beantwoord

Liquidsky werkt totaal niet lekker

• 3 juni 2017
  • 8 reacties
  • 351 keer bekeken

Ik gebruik Liquidsky een computer in de cloud die ik huur en dat word naar mijn laptop/pc gestreamt, alleen nu is het probleem dat die stream totaal niet lekker werkt, andere streams zoals youtube en netflix werken wel goed nadat het modem is vervangen maar Liquidsky werkt nog steeds niet goed, ik had al contact met hun opgenomen en hun zeiden dat ik weer contact moest opnemen met me ISP.

Ik ben tot nu toe einde raad, ik denk eerlijk gezegt dat het aan de packet loss ligt van hun servers naar mijn pc/internet.
icon

Beste antwoord door Pim1995 29 juli 2017, 18:50

Ik wilde nog even doorgeven dat mijn probleem inmiddels is opgelost

De packet loss lag aan mijn Router die stond blijkbaar op een verkeerde plek.

Nu heb ik de router op een andere plek gezet en nu heb ik geen packet loss meer en werkt ook Liquidsky perfect, en ook het internet via wifi is nu heel stuk sneller 🙂
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je geeft zelf al aan dat alléén liquidsky niet goed werkt maar ál het andere wél goed werkt.

Waar denk jij dan waar het problemen geeft?
Reputatie 8
Als je voor jezelf zeker bent van een goede internetconnectie, en je ondervindt geen problemen met YouTube en Netflix, heb ik er een hard hoofd in wat betreft de serviceverlening van Liquidsky zelf.
Wellicht zovele "gamers" daar die tegelijkertijd spelen, dat het systeem het niet goed aankan.
https://liquidsky.com/

Bovendien ligt die server in "Seattle", in het Noord-Westen van de Verenigde Staten, met daartussen nogal wat "latency". (Vanuit een glasvezelconnectie heb ik een trace route als test genomen ---> 15 hops, waarvan de laatste 10 hops per hop een latency tussen 87 en 126 milliseconden).
Voor "gaming" lijkt me dat allemaal niet de ideale omstandigheden.
Als je voor jezelf zeker bent van een goede internetconnectie, en je ondervindt geen problemen met YouTube en Netflix, heb ik er een hard hoofd in wat betreft de serviceverlening van Liquidsky zelf.
Wellicht zovele "gamers" daar die tegelijkertijd spelen, dat het systeem het niet goed aankan.
https://liquidsky.com/

Bovendien ligt die server in "Seattle", in het Noord-Westen van de Verenigde Staten, met daartussen nogal wat "latency". (Vanuit een glasvezelconnectie heb ik een trace route als test genomen ---> 15 hops, waarvan de laatste 10 hops per hop een latency tussen 87 en 126 milliseconden).
Voor "gaming" lijkt me dat allemaal niet de ideale omstandigheden.

Ik zit op een server in duitsland op dit moment, omdat de nederlandse data center nog niet open is, wel vreemd is dat als ik een VPN er tussen prop werkt het wel beter( niet perfect soms dips) maar het werkt wel beter, ik heb namelijk een VPN die packet verlies wat verminderd en ook internet optimizeerd. Naar de duitse server heb ik 17-22 latency met soms dips naar 40-100 met VPN, maar met me eigen ip heb ik constant 100-400+

Outgoing packet loss: 0%
incoming packet loss: varieert van 3%-13%(dit is van die packets die de server weer terug stuurt naar mijn internet/pc, en dit is dan met die VPN aan laat staan als ik die uit zou zetten.
Reputatie 8
Ik zit op een server in duitsland op dit moment, omdat de nederlandse data center nog niet open is,
Kun je dan zelf bepalen op welke server je wordt ondergebracht bij liquidsky.com ??

In de traceroute die ik heb uitgevoerd is de laatste hop IP 52.93.24.73
Als ik de Whois en geografische gegevens erbij haal, blijkt dit onderdeel van Amazon te zijn.
En steevast als locatie in Seattle - USA

Vul bij de volgende IP geo websites in met het IP 52.93.24.73
https://www.iplocation.net
https://www.ultratools.com/tools/ipWhoisLookupResult

Nu zal Amazon wellicht meer servers hebben, dus vanuit een andere plek een traceroute kom je misschien ergens anders uit.

Verder loopt een route via VPN via een andere wegen. Met tevens compressie ingeschakeld kan de data mogelijk veel efficiënter over internet heen lopen, waardoor minder fouten ??

Feit is echter dat als je cloudruimte huurt bij een grote commerciële partij (ver weg) je altijd maar moet afwachten hoe goed of slecht die services verlopen. Je bent altijd overgeleverd aan de willekeur en bandbreedtebenutting die je deelt met vele gebruikers op een bepaald moment.

Ter referentie:
Ik heb ook even traceroutes uitgevoerd naar 2 website domeinen die ikzelf bij een kleine hostingprovider heb ondergebracht. 4 Hops geven daarbij TOTAAL (opgeteld dus) een latency tussen pakweg 12 - 16 milliseconden. (Die hostingprovider maakt gebruik van SSD's als opslag).
Ik zit op een server in duitsland op dit moment, omdat de nederlandse data center nog niet open is,
Kun je dan zelf bepalen op welke server je wordt ondergebracht bij liquidsky.com ??

In de traceroute die ik heb uitgevoerd is de laatste hop IP 52.93.24.73
Als ik de Whois en geografische gegevens erbij haal, blijkt dit onderdeel van Amazon te zijn.
En steevast als locatie in Seattle - USA

Vul bij de volgende IP geo websites in met het IP 52.93.24.73
https://www.iplocation.net
https://www.ultratools.com/tools/ipWhoisLookupResult

Nu zal Amazon wellicht meer servers hebben, dus vanuit een andere plek een traceroute kom je misschien ergens anders uit.

Verder loopt een route via VPN via een andere wegen. Met tevens compressie ingeschakeld kan de data mogelijk veel efficiënter over internet heen lopen, waardoor minder fouten ??

Feit is echter dat als je cloudruimte huurt bij een grote commerciële partij (ver weg) je altijd maar moet afwachten hoe goed of slecht die services verlopen. Je bent altijd overgeleverd aan de willekeur en bandbreedtebenutting die je deelt met vele gebruikers op een bepaald moment.

Ter referentie:
Ik heb ook even traceroutes uitgevoerd naar 2 website domeinen die ikzelf bij een kleine hostingprovider heb ondergebracht. 4 Hops geven daarbij TOTAAL (opgeteld dus) een latency tussen pakweg 12 - 16 milliseconden. (Die hostingprovider maakt gebruik van SSD's als opslag).

Nou heb ik het bij me pa getest hij heeft ook Telfort namelijk, daar werkt het ook beter dan bij mij ook daar wat dips maar ook daar werkt het beter, dus wil dat zeggen dat route bij iedereen verschillend is?
Reputatie 8
Nou heb ik het bij me pa getest hij heeft ook Telfort namelijk, daar werkt het ook beter dan bij mij ook daar wat dips maar ook daar werkt het beter, dus wil dat zeggen dat route bij iedereen verschillend is?
De route zal bij iedereen wel anders zijn, afhankelijk vanaf welke plek in Nederland je start.
De eindbestemming zou echter best hetzelfde kunnen zijn??
Maar met een trace kun je zelf achterhalen, op welke server je uitkomt.
Ik wilde nog even doorgeven dat mijn probleem inmiddels is opgelost

De packet loss lag aan mijn Router die stond blijkbaar op een verkeerde plek.

Nu heb ik de router op een andere plek gezet en nu heb ik geen packet loss meer en werkt ook Liquidsky perfect, en ook het internet via wifi is nu heel stuk sneller 🙂
Reputatie 8
Mooi dat het is opgelost.
Bedankt voor de terugkoppeling.

Reageer