beantwoord

linksys router werkt niet meer na upgrade van verbinding

• 13 oktober 2017
  • 43 reacties
  • 1044 keer bekeken

Toon het eerste bericht

43 reacties

Reputatie 8
De kleurtjes van die Linksys web-interface vond ik al "verdacht ouderwets" overkomen.
Vandaar dat ik de plaatjes eens beter ging bestuderen. 😉
Reputatie 1
Badge
na overleg met een linksys medewerker is de kans dat het aan do router ligt .nihil.
adsl 2 is helemaal niet snel ,elke router kan dit aan
volgens hem ligt het aan het telfort modem. ik heb nu de zyxel en die kan volgens hem de dubbele snelheid niet goed aan.
gebeld met telfort,en daar vertelden ze me dat .dat wel eens kan kloppen. het zag er niet goed uit..nu krijg ik een v10 modem.
we wachten nu maar af
Reputatie 8
Ik vermoed haast wel zeker dat je de verkeerde informatie aan die Linksys medewerker hebt gegeven, waardoor die met de verkeerde conclusies komt.

Na in ieder geval die KPN update staat er helemaal geen ADSL 2 connectie op de lijn maar VDSL (2),
met de V van Vectoring.
Daar kan die Linksys router met firmware uit 2008 beslist niet mee overweg.
Want dat bestond toen nog helemaal niet. Zo simpel is dat.

Dat het om VDSL gaat is bovendien te zien in je schermafbeelding met de Telfort ZyXEL P-2812HNU-F1, wat je eerder hebt laten zien. https://imgur.com/a/mbD3G

Die pikt dat wel op. (Verder dateert de laatste Telfort ZyXEL firmware iets vanuit 2016).
Maar omdat je die ZyXEL modem/router lange tijd niet hebt aangesloten, zou het best kunnen dat die laatste firmware daar nog niet op staat. Met een fabrieksreset zou dat naar ik denk echter alsnog gepushed moeten worden, en voldoet die aan de techniek wat KPN op diens koperlijnen heeft staan met de snelheden die erbij horen.

Kun je controleren welke firmware dat is door in te loggen in de ZyXEL ??
Reputatie 1
Badge
Upgrade Firmware

Current Firmware Version : V3.11TUE8
Reputatie 8
Badge +19

Na in ieder geval die KPN update staat er helemaal geen ADSL 2 connectie op de lijn maar VDSL (2),
met de V van Vectoring.

Opmerking:
VDSL staat voor 'Very High Bit Rate Digital Subscriber Line' en niet voor vectoring.
VVDSL staat voor Vectoring-VDSL.
Reputatie 8
OK, ik leer nog elke dag bij. Bedankt voor de correctie.
(Had het eigenlijk beter even moeten controleren bijv. bij "Wiki").
In ieder geval is het iets anders dan ADSL.

Upgrade Firmware

Current Firmware Version : V3.11TUE8

Dat is de laatste versie firmware van de ZyXEL.
Wat de snelheid aangaat, daar zou Enterprise mogelijk nog een aanvulling op kunnen geven.
Zover ik uit eerdere berichten begrijp, gebruikt hij ook nog altijd die Telfort ZyXEL modem/router.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jonagold, er is al het nodige geschreven en uitgelegd. Er zijn voor mij een paar kritieke zaken nog onduidelijk. Daarom wil ik hier nog verder met je naar kijken.Allereerst wil ik nog een keer bevestigen dat je verbinding van een VDSL2 profiel met 30Mbit naar een VDSL2 profiel met 50Mbit is gegaan. Hierop is je Zyxel actief. De werking van de verbinding is hiermee vastgesteld.Waar voor mij nog onduidelijkheid in zit: Hoe gebruik je de linksys in je netwerk? Als je deze ter vervanging van de Zyxel gebruikt, dan kan de overzetting gevolgen hebben voor de verbinding. Gebruik je deze achter de Zyxel, dan zit het probleem in je lokale netwerk en is deze op te lossen. Zou jij dit nog even kort uit kunnen leggen? Alvast bedankt! 🙂
Reputatie 8
Badge +19
OK, ik leer nog elke dag bij. Bedankt voor de correctie.
(Had het eigenlijk beter even moeten controleren bijv. bij "Wiki").
In ieder geval is het iets anders dan ADSL.

Dat is zeker..!
Graag gedaan... we zijn hier tenslotte ook 'ter leering ende vermeack'... ;)

Wat de snelheid aangaat, daar zou Enterprise mogelijk nog een aanvulling op kunnen geven.
Zover ik uit eerdere berichten begrijp, gebruikt hij ook nog altijd die Telfort ZyXEL modem/router.

Helaas niet (meer), ik gebruik sinds enkele maanden de Fritzbox 7490.
En tor mijn grote genoegen, mag ik wel zeggen... 😉
Reputatie 1
Badge
ik heb een experion v10 modem nu draaien, het router probleem is u wel opgelost,
in mijn modem heb ik nu de noodzakelijke poorten open gezet, dat werkt
echter dan kan mijn router er niet meer tussen ,dat is dan niet anders.
het hele probleem is dus veroorzaakt door de update van KPN.
weten jullie dat
m vr gr
jan
Reputatie 1
Badge
hallo, hier is ie weer.
ik ga naar een andere ISP
de esperion v10 werkt niet voor mij.
geen bridge mode , en dat wil ik wel.
al deze ellende is ontstaan door de de KPN update,, maar ze lossen het niet voor me op.
ik wil terug naar de oude situatie.
Reputatie 8
Ze lossen het best voor je op, maar jij wilt die oplossing niet accepteren. Dat is het verschil.
Reputatie 1
Badge
o jawel hoor ,maar wat is de oplossing dan
ik begrijp er niets meer van
Reputatie 1
Badge
ik had voor de update GEEN PROBLEMEN ,en die heb ik nu wel.
de helpdesk heeft niets gedaan voor me.
we sturen je wel een nieuwe modem, dat lost niets op .(dus niet)
ik zit nu al 7 dagen met die ellende
ik vroeg om hulp van een monteur, dat kan niet zeggen ze.
zoek het maar uit
Reputatie 8
...maar wat is de oplossing dan
ik begrijp er niets meer van

Dat geef jezelf al aan:

ik heb een experion v10 modem nu draaien, het router probleem is u wel opgelost,
in mijn modem heb ik nu de noodzakelijke poorten open gezet, dat werkt

Voor wat betreft je eigen router:

echter dan kan mijn router er niet meer tussen ,dat is dan niet anders.
Waar wil je die tussen zetten?
Achter de Experia Box V10 kun je elke router NAT achter NAT aankoppelen.
Een eenvoudige combinatie met een Synology router in die set-up benut ik hier thuis zonder problemen.
VPN-verbindingen, file-servers op twee niveaus, web-server, NL-domein op mijn internet aansluiting + SSL certificaat om de achterliggende services te ondersteunen. Het werkt gewoon.

De meest uitgebreide combinatie achter een Experia Box V10 waar ik het systeembeheer voor regel is de volgende combinatie, wat ook gewoon werkt.
https://www.synology-forum.nl/the-lounge/keus-aan-'power'-router(s)/msg223877/#msg223877

Beide set-ups wel achter glasvezel (vandaar dat je er zo'n uitgebreid netwerk achter kunt zetten om nog wat internet snelheid over te houden voor alle gebruikers die er gebruik van maken). Voor het principe maakt het verder niet uit als je in een kleinere set-up dat regelt achter een "koper" internetverbinding.
Reputatie 8
Badge +17
het hele probleem is dus veroorzaakt door de update van KPN.
weten jullie dat
m vr gr
jan
Met alléén een upgrade van de lijnsnelheid van 30Mbps naar 50Mbps, beide op VDSL, ga je écht geen probleem krijgen!

maar eh, succes bij die andere provider!
Reputatie 1
Badge
gebeld met linksys en daar is me verteld dat deze router WRT54G2 V1 niet overweg kan met deze snelheids verhoging,en dat ik een nieuwe vdsl/adsl router moet aanschaffen.
kosten 70 eurotjes . leuk hoor
Reputatie 8
Badge +19
gebeld met linksys en daar is me verteld dat deze router WRT54G2 V1 niet overweg kan met deze snelheids verhoging,en dat ik een nieuwe vdsl/adsl router moet aanschaffen.
kosten 70 eurotjes . leuk hoor

Die modem is volgens mij zo'n acht jaar geleden op de markt gekomen, en toen zag de technische kant van het ADSL-landschap er nog heel anders uit.
De techniek evolueert, xDSL is steeds sneller geworden en dat vereist ook hardwarematige aanpassingen van de gebruikte modems en routers, deze evolueren mee.
We willen tenslotte allemaal graag beter en sneller internet, en ook het internet zelf vraagt continue om meer snelheid.
Telfort heeft de afgelopen jaren zelf ook moeten investeren in verbeteringen aan het netwerk en de klanten moeten voorzien van modems die met deze nieuwe technieken overweg kunnen.
En zo'n modem krijg je gewoon in bruikleen, dus gratis...

Dat jij nu een acht jaar oude router moet omruilen voor een nieuw, moderner exemplaar (eigen keuze want niet nodig voor een goed werkende internetverbinding) moet aanschaffen lijkt me een een klein offer.
Reputatie 8
Dat was al eerder opgemerkt. Heb ik je aangegeven 9 dagen terug in < DEZE reactie >

Maar door gewoon de Experia Box V10 aan te sluiten die Telfort je heeft toegestuurd, waarom wil je die niet alsnog inzetten?

Reageer