 2016, 15:19

Explanation
The limit for the number of incorrect datagrams that can be logged per minute has been exceeded.

Dit zegt het al, het aantal meldingen per minuut overschrijdt de capaciteit van het log.
Wellicht is dit aantal via een registeraanpassing nog te verhogen maar lijkt me vrij zinloos.
Niks meer aan doen, de Eventviewer staat sowieso vol met 'zinloze' meldingen van het systeem waar een gebruiker niks mee kan en niet van invloed zijn op het functioneren van de PC.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Als het om een bekabelde verbinding gaat tussen modem/router en je PC, gebruik eens een andere netwerkkabel.
Reputatie 8
Badge +19
Explanation
The limit for the number of incorrect datagrams that can be logged per minute has been exceeded.

Dit zegt het al, het aantal meldingen per minuut overschrijdt de capaciteit van het log.
Wellicht is dit aantal via een registeraanpassing nog te verhogen maar lijkt me vrij zinloos.
Niks meer aan doen, de Eventviewer staat sowieso vol met 'zinloze' meldingen van het systeem waar een gebruiker niks mee kan en niet van invloed zijn op het functioneren van de PC.
Reputatie 8
Alleen als een verbinding slecht is, er veel uitval en erna weer connectie is, zal die logging naar ik vermoed dan ook veel data genereren? (Vandaar de tip om eens een ander kabeltje te gebruiken).

Reageer