beantwoord

Mail ontvangen van Telfort n.a.v. 100Mb upgrade?

Reputatie 3
Badge +2
Geachte,

Op 08-02 heb ik geprobeerd om mijn huidige glasvezel abonnement te verhogen van 50 naar 100Mb/s. Volgens de info pagina zou dit 15 minuten duren maar na 2 dagen heb ik nog steeds 50Mb. Nu krijg ik op 7-02 de volgende mail van Telfort:

-------------------
Sorry! Het lukt ons niet om uw Telfort Glasvezel Alles-in-1 op de beloofde datum te leveren. We snappen het als u hiervan baalt. Wij balen hier zelf ook van.
We doen ons best om ervoor te zorgen dat u op 24 februari 2017 wel van Telfort Glasvezel Alles-in-1 kunt genieten.
Omdat de verbinding later klaar is voor gebruik, kan de monteur die uw glasvezelkastje gereed gaat maken ook pas op 24 februari 2017 langskomen. Hij belt u voor een nieuwe afspraak. U kunt ook zelf contact opnemen per e-mail via info@guidion.nl of bellen via 088 2000 120.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice

einde mail
--------------------------------

Voor de duidelijkheid, ik heb al een actief abonnement met bijbehorend Genexis gigabit glasvezelkastje, ik zou alleen graag een upgrade wensen naar 100Mb.

Is het misschien dat er ergens iets fysiek moet worden omgezet naar mijn nieuwe gewenste snelheid? Komt er nu een monteur naar mijn huis?

Alvast bedankt voor de info, mijn gegevens staan in mijn profiel.

Groetjes..

PS. Sorry dat ik graag bevestiging zoek maar in 2013 heb ik 3 weken met een dode lijn gezeten, enkel omdat ik XMS opbelde met het verzoek om HBO te activeren. De dame aan de andere kant vertelde me.. "Hij komt er nu aan meneer!" en vervolgens was de telefoonlijn, TV en internet foetsie. Vandaar dat ik sinds die tijd al bij Telfort zit 😉
icon

Beste antwoord door Stephen 10 februari 2017, 19:23

Hallo Mr. Freeze, ik zie in het systeem inderdaad dat de verbinding op 24 februari 2017 wordt omgezet van 50/50 naar 100/100. Jouw huidig modem kan deze snelheid ook aan en daar hoeft de monteur niet van te pas komen. Je kan gewoon de 24e af te wachten. Ik zal op deze datum voor je controleren of de omzetting is voltooid. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik zou even heel goed kijken naar wat er gebeurd. Mogelijk ga je overgezet worden naar de nieuwe propositie en gaat je TV signaal via DVB-C vervallen.
Reputatie 8
Badge +17
Je zit nu nog binnen je bedenktijd 😉
Reputatie 3
Badge +2
Ik zou even heel goed kijken naar wat er gebeurd. Mogelijk ga je overgezet worden naar de nieuwe propositie en gaat je TV signaal via DVB-C vervallen.

Ik heb al de nieuwe propositie met bijbehorend Arcadyan TV ontvanger. Bevalt prima hoor.
Reputatie 8
Badge +17
Abbo van vóór 26 oktober 2016?
Reputatie 3
Badge +2
Abbo van vóór 26 oktober 2016?

Nee, ik ben op 31-01-2017 omgezet van oud naar nieuw.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Mr. Freeze, ik zie in het systeem inderdaad dat de verbinding op 24 februari 2017 wordt omgezet van 50/50 naar 100/100. Jouw huidig modem kan deze snelheid ook aan en daar hoeft de monteur niet van te pas komen. Je kan gewoon de 24e af te wachten. Ik zal op deze datum voor je controleren of de omzetting is voltooid. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 3
Badge +2
Dank je wel Stephen, ik wacht af.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Stephen,

De upgrade is ten dele succesvol geweest, nu heb ik wel een hele hoge upload, maar download blijft 50MB/s

http://beta.speedtest.net/result/6087063558.png

Modem heb ik gereset met pinnetje, maar bracht geen verandering.

Ook kan ik niet mijn extra's inzien in "Mijn Telfort thuis" (pluspakket aan/uit e.d.) Dit is sinds zaterdag het geval.

Maar als er iets moeilijks loos is, laat maar lekker zo, wil niet dat er iets mis gaat met mijn lijn.
Reputatie 8
Bij glasvezel is de upload doorgaans altijd wat hoger dan de download.
Dus die 50 Mbps download is echt te weinig. En ik zou het beslist niet zo laten.
Je betaalt met 100/100 daar extra voor. Dus dat moet ook in de snelheid van je abonnement terugkomen.
Reputatie 3
Badge +2
Is opgelost, de tv ontvanger op de slaapkamer was blijkbaar gecrasht. Zelfs na een resetten van de eb box bleef deze een storing geven. Nu is ook die ontvanger herstart en heb ik ook 100 download. Vraag me niet hoe, maar hij doet het goed nu!
Reputatie 8
Mooi dat het is opgelost.

Je kunt altijd apparaten een keer resetten, en in volgorde opnieuw opstarten.
- 1e modem/router
- switches die erachter zitten.
. (Herstart is niet altijd nodig. Misschien wel met de types die jij gebruikt ? Kwaad kan het niet.)
- apparatuur die daar weer aan hangt
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Mr. Freeze, fijn dat de omzetting is voltooid en dat de problemen zijn op gelost!
Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan dan zie ik graag een nieuw topic van jou tegemoet.

Op dit topic plaats ik een slotje.