M'n Internet haalt de geadverteerde snelheid niet [50Mbit]


Reputatie 1
Voordat ik een nieuw abo nam, had ik eerst gekeken welke snelheid Telfort op mijn adres kon halen.

Speed test gedaan; 30Mbit das toch ff 40% minder snel. Plus punt dat ik wel 2x zo snel upload, helaas nog wat aan de lage kant (beperkt aanbod, weinig keuze)

maar goed. Zijn ze vergeten instellingen bij kpn/telfort aan te passen/ modem niet juist?
Enig idee waar de oorzaak ligt als het niet aan de verbinding ligt?

34 reacties

Reputatie 1
als er geen oplossingen zijn, kom ik dan in aanmerking voor korting?
Reputatie 8
Badge +17
Hoe heb je de snelheid gemeten is dat draadloos of bekabeld gedaan en welk modem heb je
Reputatie 8
Badge +19
Verwijderd, vraag al gesteld.
Is dit via dsl of glasvezel?
Bij glasvezel zou je (bedraad gemeten) betere getallen mogen verwachten, is het via koper dan is dit het.
Via onderstaande link kan je de maximaal haalbare snelheid checken.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Korting hoef je niet zo snel op te rekenen omdat het aanbiedingen tot 50Mb of 100Mb of 200Mb zijn.

Zou wel een idee zijn afstandskorting 😃
Reputatie 1
55Mbit werd idd aangegeven, dus 50 voor de abo met ADSL

Zyxel modem van telfort had ik al, er vermeld dat de huidige modem prima was.

Tevens heeft wifi een snelheid van 70Mb/s, zou niet veel invloed op de downloadsnelheid hebbe,. ik haal dezelfde snelheid namelijk, maar gezien de ping van Wifi onbetrouwbaar is, gebruik ik al een geruime tijd een UTP kabel
Reputatie 8
Badge +17
Log eens in op je modem via http://192.168.1.254 (zyxel) ofvia http://192.168.2.254 experiabox gebruikersnaam =admin en ww 1234 zoek daar de status van je verbinding en plaats in je volgende post hier een printscreen van
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Meaux, je internetsnelheid is inderdaad wat aan de lage kant. Ik zie dat de snelheid iets is gestegen want nu haalt het modem een internetsnelheid van 44 Mb/s.
Aangezien je gebruik maakt van een Zyxel modem die al iets op leeftijd is dan wil ik deze graag voor je vervangen met een nieuw modem. In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Dat zou best kunnen, ik heb m al een tijdje. Type nr: P-2812HNU-F1

Als deze aan vervanging toe is kan een nieuwe gestuurd worden.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Meaux, een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Ik zie dan graag een reactie van jou tegemoet. Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Jij ook bedankt voor je snelle reactie.
Reputatie 1
De nieuwe modem werkt, betere WiFi door m'n huis, maar haalt niet de max snelheid. (http://www.speedtest.net/result/7165025049)

Ergens een bottleneck?
Reputatie 8
Badge +17
Bekabeld gemeten? Of via wifi?
Je kent deze wifi tips?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-van-telfort.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi.htm
Reputatie 1
daar had ik al antwoord op gegeven
Reputatie 8
Badge +17
Log eens in op je modem via http://192.168.2.254 gebruikersnaam = admin en ww = 1234 welke snelheid wordt gemeld op de statuspagina dat zou in mijn optiek heel dicht tegen de 50 Mb aanzitten
Reputatie 1
copy pasta:
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 36664 Kbps.
Upload: 10239 Kbps.

oh... wat nu? met mn oude abonnement had ik deze snelheid, heb ik voor niks een snellere gevraagd?
Reputatie 8
Badge +17
@Stephen moet er maar even naar kijken na het weekend, heb je overigens de nieuwe aansluitsnoertjes gebruikt bij je nieuwe modem.
Reputatie 1
heb alleen nieuwe een modem ontvangen in de doos.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Meaux, wat vervelend dat de snelheid verder is gezakt. Dat is totaal niet de bedoeling. Kun je de DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt) vervangen? Graag testen met een andere kabel.
Kun je mij ook aangeven van welke IS/RA (zie afbeelding) punt je gebruik maakt? Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
U1.
Reputatie 8
Badge +17
Schroef het dekseltje er eens af en plaats van het inwendige van het ISRA punt een foto in je volgende post, heb je het dsl kabeltje al vernieuwd, ben benieuwd hoe lang de kabel is die je nu gebruikt
Reputatie 1
zolang ik al mijn internet bij telfort heb. wat meer dan 4 jaar.

Zat trouwen geen nieuwe kabel bij de nieuwe modem.
Reputatie 8
Badge +16
Je IS/RA punt ziet er prima uit. Kun je een kabel aanschaffen om hiermee te testen? Graag een zo kort mogelijke kabel. In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 8
Badge +19
ISRA-punt ziet er inderdaad goed uit, maar daar zit het probleem niet.
Ik zie dat er rechts twee blauwe kabeltjes zijn aangesloten en dat is er één teveel, daar hoort er maar één aangesloten te zijn.
Maak één van de twee los en check of je nog verbinding hebt en met welke snelheid.
Als je hiermee geen goed resultaat hebt gebruik je het andere blauwe kabeltje...
Reputatie 1
Snoer is binnen, oude snoer was 1,5m. met 2 contactdraden, nieuw snoer heeft 4 contactdraden.

Snelheid bij 3m snoer: http://www.speedtest.net/result/7221416724
[control test] http://www.speedtest.net/result/7221420160

Snelheid bij 0.5m snoer: http://www.speedtest.net/result/7221438398
http://www.speedtest.net/result/7221440815
Reputatie 8
Badge +19
Maar heb je mijn advies om één van de blauwe kabeltjes te verwijderen ook opgevolgd..?
Er kan namelijk maar één van de twee signaal geven, tesamen met het rode kabeltje links.
En een extra aangesloten kabeltje op één van de contacten (als aftakking) kan écht voor dit soort problemen zorgen, geloof me...

Reageer