beantwoord

Latency-problemen (lag)

• 23 mei 2012
  • 57 reacties
  • 14534 keer bekeken

Hallo,

Ik weet niet of meer mensen dit probleem hebben maar ik ben iemand die veel gamed.

Sinds de firmware update in de nacht van 22-05 om 2:00 uur heb ik enorm veel last van latency.

Ik disconnect niet maar heb gigantische latency spikes. Hebben meer mensen hier last van ?

Ik zou dit graag opgelost willen hebben want dit is geen doen zo.
icon

Beste antwoord door Hugo 30 mei 2012, 10:27

Bedankt voor het fixen van onze problemen Hugo. Alles lijkt weer prima te werken.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar waar het probleem nou in zat? aangezien ik toch zelf aanzienelijk wat tijd had gestoken in dit probleem oplossen.

Met vriendelijke groet,
Tarik

Het probleem is opgelost door een configuratie aan te passen van een component in ons core netwerk.

@forum026, ronny forgeron en durga,

Jullie zitten op een ander gedeelte van het netwerk aangesloten hebben dus niet last van hetzelfde probleem als de andere gebruikers in dit topic. Graag ieder een eigen topic openen, deze gaat op slot.

Hugo
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welk modem heb je en welke firmware-versie?
Heb zelf ook enorme problemen sinds die nacht. Had alleen geen idee dat er een firmware upgrade was toegepast. Ik kan dus ook geen online games meer spelen door de latency en gigantische lag spikes van soms 10sec.

P-2601HN-F1 met firmware V3.10(BLV.7)

Iets anders dat me opvalt is dat ik bij traffic status 92 errors en 86 drops heb. Dat is in ongeveer 20uur tijd. Klinkt abnormaal hoog, maar ik weet niet wat de getallen waren voor dit probleem zich voor deed.
Ik heb hetzelfde probleem. Dacht mooi een aantal dagen tijd te hebben voor Diablo III (ik zit een paar dagen thuis vanwege ziekte), is dit spel niet speelbaar vanwege mijn internet.

Nu even bellen om te vragen of telfort hier wat van weet.
Ik doe toevallig ook diablo 3 maar heb dit met alle spellen. De verbinding verbreekt niet maar heeft gewoon lagspikes. Telfort gebeld en deze zeiden mij dat ik het hier aan het licht moet brengen. Het is iig na die nacht begonnen.
Ik ga nu ook bellen, op het forum dit bespreken heeft volgens mij niet veel nut omdat zo de problemen niet verholpen kunnen worden.
Ik zit net te kijken naar mijn firmware versie: V3.10(TUE.4)b1. Dus dit kan niet zoveel uitmaken. Ben benieuwd wat ze me zo te zeggen hebben. Zal dit hier terugkoppelen.
Nou ik heb een schappelijke jongen aan de telefoon gekregen die mee heeft gelezen in dit forum. Hij begreep het probleem ook en heeft dit doorgespeeld naar zijn meerdere.

Over het algemeen zou hier snel een oplossing voor komen, dus we zullen zien. Meer kunnen we niet doen.
Laat even weten of de problemen verholpen zijn nyreve:)
Ik vraag me nog steeds af of iedereen met dit probleem hetzelfde modem gebruikt. Want er is eigenlijk verder niemand hier die de vraag van Franzki heeft beantwoord.

Ik hoop in ieder geval dat de oorzaak van het probleem voor Telfort duidelijker is dan voor mij.

En ja, ik wil ook diablo 3 spelen T_T
Ook ik wil Diablo 3 spelen, dit is een beetje sneu.
Download snelheid met 4mb/s omlaag gegaan, ping met 35 omhoog gegaan (zit nu op 55ms ping naar ROTTERDAM.. *kuch...*)
Ook mijn IP is veranderd en dat is ook onpraktisch aangezien dit IP is gebruikt voor het cheaten op spellen, en ik dus een gratis IP ban heb van verschillende games die ik toch niet speel. Ook hier ben ik Telfort heel dankbaar voor.

Stap nou maar over op IPv6 dan hebben we ook geen IP tekort meer en zou dit dus niet voorkomen
Hostname
ZyXEL_P-2812HNU-F1_V3.10-TUE.4-b1

AgentCircuit
ZL2-DSLA-7 eth 1/1/09/47:34

latency is inderdaad begonnen op de nacht van maandag/dinsdag toen alle telfort klanten een nieuw ip kregen

http://battleping.com/setup.php
dit is een goede tijdelijke oplossing
het enige nadeel is dat het een betaalde service is maar je kan de trial uit proberen
(dan word elke 20 minuten de verbinding wel verbroken, maar dan kan je tenminste elke keer 20 minuten normaal diablo3'en)
Hostname

AgentCircuit

latency is inderdaad begonnen op de nacht van maandag/dinsdag toen alle telfort klanten een nieuw ip kregen

het enige nadeel is dat het een betaalde service is maar je kan de trial uit proberen
(dan word elke 20 minuten de verbinding wel verbroken, maar dan kan je tenminste elke keer 20 minuten normaal diablo3'en)

Het is veel handiger om OpenVPN GUI of HotSpotShield te gebruiken, deze verbreken de verbinding pas na 6 uur.
Heb die battleping tool geprobeerd, maar dat helpt niets.
Heb die battleping tool geprobeerd, maar dat helpt niets.

server : nederland
connection : 2
heb je die instellingen geprobeerd ?

maar ik zie dat er al een betere oplossing is gepost hierboven 😃
dus die ga ik even proberen
Met connection 2 is het wel speelbaar :)

Zal ook even die andere 2 oplossingen proberen.
Ik heb zojuist met succes mijn router geflasht met andere firmware, jammer dat mijn downloadsnelheid nogsteeds zo laag ligt en dat ligt toch echt bij telfort. Ik betaal voor 20mb/s, mijn router is gelimiteerd op 16mb/s en ik krijg uiteindelijk maar 9mb/s sinds gisteren. Ook is mijn ping omhoog gegaan en heb een ander IP gekregen dat veel verwarring heeft veroorzaakt

Dit alles zonder heads-up email of een waarschuwing, notificatie of whatever.

Slecht hoor.
Badge +2
Ik heb sinds maandag op dinsdag het internet uitviel een ander IP gekregen. Nu boeit me dat niet zoveel. Echter sinds toen is het internet ook enorm traag geworden. Net of de DNS server enorme problemen heeft, reactietijden zijn erg slecht. Met name bij Facebook ondervind ik problemen. Ook bij het gamen ondervind ik enorme lag.
Verder schokt HDTV sinds deze verandering enorm. Modem uitzetten en weer aanzetten hielp niks.. Intrainsnelheden zijn wel normaal.. Zelfs SDTV schokt soms..

Zyxel P2812HNU
Badge +2
//edit
Ik heb de DNS server aangepast naar OpenDNS, en plotseling is alles een stuk vlotter op het internet... Telfort, check je DNS-servers!

TV en games kan ik op dit moment niet testen
Exact hetzelfde probleem hier. In Diablo 3 en Call of Duty 4 ontiegelijke lagstoten, waardoor het compleet onspeelbaar is.

Ik ben ook overgeswitched naar openDNS, maar dit mocht niet baten. Nog altijd lagstoten in Diablo 3.

Telfort what is going on?
Ik heb ook sinds dinsdag enorm last van latency in mijn online games. (Diablo 3, World of Warcraft) Deze zijn hierdoor niet meer te spelen. Daarnaast heb ik ook diverse problemen met online aplicaties als flash gebaseerde chatboxen e.d.

Is het mogelijk dat de oude firmware weer terug geplaatst wordt, aangezien ik hier geen problemen onvervond? Zou het graag zelf doen, maar Telfort biedt geen firmware aan voor de Zyxel P-2812HNU-F1...
Internetsnelheid en dergelijke zijn verder goed gebleven.
Ik heb zojuist nogmaals met telfort gebeld of wij in ieder geval een reactie kunnen krijgen.

Want nu tasten we in het duister.
Hostname

AgentCircuit

Het is veel handiger om OpenVPN GUI of HotSpotShield te gebruiken, deze verbreken de verbinding pas na 6 uur.

Kan iemand mij vertellen hoe dit dan precies werkt? Heb hotspotshield geprobeerd maar merk niet echt verschil. Battleping doet ook vrij weinig.
@Diablo 3

Alleen battleping werkte voor mij. Gebruik je wel connection 2? Want met connection 1 merkte ik zoals eerder gezegd ook al geen verschil. Daarna moet je natuurlijk op game connection klikken, dan de game starten en als het goed is staat er dan "game detected" en zijn al je problemen voorbij 🙂
Er is dus nog geen reactie van Telfort op het forum?

En bellen is ook waardeloos want dan verwijzen ze je alsnog door naar het forum.

Kom op zeg.

Ik heb extra lang weekend en wil van Diablo kunnen genieten!
Hoi iedereen,

Ik wil ook even vermelden dat ik hetzelfde probleem als iedereen hier ervaar.
Ik heb enorme lagspikes in Diablo3 sinds dinsdag ochtend. Bij andere games (zoals league of legends) heb ik ook spikes, hoewel deze minder erg zijn dan bij Diablo.
Modem Type: ZyXEL P-2812HNU-F1
Firmware: V3.10(TUE.4)b1

Is het iemand al gelukt om de firmware update ongedaan te maken? Zo ja, hoe moet dat?
@ Telfort is het ook mogelijk om tijdelijk deze firmware upgrade terug te draaien totdat het probleem onderzocht en opgelost is?

Ik heb vanaf morgen een LAN-party, maar met deze connectie vraag ik me af of het wel echt een festijn zal worden 😛
Bij mijn weten is er noch een firmware update of ip-wijziging geweest. Althans dit firmware nummer heb ik al enige tijd. En mijn domeinnamen zijn nog steeds gelinkt aan mijn ip.

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar wordt het onderhand niet tijd dat er iemand van Telfort reageerd en zich gaat verdiepen in het probleem? Er zijn niet 3-4 mensen met dit probleem, want het hele Diablo 3 forum staat er vol mee.
Er moet wel even bij gezegd worden. Diablo 3 is niet het probleem. Daar zijn ook wel latency issue's maar wij hebben dit bij alle games.

En het is niet alleen bij games. Maar latency kun je bij games juist goed merken. Waarschijnlijk zijn er dus veeeeel meer mensen met dit probleem.