beantwoord

Mailbox XMS/Telfort verwijderen/doorsturen

  • 21 oktober 2015
  • 18 reacties
  • 1308 keer bekeken

Reputatie 1
Hoe verwijder je een mailbox (alias) van XMSnet?
Hoe wijzig je een doorstuur adres voor een XMSnet mailbox?
Hoe wijzig je een doorstuur adres voor een Telfort-glasvezel mailbox?

En ik heb echt goed gezocht hoor 😛
icon

Beste antwoord door Arthur 19 december 2015, 16:54

De aanhouder wint.

Ondanks een paar stevige ontmoediging pogingen van een paar Telfort Nerds is het de de andere Super toffe Telfort nerds gelukt alles aan het werk te krijgen..
Het heeft me vreselijk veel tijd en energie gekost maar dat doen alle principe zaken.

Op het Telfort hoofd account na worden nu al mijn mailadressen keurig geforward naar mijn Gmail account..

Hier onder de settings die momenteel werken om je XMSnet Email in Gmail te importeren:

smtp.telfortglasvezel.nl
Beveiligde verbinding op poort 587 via TLS
Inlog: Email adres (xmsnet)
Wachtwoord: wachtwoord wat ik heb gebruikt is het tijdelijke Wachtwoord wat ik had aangemaakt om mee in te loggen op Telfort webmail :)
Ik had smtp.telfort.nl / smtp.xmsnet.nl geprobeerd en alle beschikbare poorten, (25) doet het sowieso niet en met boven staande settings en toch het wachtwoord voor de webmail en niet die van het hoofdaccount werkt het..

Gr Arthur
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Arthur, ik ga dit voor je laten uitzoeken. Kun je mij jouw naw-gegevens kenbaar maken in een privébericht? Alvast bedankt!
Reputatie 1
Hallo Arthur, ik ga dit voor je laten uitzoeken. Kun je mij jouw naw-gegevens kenbaar maken in een privébericht? Alvast bedankt!

De enigste reactie van Telfort tot nu toe is: Zie schreenshot.
Mijn mailboxen van XMSnet werken niet, ze stonden allemaal geforward naar mijn Gmail account maar er komt niks meer binnen!!

Ik citeer de Email van Telfort:

Wat blijft gelijk?
Uw e mailadres
Uw e mail wachtwoord
Uw gebruikersnaam
Uw contacten
Uw instellingen voor het automatisch doorsturen van uw e mail
Uw huidige e-mail handtekening
Uw huidige geblokkeerde e mailadressen
De instellingen voor uw e mailprogramma (pop en smtp)
De link naar uw webmail blijft gelijk: webmail.xmsnet.nl óf webmail.xmsweb.nl

.................................................!
Reputatie 1
Schijnbaar stel ik goede vragen 😛
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Arthur, dat zijn inderdaad hele goede vragen. :D
Ik heb geprobeerd om het zelf uit te zoeken maar helaas kom ik er ook niet achter. Je vragen heb ik daarom bij mijn collega's die hierin gespecialiseerd zijn uitgezet. Deze nemen binnen 2-3 werkdagen contact met jou op en zullen je telefonisch van dienst zijn. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 1
Hallo Arthur, dat zijn inderdaad hele goede vragen. :D
Ik heb het zelf ook voor je uitgezocht maar helaas kom ik er ook niet achter. Ik heb je vragen daarom bij mij collega's die hierin gespecialiseerd zijn uitgezet. Deze nemen binnen 2-3 werkdagen contact met jou op en zullen je telefonisch van dienst zijn. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.


We gaan het meemaken, Thankss 🙂
Reputatie 1
Hallo Arthur, dat zijn inderdaad hele goede vragen. :D
Ik heb geprobeerd om het zelf uit te zoeken maar helaas kom ik er ook niet achter. Je vragen heb ik daarom bij mijn collega's die hierin gespecialiseerd zijn uitgezet. Deze nemen binnen 2-3 werkdagen contact met jou op en zullen je telefonisch van dienst zijn. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.


Pssst, Je collega,s komen er niet uit dus ik belde zelf maar even..
Maar bereiken doe ik niets!
Ik vraag me af hoeveel Ex Xmsnet klanten niet beseffen dat ze geen mail meer krijgen.
Mijn probleem staat nog steeds een ticket voor open maar daar houd het dan mee op.
Ondertussen moet ik van 7 email adressen handmatig de mail checken.
Word er een beetje kriegelig van.

Arthur.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Arthur, excuses voor de late reactie. Ik zie dat mijn collega's aan aantal aanpassingen hebben doorgevoerd. Kun je dit controleren of het issue hiermee is verholpen? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Hallo Arthur, excuses voor de late reactie. Ik zie dat mijn collega's aan aantal aanpassingen hebben doorgevoerd. Kun je dit controleren of het issue hiermee is verholpen? In afwachting van jouw reactie.

Zojuist weer handmatig 10 email adressen geprobeerd en geen verandering.
Op 2 ex XMSnet hoofd accounts werkt de forward.
3 ex XMSnet aliassen werkt de forward niet op.
alles van @teffortglasvezel.nl werkt niet waarbij ik moet aantekenen dat op 1 geen forward staat in mijn systeem en ik dat uiteraard zelf niet kan veranderen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Arthur, excuses voor de late reactie. Ik heb mijn collega's nogmaals gevraagd om hiernaar te kijken. Deze zullen jou binnen 2 -3 werkdagen benaderen. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Reputatie 1
Hallo Arthur, excuses voor de late reactie. Ik heb mijn collega's nogmaals gevraagd om hiernaar te kijken. Deze zullen jou binnen 2 -3 werkdagen benaderen. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik ben benieuwd 🙂
Reputatie 1
Zojuist ben ik wederom terug gebeld en voel mij nu onheus bejegend. Ik weet nog niet exact wat ik daar mee moet. Het komt er in een notendop op neer dat ik niet zo moet zeuren en het maar met Gmail help support moet uitzoeken.

Feit is echter dat ik ook vragen had waar de meneer aan de telefoon geen antwoord op had en dat vond hij niet zo leuk.

Ik heb Ex xmsnet.nl mailadressen/aliassen waar na de migratie de forward niet meer op werkt en als klant kan ik daar zelf niets aan veranderen. van het ene adres werkt het wel en van het andere weer niet. op het hoofdaccount van Telfort en onderliggende aliassen werkt het doorsturen echter ook niet! meerdere keren zijn er testen gedaan door mij samen met een Telfort medewerker en de uitkomst was niet goed. Een forward op een mailadres zetten kan alleen als je het betreffende adres verwijderd en daarna weer aan maakt, tijdens het aanmaken kan je dan aangeven een forward te willen. dat is nu 2x geprobeerd met een mail adres van mij en dan zegt het systeem van Telfort: mailadres kan niet aangemaakt worden want deze is al in gebruik. ik kan er dan niks meer mee en zie het mail adres ook niet meer, Iemand van Telfort tovert dan wat en een dag later is het adres weer aan mijn account gekoppeld (zonder Forward!!) verder ben ik meerdere keren verzocht al mijn adressen en aliassen/mailboxen handmatig één voor één te controleren en dat heb ik ook gedaan. Het werkt bij de één wel en bij de ander niet.. Zeer vermoeiend maar Zeker niet mijn (fout) !! men komt er niet uit en richt frustratie op mij, dit ervaar ik na alle inspanningen van mijn zijde als ronduit onprettig. 😞
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Arthur, ik betreur het dat je onjuist ben bejegend dus als je dit als onprettig hebt ervaren dan bied ik je hiervoor excuses aan. Ik constateer wel dat het een complexe situatie is waar mijn collega's er alles aan proberen te doen om dit voor je op te lossen. Het ticket hiervoor staat nog open dus het is nu even wachten op de volgende ontwikkelingen. Ik wil je daarom verzoeken om nog even geduld te hebben. Vragen of opmerkingen zie ik in de tussentijd graag tegemoet.
Reputatie 1
Hallo Arthur, ik betreur het dat je onjuist ben bejegend dus als je dit als onprettig hebt ervaren dan bied ik je hiervoor excuses aan. Ik constateer wel dat het een complexe situatie is waar mijn collega's er alles aan proberen te doen om dit voor je op te lossen. Het ticket hiervoor staat nog open dus het is nu even wachten op de volgende ontwikkelingen. Ik wil je daarom verzoeken om nog even geduld te hebben. Vragen of opmerkingen zie ik in de tussentijd graag tegemoet.

Dank je wel, ik zie dat de ticket die je collega gisteren eigenlijk wilde sluiten gelukkig open staat.. :8
Reputatie 1
Beste, ik heb onderstaande Email gekregen:

Telfort Klantenservice klantenservice1@telfort.nl via dev-brdc-www31.concepts.nl

aan A
Geachte heer of mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Naar aanleiding van uw melding hebben wij nogmaals gekeken of de storing aan de kant van Telfort zit. Nogmaals is hieruit naar voren gekomen dat de mailberichten keurig bij Gmail aangeboden worden. Wij vermoeden om deze reden dat het probleem echt aan de kant van Gmail account zit.

Wij raden u daarom aan contact te leggen met Gmail en hen vragen voor verdere ondersteuning.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

------------------------------------------------------------------

Hoe kan het aan Gmail liggen dat het Telfort niet lukt dit op te lossen en zich er wederom gemakkelijk vanaf wil maken.
Feit: ik zit met Email adressen waar ik helemaal geen doorsturing naar gmail meer op heb en daar zelf niets aan kan veranderen!
het gaat om xmsnet adressen en om telfortglasvezel adressen.
los daarvan heb ik het geprobeerd via Gmail maar krijg een fout melding (screenshot).
Zojuist weer extreem veel moeite moeten doen om een medewerkster van de klantenservice zo ver te krijgen dat ze zich gaat inlezen en me belooft terug te bellen. Ik kreeg tevens te horen dat de ticket Gesloten is!
Er is niets bereikt waar ik wat aan heb.
Ik herhaal: Een forward op een email adres/box/alias kan een klant er alleen op zetten als hij een Email adres verwijderd en daarna weer aanmaakt, tijdens dat aanmaken krijg je dan de optie wilt u een forward op dit adres maken. Echter: dan is dat Email adres ineens verdwenen en krijg je de melding in beeld dat het Email adres al bestaat en kan je niks meer.. Nogmaals: Iemand van Telfort tovert dan wat en je Email adres word weer onder je account geplaatst.. Daarmee bereik je dus Niets.
Dit kan ik rustig blijven herhalen maar het zal niks uitmaken.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Arthur, bedankt voor je reactie en de screenshot. Intern zijn er meerdere afdeling bezig voor je om dit issue te verhelpen. Ik blijf de ontwikkelingen voor je volgen. Je screenshot heb ik ook aan het ticket toegevoegd. Wellicht dat dit meer duidelijkheid geeft. In de tussentijd is het even wachten op de volgende update. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Beste Arthur, bedankt voor je reactie en de screenshot. Intern zijn er meerdere afdeling bezig voor je om dit issue te verhelpen. Ik blijf de ontwikkelingen voor je volgen. Je screenshot heb ik ook aan het ticket toegevoegd. Wellicht dat dit meer duidelijkheid geeft. In de tussentijd is het even wachten op de volgende update. Excuses voor het ongemak.

Er is weer een nieuw ticket aangemaakt, uiteraard ben ik blij met elke hulp die ik krijg! :$

Gr Arthur..
Reputatie 1
De aanhouder wint.

Ondanks een paar stevige ontmoediging pogingen van een paar Telfort Nerds is het de de andere Super toffe Telfort nerds gelukt alles aan het werk te krijgen..
Het heeft me vreselijk veel tijd en energie gekost maar dat doen alle principe zaken.

Op het Telfort hoofd account na worden nu al mijn mailadressen keurig geforward naar mijn Gmail account..

Hier onder de settings die momenteel werken om je XMSnet Email in Gmail te importeren:

smtp.telfortglasvezel.nl
Beveiligde verbinding op poort 587 via TLS
Inlog: Email adres (xmsnet)
Wachtwoord: wachtwoord wat ik heb gebruikt is het tijdelijke Wachtwoord wat ik had aangemaakt om mee in te loggen op Telfort webmail :)
Ik had smtp.telfort.nl / smtp.xmsnet.nl geprobeerd en alle beschikbare poorten, (25) doet het sowieso niet en met boven staande settings en toch het wachtwoord voor de webmail en niet die van het hoofdaccount werkt het..

Gr Arthur
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Arthur, wat fijn dat het na twee maanden ein-de-lijk is gelukt! Ook bedankt voor het delen van de settings. 😃