beantwoord

Langzame internetverbinding met 50/5 abonnement

• 11 juli 2017
  • 9 reacties
  • 138 keer bekeken

beste

ik heb internet abonoment van 50 Mbs maar ik krijg maar 18.1 binnen waarom moet ik dan de volle bedrag betalen terwijl jullie die 50 niet kan leveren

graag antwoord
icon

Beste antwoord door Wieger DB 12 juli 2017, 10:17

Hoi Hulshoff, hoe groter de afstand wordt tussen je woning en de wijkcentrale of kabelverdeler hoe lager je snelheid uitvalt. Je signaal wordt door de weerstand van de koper in de grond steeds een beetje zwakker. Het signaal wordt dan in de wijkcentrale op 50mbit verstuurd. Doordat je op ongeveer 1,5 kilometer van de wijkcentrale af zit, komt het signaal niet meer op de 50mbit sterkte binnen maar op ongeveer 20mbit. De manier om dit te verbeteren is om een kabelverdeler of wijkcentrale dichterbij te krijgen. Hiervoor zie ik niets in de planning staan. Ik zou je graag een hogere snelheid willen leveren, alleen kan ik vanuit de techniek gezien geen hogere snelheid leveren.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Hulshof, ik heb je reactie losgekoppeld van het topic waar je in gereageerd hebt. Dit heb ik gedaan om meer overzicht te houden. Als je kijkt op deze link dan zie je dat de maximale snelheid op jouw verbinding 20mbit is. Dit is ook de snelheid die je modem binnen haalt. Gezien de afstand van jouw woning tot de wijkcentrale is er ook geen ruimte voor verbetering. Dit is op het moment de maximale snelheid die je uit je verbinding kan halen.
Beste

Mijn verbinding is 50 mbit dus ik betaald ook voor die 50mbit terwijl ik maar 20mbit krijg waar is de overige 30mbit??
Ik zou je willen adviseren de leveringsvoorwaarden goed door te lezen. In het kort je betaald voor je verbinding. De 30 die je mist raak je kwijt door de afstand tot de wijkcentrale. Wat ook uitgelegd is, zou je de volledige 50mb willen halen zou je over moeten stappen op glasvezel wat bij jullie mischien nog niet mogelijk is.

Gezien 20mb het maximale schijnt te zijn wat geleverd kan worden zou de mogelijkheid voor een pakket van 50 eigenlijk niet aangeboden mogen worden.
Galdor68 heeft hier zeker een punt.
Die 50mb had niet aangeboden mogen worden als er maar 20mb mogelijk is.
Als het goed is kan Telfort van te voren checken welke snelheid er mogelijk is.
Reputatie 8
Gezien 20mb het maximale schijnt te zijn wat geleverd kan worden zou de mogelijkheid voor een pakket van 50 eigenlijk niet aangeboden mogen worden.
Nee, zo zit dat niet.
Er is een eerste "instap" abonnement. Alles **tot** 50 Mbps valt daar onder.
Of je nu 5, 8, 12, 15, 20, ..... tot 50 Mbps kunt afnemen. Dat alles valt onder die noemer.
Men gaat er niet verder in differentiëren in aanbod van abonnementen.

De volgende stap is tot 100 Mbps. Alles tussen 50 en 100 Mbps valt eronder.
Met de postcodecheck kun je altijd controleren waar de daadwerkelijke snelheid maximaal binnen een bepaalde marge op uit zal komen. En die snelheid zal ook aan je bekend worden gemaakt.

De enig geldende reden waar je op zou kunnen reclameren, is dat je een abonnement krijgt aangeboden tot 100 Mbps, en je snelheid is slechts 5-50 Mbps. In dat geval hoor je namelijk in het eerste instap account te worden ingedeeld.
Nee, zo zit dat niet.
Er is een eerste "instap" abonnement. Alles **tot** 50 Mbps valt daar onder.
Of je nu 5, 8, 12, 15, 20, ..... tot 50 Mbps kunt afnemen. Dat alles valt onder die noemer.
Men gaat er niet verder in differentiëren in aanbod van abonnementen.

De volgende stap is tot 100 Mbps. Alles tussen 50 en 100 Mbps valt eronder.
Met de postcodecheck kun je altijd controleren waar de daadwerkelijke snelheid maximaal binnen een bepaalde marge op uit zal komen. En die snelheid zal ook aan je bekend worden gemaakt.

De enig geldende reden waar je op zou kunnen reclameren, is dat je een abonnement krijgt aangeboden tot 100 Mbps, en je snelheid is slechts 5-50 Mbps. In dat geval hoor je namelijk in het eerste instap account te worden ingedeeld.

Laat ik het dan anders formuleren TS zou beter af zijn bij een provider die een pakket van 20 mb levert omdat dit het maximaal haalbare is.
Een vergelijkings site zou meer dan die 20 mb niet mogen laten zien omdat het niet haalbaar is. De opmerking van het niet mogen aanbieden was meer algemeen bedoelt niet naar Telfort specifiek.
De tip richting Telfort zou dan kunnen zijn toch ook een stap tot zeg die 20 mb te leveren voor die klanten waar meer niet haalbaar is. Genoeg afnemers in buitengebieden die met die 18 mb al blij zijn. Daar haal je soms nog geen 10mb
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Hulshoff, hoe groter de afstand wordt tussen je woning en de wijkcentrale of kabelverdeler hoe lager je snelheid uitvalt. Je signaal wordt door de weerstand van de koper in de grond steeds een beetje zwakker. Het signaal wordt dan in de wijkcentrale op 50mbit verstuurd. Doordat je op ongeveer 1,5 kilometer van de wijkcentrale af zit, komt het signaal niet meer op de 50mbit sterkte binnen maar op ongeveer 20mbit. De manier om dit te verbeteren is om een kabelverdeler of wijkcentrale dichterbij te krijgen. Hiervoor zie ik niets in de planning staan. Ik zou je graag een hogere snelheid willen leveren, alleen kan ik vanuit de techniek gezien geen hogere snelheid leveren.
Beste

Is toch niet normaal waar voor je betaald en niet krijgt dit is wettelijk bepaald dat de aanbieder ervoor staat om dit te leveren of de aanbieder zorgt voor een tegemoed komming van de aanbieder

Zo staat in de wet geschreven
Reputatie 8
Badge +17
Beste

Is toch niet normaal waar voor je betaald en niet krijgt dit is wettelijk bepaald dat de aanbieder ervoor staat om dit te leveren of de aanbieder zorgt voor een tegemoed komming van de aanbieder

Zo staat in de wet geschreven
Heb je misschien een linkje naar het wetsartikel waar dit, wat jij claimt, staat?

Bovendien ben je zélf accoord gegaan met die snelheid toen je het contract afsloot. Toen was de afstand naar de centrale waar het signaal vandaan komt (op de vosackers) net zo lang (1382 meter) als nu... Technisch gezien is er over die lengte geen hogere snelheid mogelijk door signaalverlies.

Reageer