beantwoord

Meer informatie over internetsnelheden?

• 11 april 2018
  • 30 reacties
  • 742 keer bekeken

Reputatie 1
  • Starter
  • 21 reacties
Wellicht wil ik overstappen op Alles in één. Daarvoor wil ik kijken welke snelheid voor mijn aansluiting mogelijk is.
Op de site is daar een knop voor genaamd: Meer informatie, maar die werkt niet.

icon

Beste antwoord door Stephen 11 april 2018, 17:07

Hallo EvC, zie hieronder de antwoorden op jouw vragen.

1. Op jouw adres is er een snelheid mogelijk van maximaal 100 Mb/s.

2. Als je overstapt naar Alles-in-1 dan ga je een nieuw contract aan. Het Zyxel modem kan ook gebruikt worden voor een Alles-in-1 abonnement maar vanwege de overstap mag je een nieuw modem aanvragen.

3. Wij kunnen pas een overstapservice aanbieden als je een volledig nieuwe klant zou worden. Je maakt namelijk al gebruik van internet.
Aangezien de omzetting van internet naar Alles-in-1 gelijk staat aan een verlenging dan kun je verlengvoordeel ontvangen.

Indien je het wens dan kan ik mijn collega's van de sales afdeling contact met jou laten opnemen hierover en kunnen zij andere vragen die je hebt ook beantwoorden.
In afwachting van jouw reactie.
Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 1
Ik zie het contact met verkoop met belangstelling tegemoet.
Reputatie 1
Voor mijn gemoedsrust een herhaling van mijn vraag:
Bestaande klanten die gratis vaste telefonie in het pakket hebben - en ook maar iets wijzigen in het pakket waardoor er een nieuw contract ontstaat - zijn dan verplicht om € 2,50 per maand voor vaste telefonie te betalen?
Graag dit toetsen bij mijn nieuwe contract waarvoor ik nog enkele dagen bedenktijd heb.
Reputatie 3
Badge +1
Zoals @Stephen - Telfort al aangeeft in zijn beantwoording

2. Als je overstapt naar Alles-in-1 dan ga je een nieuw contract aan. Het Zyxel modem kan ook gebruikt worden voor een Alles-in-1 abonnement maar vanwege de overstap mag je een nieuw modem aanvragen.
Dat je al klant bent doet daar niets aan af.
Dit betekent dus ook 2,50 betalen voor een vast telefoonnummer.
Reputatie 8
Badge +10
alle contracten die na 16 april 2018 afgesloten worden zijn gebonden aan de nieuwe voorwaarden en prijzen.

telefonie blijft inbegrepen bij alles-in-1. Je hoeft daar niet nog eens €2,50 voor te betalen.
Reputatie 3
Badge +1
alle contracten die na 16 april 2018 afgesloten worden zijn gebonden aan de nieuwe voorwaarden en prijzen.

telefonie blijft inbegrepen bij alles-in-1. Je hoeft daar niet nog eens €2,50 voor te betalen.

Ja inderdaad, je betaalt niet extra voor telefonie.
Die €2,50 zit al verborgen in de prijs voor Ai1.

Ik betaal nu, incl combi voordeel €55
Als ik een nieuwe klant zou zijn en exact hetzelfde selecteer als ik nu heb dan zou ik €57,50 moeten betalen
Dat is precies die €2,50 voor telefonie 🙂
Reputatie 1
Mijn gemoedstoestand staat al een paar dagen op onweer sinds het gesprek met verkoop.
Mijn melding dat ik al vaste telefonie heb - met de veronderstelling dat ik daar niet extra voor hoef te betalen - en het feit dat verkoop daar met geen woord over heeft gerept, maakt dat ik deze vraag nadrukkelijk stel.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo EvC, bedankt voor de udates. Ik betreur het dat mijn collega's geen contact met jou hebben opgenomen en dat je zelf moest bellen. Vanaf 16 april 2018 bieden wij inderdaad nieuwe abonnementen aan met nieuwe voorwaarden. Doordat je overstapt op Alles-in-1 ga je een nieuw abonnement aan met de nieuwe voorwaarden.
Reputatie 1
In het belang van een overwogen beslissing - voor / tegen dit contract, of een aangepast contract - verwacht ik graag antwoord van het Telfort team.
Zonder antwoord kan ik mijn Ziggo abonnement niet beëindigen voor het eind van deze maand.
Het contract kan ik uiteraard ook annuleren vanwege de bedenktijd. In dat geval ben ik weer terug bij af en blijft vaste telefonie gratis.
Dat er in de tussentijd prijsveranderingen hebben plaatsgevonden zal ook wel de reden zijn dat ik niet binnen 5-werkdagen ben gebeld voor een offerte. Dat lijkt op bewust uitstellen.
Was er vlot gereageerd met een offerte dan was de oude regeling nog van kracht.
Reputatie 8
Badge +10

Wie denk je dat Stephen is? Iemand van Telfort, misschien? 😉
Reputatie 1
Onze bijdragen kruisten elkaar: daardoor de post van Stephen niet mee gekregen.
@EvC als je op wijzigen klikt kan je dan mischien verhogen naar 100Mb en wellicht tv toevoegen. Of had je dat al wel gedaan, dat kon ik niet goed opmaken uit de startpost en overige reacties.
Reputatie 1
@EvC als je op wijzigen klikt kan je dan mischien verhogen naar 100Mb en wellicht tv toevoegen. Of had je dat al wel gedaan, dat kon ik niet goed opmaken uit de startpost en overige reacties.
Bedankt voor je reactie. Nee, had ik dat maar gedaan dan was het zo opgelost. Nu kwam ik in een stroperige molen terecht met dit resultaat als gevolg.
Als ik het alsnog ga proberen kom ik wellicht in conflict met de offerte die me nu is aangeboden? Of zijn jullie ervaringen positief in die richting?
Reputatie 1
Gezien de melding die ik nu krijg is zelf wijzigen onmogelijk door het contract (offerte):
Reputatie 1
En daar hoort deze afbeelding bij:
Hmm daar was ik al bang voor zolang je nog binnen de 14 dagen zit moet je nog wel kunnen annuleren, anders zoals de rest ook al aangaf gelden de nieuwe voorwaarden, zeker omdat je van een niet meer aangeboden contractvorm komt.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor je reactie. Kun je nog aangeven van welke snelheid je gebruik zou willen maken? Van 50 Mb/s of 100 Mb/s?
Reputatie 3
Badge +1
Je gaat niet extra betalen voor telefonie, die €2,50 zit gewoon in de prijs van Ai1.
Je gaat een nieuw abonnement afsluiten (Ai1), dat je al klant bent doet daar niets aan af.
Doordat je een nieuw abonnement afsluit ga je een nieuw contract aan met de daarbij horende voorwaarden en prijs en ja die prijs en voorwaarden.

Was je nou een maand eerder geweest, dan was het overigens nog wel €57,50 maar vanaf 16 april zijn er wat wijzigingen doorgevoerd.

https://tweakers.net/nieuws/137427/telfort-verhoogt-prijzen-thuis-abonnementen-met-meerprijs-voor-vast-bellen.html
Reputatie 1
Inmiddels vandaag maar zelf gebeld naar verkoop en de offerte met mijn wensen doorgesproken en afgerond.
Per e-mail ontvang ik het overzicht van de gemaakte afspraken (met een bedenktijd van 14-dagen).

Modem wordt de Experiabox V10 met daarbij de Arris TV-ontvanger (op mijn verzoek).

Per 1-juni is het de bedoeling dat het ingaat vanwege de Ziggo TV opzegtermijn van één maand.

De voortgang meld ik in dit topic.
Reputatie 1
Hier zijn een aantal punten voor een offerte:

1] Snelheid 100 Mb/s
2] Een duoband modem 2,4 GHz / 5 GHz
3] Eurosport 2 in het zenderpakket
4] Overstapservice (Ziggo TV naar Telfort)
5] Telfort e-mail adres(sen) behouden
6] Verlengvoordeel
Reputatie 1
Het overzicht is binnengekomen.

Wat me opvalt is dat het vast bellen (dat heb ik al) 6-maanden gratis wordt aangeboden, daarna ga ik dan €2,50 extra per maand betalen.
Weliswaar betreft het een nieuw contract maar ik ben geen nieuwe klant. Graag uitleg.

Na het verlengvoordeel - dat geldt voor 6-maanden - ga ik € 60 per maand betalen, en dat is hetzelfde bedrag dat nieuwe klanten betalen. € 57,50 had ik verwacht (geen kosten voor vaste telefoon).
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor je reactie. Ik heb je verzoek intern doorgezet. Mijn collega's nemen binnen 5 werkdagen contact met jou op.
Overstapservice gaat helaas niet lukken omdat je al een Thuis klant bent bij ons.
Laat je even weten zodra je bent gebeld? Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Mijn dank voor de doorzetting naar verkoop.

De voortgang meld ik in dit topic.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo EvC, onze reacties hebben elkaar inderdaad gekruist. Indien je besluit om af te zien van de verlenging (binnen de 14 werkdagen) dan blijf je gewoon op het oude abonnement waarbij de oude voorwaarden van toepassing zijn.
Besluit je toch gebruik te maken van het nieuwe abonnement dan ga je over op de nieuwe voorwaarden.
Reputatie 1
Je gaat niet extra betalen voor telefonie, die €2,50 zit gewoon in de prijs van Ai1.
Je gaat een nieuw abonnement afsluiten (Ai1), dat je al klant bent doet daar niets aan af.

Iedereen die vaste telefonie heeft - en daar aan hecht - wordt bij elke verandering van een pakket een nieuw contract door de neus geboord en moet daar voortaan € 2,50 voor betalen (tot in lengte van dagen).
Dat is de werkelijke reden, vaste telefonie wordt nu uitgemolken.
Klanten betalen alleen voor wat ze gebruiken is nu de nieuwe slogan van Telfort. Ja, en bestaande klanten zullen dat vroeg of laat allemaal in hun portemonnee gaan voelen.

Ik zou bijna denken dat Telfort uw broodheer is.
En deze wel?
https://internetshop.telfort.nl

Reageer