beantwoord

Lokale DNS-server VGV7519 werkt niet

• 11 juli 2017
  • 3 reacties
  • 184 keer bekeken

Sinds kort werkt de lokale DNS-server van mijn Arcadyan VGV7519 (nu firmware 02.00.138W4) niet meer. Dit betekent dat ik geen van mijn apparaten binnen het LAN kan benaderen via hun hostnames.

DNS Benchmark (Gibson Research) geeft aan dat de DNS-server 192.168.2.254 wél als primaire DNS staat, maar dat deze niet reageert op DNS-verzoeken. Een reboot van het modem wordt aangeraden, maar dit helpt mij niet verder.

In de log van het modem staat ieder 13 seconden het volgende:
DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information

Ik heb een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan en met zo min mogelijk aanpassingen getest of 't modem dan nu wel z'n werk deed m.b.t. DNS-resolving voor 't LAN. Geen verschil voor de local hostnames. DNS Benchmark geeft nu aan dat 192.168.2.254 wél reageert op DNS queries, maar láng niet altijd.

Fijn trouwens ook dat ik nooit bericht heb gehad dat jullie de prijzen van de Internetabonnementen zo enorm zouden opschroeven vanaf deze maand. Voor zover ik weet zijn jullie hiertoe verplicht. Ik moest er echter zelf achter komen via de laatst binnengekomen factuur. Ik vind dit echt zeer onsmakelijk.
icon

Beste antwoord door Guillaume 11 juli 2017, 18:47

Ik heb het modem nogmaals gereset en vooralsnog lijkt het weer aan de praat te zijn.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Guillaume, welkom terug! Goed dat je zelf het probleem hebt weten op te lossen. Wij hebben de informatie over de prijsveranderingen via de e-mail verstuurd. Het lijkt me raadzaam om op Mijn Telfort je contactgegevens te controleren. Als er een andres staat wat je nooit gebruikt, dan is de kans groot dat je hierdoor het bericht gemist hebt. Kan ik nog iets anders voor je doen?
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb het modem nogmaals gereset en vooralsnog lijkt het weer aan de praat te zijn.
Fijn dat dat opgelost is...
Over de prijsverhoging hebben alle klanten een e-mail gehad op het bij Telfort bekende mailadres.
Wellicht heb je deze over het hoofd gezien of zit deze in de spamfolder...

Reageer