beantwoord

Langzame verbinding, vooral in de avond

• 22 mei 2020
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Reputatie 1

Zo te lezen is dit een vaak voorkomend probleem. Bij mij n.l. sinds enkele weken (maanden) hetzelfde. Overdag goed ca. 50 down en 50-60 up. 's avonds 1-3 down maar wel 50-70 up.

Helaas is het inmiddels zo dat ik overdag ook al niet verder meer kom dan 17-18 down en 12 up

Ik hen glasvezel en een 50/50 abonnement met V8 en wifiversterker 2,4 / 5 ghz van Telfort

Ik krijg heel sterk de indruk dat KPN de verbindingen van Telfort weg laat zakken om iedereen maar over te laten stappen naar KPN. Hier zou ik niks op tegen hebben als ik mijn mailadressen met @telfort.nl maar kon blijven behouden, maar dat is ook niet mogelijk.

grts Jan Thoer

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door JanThoer 29 mei 2020, 11:00

Alles had ik al geprobeerd, modem gereset, glasvezelkastje 2 minuten uitgeschakeld. Op geen enkele manier was de snelheid omhoog te krijgen. Waar het aan gelegen heeft weet ik niet, maar inmiddels is alles weer normaal en hal ik de snelheden wel. Wat wel heel raar was is dat het tv signaal wel normaal was. Dus laten we er maar vanuit gaan dat het een incident is geweest. 

mvg

Jan

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @JanThoer

Eerst werd de verbinding in de avond minder, maar nu blijkt ook overdag de verbinding een stuk minder te zijn. Hebben we het hier dan over WiFi of het internet via de kabel? Heeft in ieder geval allemaal niets met de overgang naar KPN te gaan. Als je bij KPN zou zitten zou je gebruik maken van dezelfde lijn.

Wat heb je al geprobeerd om te kijken of dat verschil maakt? Heb je zo het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor 2 minuten en daarna het modem een reset gegeven? 

Graag wil ik ook nog eens jouw lijn doormeten. Ik heb alleen nog geen gegevens van je. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Reputatie 1

Alles had ik al geprobeerd, modem gereset, glasvezelkastje 2 minuten uitgeschakeld. Op geen enkele manier was de snelheid omhoog te krijgen. Waar het aan gelegen heeft weet ik niet, maar inmiddels is alles weer normaal en hal ik de snelheden wel. Wat wel heel raar was is dat het tv signaal wel normaal was. Dus laten we er maar vanuit gaan dat het een incident is geweest. 

mvg

Jan

Reputatie 8
Badge +12

Heel vreemd inderdaad. Zat er toch ergens een dip. Gelukkig werkt nu alles weer. Is het toch geen incident, dan hoor ik graag weer van je.

Reageer