beantwoord

Meerdere problemen met nieuwe firmware.

• 23 mei 2012
  • 11 reacties
  • 6832 keer bekeken

Hallo, ik ben nogal een gamer en heb onlangs een nieuwe update binnengehaald waar ik eigenlijk niks vanaf wist.
Mijn IP is veranderd, mijn internet snelheid is met 4mb/s download snelheid omlaag gegaan en mijn ping is omhoog gegaan naar 55ms naar Rotterdam.
Het grootste probleem is dat ik niet in mijn router kan komen. Ik heb de router geprobeerd te resetten om zodanig het wachtwoord te resetten maar ook dit werkt niet.
Zoals meerdere mensen hier al hebben waargenomen gaat het mij om de game Diablo III die vorige week is uitgekomen. Ik heb hier tijd voor vrij gemaakt en kan dus niet spelen dankzij deze nieuwe update. Ik heb immense lagspikes waarbij mijn ping naar 800, 1200 en soms zelfs 1500ms gaat.
Ik weet verder niet meer waar ik anders moet vragen, en aangezien de helpdesk mij niet met dit probleem kan helpen zou ik graag ondersteuning willen via het forum.

Bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand mij helpen.

M

p.s tijdens het posten kreeg ik de volgende foutmelding

Fatal error: Class 'insidedBadges' not found in /var/www/insided/forum/includes/functions_newpost.php(668) : eval()'d code on line 27

En hierdoor is dit topic dus twee keer gepost. Graag in deze reageren.
icon

Beste antwoord door jarnos 23 mei 2012, 21:41

@zexion hoe heb je dit gedaan, ergens een howto? tnx
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Misschien een overbodige vraag... maar heb je het modem al een keer een reset naar de fabrieksinstellingen gegeven?

Let op dat je daarna wel weer handmatig je eigen specifieke instellingen moet terugzetten.Reageer
Misschien een overbodige vraag... maar heb je het modem al een keer een reset naar de fabrieksinstellingen gegeven?

Let op dat je daarna wel weer handmatig je eigen specifieke instellingen moet terugzetten.Reageer

Eerst 10 seconden de reset knop inhouden en daarna 30 seconden inhouden toch?

Maar even voor Telfort, aan de traceroutes te zien ligt het probleem echt bij Telfort.
Als ik namelijk speel via een VPN (dus ook een andere traceroute) is er niks aan de hand.
Op de Blizzard forums van Diablo 3 zijn er verschillende topics geopend over de problematische routing van Telfort.

Ik ben ook zeer ontevreden over deze veranderingen zonder ook maar een mail of een heads-up te krijgen.
Ik hoop toch wel dat mijn download snelheid weer omhoog gaat en mijn ping naar beneden zonder al te veel vertraging.
Precies zelfde probleem hier, veel lagspikes. Te merken bij gamen, maar ook het laden van websites dat zo nu en dan traag gaat. Zwaar irritant!!

Downloadsnelheid is verder wel gewoon goed.

Het viel me ook op dat ik een nieuw IP heb gekregen overigens.
Ik heb nu mijn router geflasht met de oudere firmware en heb geen last meer van lagspikes.
Toch vind ik dit heel jammer vanuit Telfort en ook dit word opgeschreven als een rede tot overstappen.
Firmware uitbrengen wat alles reroute naar verkeerde locaties, mijn ping naar 80ms gooien (jaja, het is nu van 55 naar 80 gegaan), mijn downloadsnelheid nog verder naar beneden gooien, en er dan ook nog achter komen dat mijn router gelimiteerd is op maximaal 16mb/s terwijl ik toch echt voor een 20mb/s verbinding betaal en maar 8,5-9mb/s krijg op dit moment!
@zexion hoe heb je dit gedaan, ergens een howto? tnx
Je download de .bin file van de firmware die je wil hebben en dan log je in op je router. Bij ZyXEL staat het onder Maintenance -> Tools
Upload hier de .bin file
Vergeet niet eerst een backup te maken van je oude firmware.
Had het gevonden ja, maar waar kan ik die firmware downloaden? Hij accepteert de firmware van de Zyxel site niet, Telfort heeft volgens mij een eigen versie..
Je kunt de firmware vinden op de site van telfort.
Ik neem aan dat je dan een 26xx serie hebt? Want dat zijn de enige die er op staan. Ik heb de P-2812HNU-F1. Helaas 😞 ik moet wachten op Telfort lijkt het.
Yep ik heb hetzelfde probleem met de P-2812HNU-F1 Geen oudere firmware versie op de site van telfort aanwezig :(

Hopelijk snel een oplossing
Yep ik zit op een P-2602H-D1A

Toch zwaar vervelend dat het downgraden van mijn firmware maar een tijdelijke oplossing was.

Ik word nu geforceerd om Diablo 3 te spelen door een VPN en alsnog geen antwoord van Telfort.
Ik wil weten waarom mijn internetsnelheid verlaagt is, mijn ping verhoogt en ik Diablo 3 niet kan spelen zonder vreselijke lagspikes die wel 1,5 minuut kunnen duren!

Reageer