beantwoord

Lijnsnelheid gigantisch gedaald

  • 23 januari 2016
  • 10 reacties
  • 483 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Nog geen maakt na het einde van dit drama, is afgelopen week mijn lijnsnelheid als een baksteen naar beneden gegaan:



current rate upstream: 1539 kbps
current rate downstream: 11384 kbps
attainable rate upstream: 1569 kbps
attainable rate downstream: 12733 kbps

Profile: 17a
linetype: VDSL

loop length is 248m
noise margin upstream: 5 db
noise margin downstream: 6 db
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 85000
FEC far end: 279946


Op geen enkele manier krijg ik het terug naar de normale snelheid.
Lijnmanagement bij vectoring zou deze al binnen een aantal minuten moeten hebben teruggebracht naar 30/3
Een probleem met bekabeling is uitgesloten, na nieuw ISRA type 2 aansluiting direct op P2812 door KPN monteur op 24 december 2015.

Wat nu weer ?!!!??? :?:?



Ik moet maandag examen op afstand (USA) doen incl. videoverbinding, dus ik ben er niet echt blij mee

:(

En dan te weten dan ik eerder deze maand van plan was om up te graden naar 80/8 omdat de verbinding zo stabiel was... lol :$

Ik heb nog geen antwoord gehad van Telfort webcare (Stephen) ....
icon

Beste antwoord door Stephen 9 februari 2016, 20:48

Hallo Pumpkin, via een privébericht heb je mij aangeven dat er verbetering is opgetreden. Hierbij sluit ik dit topic. Zodra de problemen zich weer voordoen dan verneem ik dit graag van je per privébericht of via een nieuw topic. 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 1
Badge
Inmiddels gelukkig antwoord gehad van webcare (Stephen) :)
Ik wacht het dan maar nog even af . . .
Reputatie 1
Badge
Gisteren op de dag (!) van mijn examen zijn afgezien van de terugval van snelheid, de problemen van dsl uitval die ik maanden heb gehad, weer helemaal terug 😠

De afgelopen paar uur bijvoorbeeld:

# tail -300 /var/log/zyxel.log | egrep "Link Down"

2016-01-26T12:25:23.193728+01:00 my.zyxel 01 26 12:25:22 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:02:17:07] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T12:34:12.880734+01:00 my.zyxel 01 26 12:34:12 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:02:25:56] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T12:50:37.959871+01:00 my.zyxel 01 26 12:50:37 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:02:42:21] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T13:06:55.193146+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:20 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:21] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T13:08:24.415931+01:00 my.zyxel 01 26 13:08:24 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:02:50] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T13:13:51.185097+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:20 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:21] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T13:15:10.947925+01:00 my.zyxel 01 01 01:02:40 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:02:41] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T13:21:00.779467+01:00 my.zyxel 01 26 13:21:00 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:08:31] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T13:49:46.984391+01:00 my.zyxel 01 26 13:49:46 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:37:17] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T13:58:26.874208+01:00 my.zyxel 01 26 13:58:26 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:45:57] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T14:15:31.639317+01:00 my.zyxel 01 26 14:15:31 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:01:03:01] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T14:20:31.994596+01:00 my.zyxel 01 26 14:20:31 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:01:08:02] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T14:28:25.129858+01:00 my.zyxel 01 26 14:28:24 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:01:15:55] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T14:31:47.472146+01:00 my.zyxel 01 26 14:31:46 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:01:19:17] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T14:49:12.122409+01:00 my.zyxel 01 26 14:49:11 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:01:36:41] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T15:51:09.351162+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:21 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:22] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-26T16:12:45.921816+01:00 my.zyxel 01 26 16:12:45 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:22:58] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down




Het heeft dus slechts een kleine maand stabiel gewerkt sind op 24 december de KPN een nieuwe ISRA heeft geplaatst.
Examen waar ik maanden voor heb gewerkt, is op een ramp uitgelopen. Met dank aan Telfort en KPN 😞
Reputatie 8
Badge +16
Beste Pumpkin, allereerst betreur ik het enorm dat je examen op een ramp is uitgelopen. :(
Aangezien een harde reset en het testen met een andere kabel niet hebben geholpen dan is nader onderzoek van jouw lijn noodzakelijk. Zojuist heb ik een verzoek hiervoor ingediend. Mijn collega's gaan hiermee aan de slag en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op. In de tussentijd kun je mij benaderen voor vragen of opmerkingen. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Badge
Stephen, zoals altijd bedankt voor je hulp!

Nou ja, de examencommissie heeft inmiddels begrip voor mijn verbindingsproblemen.
Ik krijg een eenmalige herkansing in februari en hoef ook geen examengeld opnieuw te betalen :D

Ik wil dat dan niet weer verprutsen, dus ik moet er zeker van kunnen zijn dat ik dan een stabiele en snelle(re) verbinding heb l
Reputatie 8
Waarom neem je bij een onstabiele connectie het risico om je examen te laten verprutsen?
Was beter naar een kennis of familie gegaan waarvan bekend is dat die wel een stabiele internet-verbinding heeft. Een tip voor de volgende keer.
Reputatie 1
Badge
Ja, goed punt Babylonia. Je hebt absoluut gelijk:$
Ik heb er ook aangedacht hoor, maar om een aantal redenen toch gekozen voor mijn eigen plek:
  • de verbinding was tot net voor het examen al drie weken weer stabiel en ik heb een week voor het examen een computer check voor o.a. video verbinding gedaan met die universiteit, Dat was toen ok (maar niet super geweldig)
  • ik gebruik bij het examen technische constructies welke lastig zijn om ergens anders te installeren
  • ik was er niet zeker van of ik ergens anders drie uur lang ongestoord een examen zou kunnen doen, dus thuis was het meest comfortabel
Voor mijn herkansing neem ik geen enkel risico.
Dat wordt dan wel bij iemand met een stabiele en snelle 200Mbit/20Mbit verbinding, van Ziggo/UPC, dat wel helaas , hahaha !
Reputatie 1
Badge
Vandaag tot op heden 15:30u, 'slechts' 21 keer (!!!!!) DSL signaal uitval gehad:

21 keer!

en we zitten pas in de middag :(

# tail -375 /var/log/zyxel.log | egrep "Link Down" | wc -l
21
2016-01-27T04:37:03.772789+01:00 my.zyxel 01 27 04:37:01 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:09:10:23] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T04:39:24.533517+01:00 my.zyxel 01 27 04:39:22 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:09:12:44] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T04:42:36.993109+01:00 my.zyxel 01 27 04:42:34 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:09:15:56] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T05:24:05.920235+01:00 my.zyxel 01 27 05:24:03 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:09:57:25] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T07:45:50.321593+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:20 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:21] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T10:43:05.707099+01:00 my.zyxel 01 27 10:43:04 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:02:58:35] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T10:51:49.905466+01:00 my.zyxel 01 27 10:51:49 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:03:07:20] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T10:54:05.225185+01:00 my.zyxel 01 27 10:54:04 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:03:09:35] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T11:00:30.156614+01:00 my.zyxel 01 27 11:00:29 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:03:16:00] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T11:03:59.844022+01:00 my.zyxel 01 27 11:03:58 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:03:19:29] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T11:15:37.860035+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:21 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:22] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T11:19:09.647733+01:00 my.zyxel 01 27 11:19:09 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:04:53] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T11:29:48.362926+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:21 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:22] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T12:06:22.865666+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:19 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:20] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T14:15:16.513302+01:00 my.zyxel 01 27 14:15:15 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:02:10:13] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T14:25:19.125261+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:18 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:19] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T14:33:40.675286+01:00 my.zyxel 01 27 14:33:40 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:09:41] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T14:36:58.733432+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:19 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:20] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T14:51:34.138462+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:19 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:20] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T14:56:36.381537+01:00 my.zyxel 01 27 14:56:36 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:06:22] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
2016-01-27T15:02:33.848375+01:00 my.zyxel 01 01 01:01:18 [10.0.0.111] [MAC cc-5d-4e-9e-19-63] [SN S120Y03045948] [SYS-UPTIME 00:00:01:19] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down

en twee harde resets uitgevoerd

Kortom, weer totaal onbruikbaar en met wat geluk kan ik nog net dit bericht plaatsen

Tijdens mijn korte 3 weken van stabiele verbinding, was de loop lengte 491m, is sinds uitval 248m (dus gunstigere afstand zou je zo verwachten).
Zit ik op een ander lijntje? Je zou zowat gaan denken dat de KPN weer zit te klooien

Als ik uberhaupt al verbinding heb, dan is mijn attainable rate downstream gezakt tot 15032 kbps .
Dit zegt toch genoeg ?

Ik doe het niet graag, maar ik zit nu toch echt te denken aan financiele compensatie voor de betaalde maanden waarin ik geen volwaardige verbinding heb . Ik ben totaal verlamd. En dan moet ik maar hopen dat het ooit stabiel wordt en blijft.

Ik verdenk niet Telfort maar KPN...
Reputatie 1
Badge
De verbinding is sinds het weekend in ieder geval wat stabieler met weinig dsl uitval.
Neemt niet weg dat ik nog altijd aan amper 35% van de snelheid zit die ik normaal heb en een maand geleden nog had.

current rate upstream: 1569 kbps
current rate downstream: 12719 kbps
attainable rate upstream: 1462 kbps
attainable rate downstream: 12602 kbps

Telfort zou binnen twee werkdagen contact opnemen. Ik merk er nog niets van . . . 😞
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pumpkin, mijn collega's hebben geprobeerd om contact met jou op te nemen. Op beide nummers kunnen zij jou niet bereiken. Heb je misschien een ander nummer waarop je wel te bereiken bent? Ik verneem dit graag van je per privébericht.

Een analyse laat inderdaad zien dat je een lage snelheid haalt. Is het mogelijk om met een ander modem te testen? Zo niet, dan zal er een monteur worden aangestuurd. In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pumpkin, via een privébericht heb je mij aangeven dat er verbetering is opgetreden. Hierbij sluit ik dit topic. Zodra de problemen zich weer voordoen dan verneem ik dit graag van je per privébericht of via een nieuw topic. 🙂