beantwoord

Meermaals per dag uitval

• 16 november 2016
  • 16 reacties
  • 426 keer bekeken

Badge
Sinds een aantal dagen valt het Internet plots uit en dat gebeurd meerdere keren per dag.
Dan geen tv en geen Internet, ook niet via wifi.
Om gek van te worden.
Wat is hier de oorzaak van.
Graag hulp vanuit Telfort.
Resetten (stekker eruit) van modem helpt, maar probleem blijft daarna terug komen.
icon

Beste antwoord door Houweling 25 november 2016, 16:45

@ Stephen Telfort

We hebben tot op heden geen storing meer gehad. Zelf denk ik toch dat er dan storing in lijn / verbinding zit.

In verleden ook al eens dagenlang storing gehad en zelfs ander modem gekregen.

Meestal gaat het dan ook vanzelf weer weg, maar kan dagenlang storing geven.

Ik blijf het toch gek vinden.

We houden het in ieder geval in de gaten en zodra we weer problemen krijgen trek ik weer aan de bel.
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

16 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hoi,

Op het moment dat het uitvalt, zijn er dan ook lampjes uit op het modem?
Heb je adsl of glasvezel?
Is het willekeurig of echt om de zoveel tijd?
Gebruik je ook (vaste) telefonie, en zoja, werkt dat wel goed?
Badge
Zojuist is het Internet weer uitgevallen. Zag dit bericht na Resetten pas weer. Alles werkt nu weer en heb even foto gemaakt van het modem (Experia) en lampjes die branden. Volgens mij branden er inderdaad minder lampjes bij een storing, maar zal even moeten kijken bij nieuwe storing. Ik heb een VDSL verbinding en dus geen glasvezel. Het is meer willekeurig dan om de zoveel tijd. Ik heb vaste telefonie via Internet maar niet van Telfort. Ik bel via Optibel adapter. Of ik bij storing kan bellen of gebeld kan worden, weet ik niet. Ik zal bij volgende storing ook dit even testen.
Reputatie 6
Badge +4
Ok, bedankt voor de terugkoppeling!
Als je weer een storing hebt gehad hoor ik het wel 🙂
Reputatie 8
Badge +16
De belangrijkste vraag is toch vaak:
Wat voor ISRA-punt (hoofdaansluiting) heb je en hoe is het modem hierop aangesloten?
Badge
Het modem is direct aangesloten op het KPN kastje voor telefoonaansluiting, die in de meterkast zit. Het modem hangt daar ook. Het is aangesloten met de destijds meegeleverde kabel die bij het modem zat ( nog geen jaar oud). Heeft altijd verder probleemloos gewerkt. Ik zou de kabel kunnen vervangen, maar ik denk dat dit niet het probleem is.
Reputatie 1
Heb je toevallig nog externe apparatuur aangesloten op het modem? (Zoals wifi versterker of router)
Badge
Geen wifi versterker of route. Alleen een optibel adapter, en 1 bedraade xbox one en een bedraade playstation 4. Verder gebruiken we de originele stopcontact adapters voor interactieve tv (2).
Storingen treden gewoon op als kinderen op school zitten er er dus van de Spelcomputers geen gebruik wordt gemaakt. Internet valt ook uit als telefoon niet in gebruik is. Hebben wel vaak de tv aanstaan als het gebeurd.
Badge
Bij goed werkend modem heb ik 5 lampjes branden: power, wireless, broadband, internet en tv
Vanavond weer storing. Gekeken op modem en nu 2 lampjes branden power en wireless en derde lampje Broadband knipperend.
Lampjes internet en Tv zijn uit. Even modem niet gereset en nu kwam verbinding automatisch weer terug na paar minuten, maar gebeurd niet altijd. Vergeten telefoon te testen bij storing, maar zal ik volgende keer weer wel doen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo houweling, wat vervelend dat het modem vaak uitvalt. Het zou goed zijn om deze een harde reset te geven en de DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt) te vervangen. Ik verneem dan graag van je of je daarna nog uitval ervaart.
Reputatie 6
Badge +4
Gekeken op modem en nu 2 lampjes branden power en wireless en derde lampje Broadband knipperend.
Lampjes internet en Tv zijn uit. Vergeten telefoon te testen bij storing, maar zal ik volgende keer weer wel doen.

In dit geval zal de telefonie ook niet werken.

Probeer iig eerst de harde reset en een andere kabel tussen modem en IS/RA.
Zou je indien de storing blijft eens een foto kunnen plaatsen van het IS/RA punt?
Badge
Na een paar dagen meermaals storing gehad te hebben, hebben we nu al een paar dagen geen storing gehad.
Nog geen actie zoals hierboven beschreven ondernomen.
Mocht ik weer storing krijgen, dan zal ik bovenstaande stappen uitvoeren en weer laten weten in dit topic.
Hopelijk blijft het nu zonder actie weg.
Reputatie 6
Badge +4
Is goed hoor, we horen het wel 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Houweling, is je verbinding nog steeds storingvrij?
ik heb ook meermaals per dag uitval en krijg ook het blauwe scherm te zien op onze TV meerdere malen per dag, verder zijn er een aantal websites die ik niet meer open krijg op alle computers. Erg vervelend en zou graag een oplossing zien.
Groet, Christine
Badge
@ Stephen Telfort

We hebben tot op heden geen storing meer gehad. Zelf denk ik toch dat er dan storing in lijn / verbinding zit.
We houden het in ieder geval in de gaten en zodra we weer problemen krijgen trek ik weer aan de bel.
Reputatie 8
Badge +16
@ Stephen Telfort

Bedankt voor het melden. Op dit topic plaats ik een slotje. Zodra de storing zich weer voordoet dan graag een nieuw topic aanmaken. Mijn collega's of ik zullen jou dan verder van dienst zijn.

@mail.christine,

Ik ontvang graag je postcode en huisnummer in een privébericht zodat ik naar je verbinding kan kijken.