beantwoord

Mailadres overzetten van ADSL naar Glasvezel

• 21 maart 2015
  • 12 reacties
  • 940 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,
Mijn ouders hadden sinds jaar en dag Telfort ADSL. Inmiddels is er in hun buurt glasvezel aangelegd, waarvoor ze in eerste instantie een contract hadden bij Concepts, wat later natuurlijk overging in Telfort.
Rond de oplevering was de overgang van Concepts naar Telfort nog pril, waardoor er toen geen overname mogelijk was van het e-mailadres. Is dat nu technisch wel haalbaar, om het xyz@telfort.nl mailadres te "koppelen" aan het glasvezel-account? Dan kan de DSL-verbinding namelijk opgezegd worden, want die is nu nog even in leven gehouden om niet gelijk te hoeven veranderen van adres.
Hoop dat dit inmiddels mogelijk is, alvast dank!
icon

Beste antwoord door Michael 23 juni 2015, 12:07

@ESteg,

Mijn excuus voor deze late reactie.

Het e-mailadres blijft bij ADSL als een “e-mail only account”, wanneer een “migratie” gestart is. Het e-mailadres wordt dus niet van Telfort Glasvezel. Overzetten naar het Glasvezel abonnement is helaas niet mogelijk.

Michael
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@ESteg,

Goeie vraag! Hier heb ik niet direct een antwoord op.
Ik zal jouw vraag uitzetten binnen de organisatie. Zodra ik een reactie heb, stel ik jou hiervan op de hoogte.

Michael
Reputatie 1
@Michael,

Thanks, hoop dat het kan! Zal je de gegevens PM'en, dan heb je wat meer informatie.
Alvast bedankt, ik wacht je bericht af.

Etienne
Reputatie 1
@Michael,

Al iets teruggehoord?

Dank je wel!

Etienne
Reputatie 8
Badge +2
@ESteg,

Ik heb jouw privébericht zojuist beantwoord. :)

Michael
Reputatie 1
Hallo Michael of één van de andere mods...

We zijn nu 3 maanden verder sinds mijn vraag, via een privébericht kreeg ik op 24 maart en 8 april te horen dat ik bericht zou krijgen zodra er nieuws te melden was. Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand hier nog steeds actief mee bezig is?
Hoor graag van jullie, geloof dat ik nu genoeg geduld betracht heb...

Vriendelijke groet,
Etienne
Reputatie 8
Badge +2
@ESteg,

Mijn excuus voor deze late reactie.

Het e-mailadres blijft bij ADSL als een “e-mail only account”, wanneer een “migratie” gestart is. Het e-mailadres wordt dus niet van Telfort Glasvezel. Overzetten naar het Glasvezel abonnement is helaas niet mogelijk.

Michael
Reputatie 1
Duidelijk. Heeft Telfort een e-mail only account? Want nu is de DSL verbinding nog actief, als het mogelijk is om dat om te zetten, dan zou dat nog een optie zijn.

Etienne
Reputatie 8
Badge +2
@ESteg,

Wij bieden geen e-mail only accounts aan helaas.

Michael
Reputatie 1
Toch nog even terugkomend op dit onderwerp: ik las toevallig een bericht van een andere webcare medewerker dat het overzetten van een @telfort.nl mailaccount (en zelfs @tiscali.nl) naar een glasvezel abonnement wél mogelijk is. Hoe zit dit? Of kan ik daarvoor beter contact opnemen met Lotte? :)

Etienne
Reputatie 8
Badge +2
@ESteg,

Je doelt op een ander principe. Dat zijn al e-mail only accounts die men gratis afnam en nu voor betaald dient te worden.

In het geval van jouw ouders blijven de adressen bestaan als 'email-only' dienst. Je dient dan overigens wel een 'overstap' aan te vragen, en niet een losse aanvraag voor Glasvezel. Hoe is deze aanvraag precies gedaan?

Michael
Reputatie 1
De glasvezelverbinding was ooit nieuw aangevraagd bij Concepts ICT, voor de overname door KPN / Telfort. In het geval van mijn vader gaat het om een man van in de 80, voor wie het echt een hele grote stap is om zomaar even van mailadres te veranderen en dat door te moeten geven aan (of aan te moeten passen bij) alle bedrijven bij wie je met je mailadres in moet loggen.

Ik kan oprecht niet goed begrijpen dat het behoud van het adres wél mogelijk is bij een overstap, maar niet als bestaande klant.
Blijf hopen op een oplossing, dank je wel voor je moeite!

Etienne
Reputatie 8
Badge +2
@ESteg,

Ik begrijp niet zo goed wat je niet goed kan begrijpen. We stoppen met e-mail only accounts. Indien je het e-mailadres wilt behouden die niet hangt onder een bestaand abonnement, dan dien je aan te geven dat je deze nog wenst te behouden. Losse adressen kunnen we simpelweg niet meer aan blijven bieden.

Michael

Reageer