beantwoord

linksys router werkt niet meer na upgrade van verbinding

  • 13 oktober 2017
  • 43 reacties
  • 1046 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
op donderdag12/10/1017 heeft de KPN een grote update gehouden,waar door ik de hele dag en een deel van de avond geen internet verbinding heb gehad, en dit was de volgende dag nog zo.
ik heb toen gebeld met telfort, ik kreeg het bericht dat KPN de lijnen aan het updaten is..
nu echter werkt mijn linksys router van 4 jaar oud niet meer. ik vermoed dat er een ander signaal binnen komt. Ik heb geen vast internet via mijn router (wel zonder router).
op mijn mobiel ,tablet en laptop krijg ik de melding " wel verbonden ,maar geen internet"
Wat zijn de juiste instellingen om het signaal door mijn router te sturen?
icon

Beste antwoord door jonagold 17 oktober 2017, 15:36

ik heb een experion v10 modem nu draaien, het router probleem is u wel opgelost,
in mijn modem heb ik nu de noodzakelijke poorten open gezet, dat werkt
echter dan kan mijn router er niet meer tussen ,dat is dan niet anders.
het hele probleem is dus veroorzaakt door de update van KPN.
weten jullie dat
m vr gr
jan
Bekijk reactie

43 reacties

Badge +18
Als je je Telfort modem aansluit werkt het wel?

Dit zijn de internet instellingen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm
Reputatie 1
Badge
maar ik heb ook twee pc's helemaal boven in mij huis staan. en die zijn er met een draadje op aangesloten.
Het kan niet draadloos bij
Badge +18
Mijn vraag was werkt het wel met je Telfort modem? Zo kom je er achter of het aan het inkomende signaal ligt of aan de instellingen in je Linksys.
Reputatie 1
Badge
heeft het te maken dat ik nu op vdsl zit,dat zat ik niet volgens mij
Badge +18
Geen idee.
Wat zegt de status in je modem?
Reputatie 8
Badge +16
Welk type Linksys heb je staan, mogelijk kan die dus niet overweg met het VDSL signaal. Je zal dan (tijdelijk) terug moeten naar het Telfort modem.
Reputatie 1
Badge
een linksys WRT54G2 VI.
het is mij wel duidelijk dat deze combinatie niet gaat,dan ben ik wel niet de enigste denk ik.
" Je zal dan (tijdelijk) terug moeten naar het Telfort modem."
waarom tijdelijk?.
hoe moet ik dan mijn PC's op zolder aan de gang houden,dat kan niet.
ik wilerug naar ADSL, hoe doe ik dat?
Badge +18
Terug gaat niet.
Als je niet mee wil werken om te kijken waar het fout gaat houdt het voor mij op. Succes!
Reputatie 1
Badge
ik wil wel mee werken ,maar heb echt geen idee wat je wilt
Reputatie 8
Badge +17
Van Telfort heb je een modem gehad. Als je die aansluit dan werkt alles weer!
Reputatie 1
Badge
als ik mijn modem terug zet in hoe hij stond,dan werkt er niets,geen tv,geen draardloos geen mediabox alleen zeer traag vast internet en dan alleen maar zonder linksys router.

https://imgur.com/a/BeXQw
de laatste update van kpn pakt voor mij zeer slecht uit.
volgens mij ben ik van adsl naar vdsl gegaan
Reputatie 8
Badge +19
als ik mijn modem terug zet in hoe hij stond,dan werkt er niets,geen tv,geen draardloos geen mediabox alleen zeer traag vast internet en dan alleen maar zonder linksys router.

https://imgur.com/a/BeXQw
de laatste update van kpn pakt voor mij zeer slecht uit.
volgens mij ben ik van adsl naar vdsl gegaan

Je verbinding is blijkbaar inderdaad geupgrade naar VDSL.
Het wordt geadviseerd om na deze upgrade de modem te resetten naar de fabrieksinstellingen.
Druk op de achterkant van de modem het resetknopje in en hou deze ca. 25 seconden ingedrukt totdat de lampjes uit- en weer aangaan.
De modem start vanzelf weer op.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jonagold, welkom terug. Als ik ga kijken naar je verbinding dan zie ik dat er sprake is geweest van een snelheidsverhoging. De basissnelheid van je abonnement is van een VDSL2 met 30Mbit naar een VDSL2 met 50Mbit gezet. Erg balen dat je na deze omzetting geen internet meer hebt met je eigen router. Uit het contact met mijn collega's begrijp ik dat de door ons geleverde Zyxel modem wel werkt op je verbinding. Dan zal het meest aannemelijke zijn dat je instellingen niet meer goed overeenkomen. Het terugzetten van je router naar fabrieksinstellingen en dan de instellingen opnieuw inladen kan dan de oplossing zijn. De verbinding is immers met je Zyxel online en werkt dus.
Reputatie 1
Badge
ik heb alles geprobeerd,ook terug naar fabrieks instellingen alles opniieuw er in geladen,echter zonder resultaat..
nog een probleem ,als ik naar mijn oude modem instellingen, ga nl. "bridge modus" , dan heb ik geen tv ontvangst meer.
ik laat maar een monteur komen ,dan lost die het maar op.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi jonagold, dat is inderdaad verdacht lastig. Mogelijk kan een van onze andere forumgebruikers je nog een tip geven of helpen bij het vinden van een oplossing. Kan het kloppen dat je de monteur niet via ons hebt aangevraagd?
Reputatie 1
Badge
ik zou het net doen,helaas net 17.00 uur ,effe te laat.
Reputatie 8
Badge +19

nog een probleem ,als ik naar mijn oude modem instellingen, ga nl. "bridge modus" , dan heb ik geen tv ontvangst meer.

Als de modem in Bridge gezet wordt dan heb je inderdaad geen TV meer, dit iTV VLAN is alleen via Routed Mode beschikbaar.
Even voor de duidelijkheid... werkt alles wel goed in de originele set-up door alleen de modem (in Routed Mode) te gebruiken en daar je TV-ontvanger e.d. rechtstreeks op aan te sluiten..?
Dus laat de Linksys even buiten beschouwing.

Heb je de Linksys trouwens ook al eens gereset..?
Reputatie 1
Badge
ik heb 4 jaar probleemloos gedraaid in bridge modus, pc ,tv, mediabox, ipad ,iphone , dab+radio en laptop.,
alles werkte perfect
nooit eerder problemen met telfort gehad , .tot vandag
geloof me ik heb alles gedaan wat ik weet, daar om vind ik het zo raar dat ik er niet uit kom.
ik ga er maandag wel mee verder
Reputatie 8
Badge +19
ik heb 4 jaar probleemloos gedraaid in bridge modus, pc ,tv, mediabox, ipad ,iphone , dab+radio en laptop.,
alles werkte perfect
nooit eerder problemen met telfort gehad , .tot vandag
geloof me ik heb alles gedaan wat ik weet, daar om vind ik het zo raar dat ik er niet uit kom.
ik ga er maandag wel mee verder

En het zou nog steeds probleemloos moeten werken, maar er staan wellicht instellingen in de Linksys die nu niet meer overeenkomen met de parameters van de verbinding.
Vandaar de vraag om terug te gaan naar de basic settings (dus zowel de modem als de Linksys resetten) en van daaruit de instellingen opnieuw uit te voeren.
Meer kan ik je ook niet vertellen...
Reputatie 1
Badge
ik zie hier niets vreemd aan.
https://imgur.com/a/mbD3G

https://imgur.com/a/nJLyG
https://imgur.com/a/8bqX6
https://imgur.com/a/by3st
https://imgur.com/a/z9MQE
https://imgur.com/a/ySLce
https://imgur.com/a/O5Nxj
Reputatie 8
Badge +19
ik zie hier niets vreemd aan.
https://imgur.com/a/mbD3G

https://imgur.com/a/nJLyG
https://imgur.com/a/8bqX6
https://imgur.com/a/by3st
https://imgur.com/a/z9MQE
https://imgur.com/a/ySLce
https://imgur.com/a/O5Nxj

Deze imgur afbeeldingen zijn te klein om te kunnen lezen, je kan ze ook gewoon naar dit forum uploaden door onder in het reactievenster op de eerste button (links)te klikken en ze te uploaden.
Mocht je de afbeeldingen zelf verkleind hebben... niet doen.

Maar los daarvan... je kan nog veel meer afbeeldingen posten van de huidige instellingen maar daar wordt niet om gevraagd en het verandert niets aan het feit dat het NU niet werkt.
Volg eerst de gegeven adviezen over het resetten (terug naar de basic settings voor zowel de modem als de router) op en als het dan nog niet werkt dan mag je de afbeeldingen van die settings uploaden en kijken we verder.
Als je geen gevolg geeft aan deze adviezen en weigert om 'mee te werken' aan een oplossing dan houdt het wat mij betreft op bij dit laatste advies.

Your choise...
Reputatie 1
Badge
dat heb ik al diverse malen gedaan,daar ben ik mee begonnen. als dat werkte zat ik niet meer op dit forum.
ik bel maandag morgen telfort gelijk voor een monteur,die , het kan ook maandag avond wel
bedankt voor alle moeite
Reputatie 8
Badge +19
dat heb ik al diverse malen gedaan,daar ben ik mee begonnen. als dat werkte zat ik niet meer op dit forum.
Dan had je dat wel even eerder mogen vermelden hier, we hebben geen glazen bol hier...


ik bel maandag morgen telfort gelijk voor een monteur,die , het kan ook maandag avond wel
bedankt voor alle moeite

Graag gedaan.
Hou er wel rekening mee dat de kosten voor de monteur voor je eigen rekening kunnen zijn want je probleem betreft alleen de router.
Zoals Wieger -Telfort in een eerdere reactie al aangaf, Telfort ziet in het systeem een werkende verbinding met de ZyXEL modem dus er is geen storing in de verbinding.
Een monteur laten komen om een aangesloten router te configureren betaal je zelf.

P.S. heb je na het resetten van de ZyXEL deze weer in bridged mode gezet..?
Reputatie 8
ik zie hier niets vreemd aan.
https://imgur.com/a/O5Nxj

Ik wel.
De firmware versie van die Linksys dateert vanuit maart 2008, ofwel ruim 9,5 jaar oud.

Die modem/router is dan in ieder geval minimaal ook die leeftijd.
(En niet "4 jaar oud" zoals je in je eerste reactie aangaf). Voldoet de hardware mogelijk al niet meer aan huidige maatstaven. In ieder geval beslist de firmware uit die tijd voldoet echt niet meer aan de huidige specificaties van VDSL "Vectoring" DSL om snel breedband internet binnen te kunnen halen.

In je eerste reactie schreef je dat KPN juist een grote update in hun koper netwerk heeft afgesloten.
Dat behelst wel zeker verdergaande verfijningen m.b.t. die Vectoring technieken.

Daar voldoet die Linksys gewoonweg niet meer aan om daar mee om te kunnen gaan.
Je kunt modem/routers niet tot in lengte van dagen blijven gebruiken en verwachten dat met alle vernieuwingen in netwerktechniek het apparaat daarmee gelijke tred houdt.

Gewoon de ZyXEL modem/router terughangen, en een reset naar fabrieksinstellingen.
Geen bridge mode, want daarmee verlies je bepaalde services zoals TV.

Als met standaard instellingen de Telfort ZyXEL ook niet werkt, dan zou je van Telfort eventueel een jongere modem/router kunnen overwegen.
Maar dat is aan webcare. Maar eerlijk gezegd als de ZyXEL WEL gewoon werkt, zou ik die blijven inzetten. (Met 4 jaar een eigen modem/router gebruikt, is die ZyXEL waarschijnlijk weinig gebruikt). Werkt waarschijnlijk prettiger en met meer opties dan een Experia Box V8, die je anders wordt toegestuurd.
Reputatie 8
Badge +19
ik zie hier niets vreemd aan.
https://imgur.com/a/O5Nxj

Ik wel.
De firmware versie van die Linksys dateert vanuit maart 2008, ofwel ruim 9,5 jaar oud.

Je hebt duidelijk betere ogen dan ik... ;)
Maar hiermee wel de zeer waarschijnlijke oorzaak boven water.
Scherp... 👍

Reageer