Ik gebruik al vanaf het begin mijn eigen router, ivm vpn en veel betere performance (veel sneller zappen etc op tv)
Nu is KPN over gegaan op het nieuwe netwerk.
Dit nieuwe netwerk heeft een lockout van 24 uur als er iets niet volgens KPN in orde is.
Bijvoorbeeld als je geen mac spoof toepast en je switch van moden -> 2 macs gedetecteerd = 24 uur lockout
Dit is inmiddels opgelost, maar er is nog een andere setting (misschien MTU) maar dat kan ik morgen pas weer proberen, want ik heb de 24 uur lockout weer gekregen.
Even voor de duidelijkheid, mijn experiabox werkt nu ook de komende 24 uur niet
Nu mijn mening hier over:
Waardeloos!!! hier gaat KPN weer de nodige problemen mee krijgen en klanten verliezen.
@Telfort er is dus wel wat veranderd in het netwerk (elke helpdesk medewerker verteld mij steeds dat dat niet zo is)
@KPN en @Telfort, in Duitsland is er al een wet over modemvrijheid, met deze acties heb je zo'n wet ook erg snel in Nederland, bedenk even wat voor extra werk dit oplevert.
Kortom er zijn mensen die graag hun eigen apparatuur gebruiken, er is altijd verteld dat dat geen probleem is, maar dat er geen support geleverd kan worden, daar kan ik mee leven.
24 uur lockout, als er gedetecteerd word dat er geen Experiabox aangesloten is, geen optie!!
Beste antwoord door Umbie
Het is eigenlijk iets heel simpels.
Wat mijn router doet als je deze aanzet, of de kabel er in steekt, dan vraagt hij een lease aan, zowel op vlan 34 als op vlan 4, daar kan de DHCP server bij KPN niet mee overweg (SNI is toch een nieuw netwerk, jammer dat de DHCP server van een ouder type is :P)
De leases zullen dus na elkaar aangevraagd dienen te worden
Hier zullen dus veel eigen routers ook tegen aan lopen.
Ik ga even een script schrijven die dat voor mij gaat doen, nu is dat allemaal wat lastiger als je hier tegen aan loopt met een standaard gekochte router.
Een tip zou zijn, zet op VLAN 4 dhcp eerst uit, zorg dat je een ip krijgt op VLAN 34 en zet dan (zonder de router los te koppelen) dhcp weer aan op VLAN 4, dit zul je iedere keer moeten doen als de router los gekoppeld is geweest.
Succes...