beantwoord

Langzaam internet op nieuwe adres

• 14 november 2018
  • 14 reacties
  • 298 keer bekeken

Reputatie 1
Beste helper,

Ik heb in huis sinds dat ik ben verhuisd erg traag internet. Nou zie ik bij de speedtest dat er ook weinig overblijft. Is hier wat aan te doen of is overstappen naar kabel de enige optie?

hoor het graag!

dank en groet
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 16 november 2018, 17:41

Ja inderdaad hoor en bedankt voor je hulp. Ik wil overigens het liefste niet weg bij Telfort. Jammer dat je toch tegen de adsl muur oploopt zo nu en dan. Maar ging mij er meer om of er dan niet iets nog te regelen viel. Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehoord dat er dan inderdaad maatregelen werden getroffen tot het installeren van betere voorzieningen oid. Maar begrijp dat dit niet kan. Dank!

Ik heb natuurlijk ook het liefste dat je bij ons blijft, maar de 15 Mbit/s is het maximaal haalbare op dit adres. Daar kunnen we helaas niets aan doen. Iets installeren om het beter te maken hebben wij niet in de hand, dat wordt bepaald door de netwerkbeheer kant van KPN met onder andere de gemeente. Op dit moment staat er geen verbeteringen gepland.

Je hebt nog wel een andere keus mits beschikbaar zou via fourstack te zien moeten zijn dat is naar KPN als deze op jou adres bonded internet kunnen leveren dan zou je tegen de 30Mb kunnen krijgen wat uiteraard nog geen vetpot is.

Op het adres is alleen ADSL2+ mogelijk.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Wat geeft fourstack aan als haalbare snelheid en welke snelheid meet je als je een speedtest bedraad uitvoert?
Reputatie 8
Badge +10
Ja inderdaad hoor en bedankt voor je hulp. Ik wil overigens het liefste niet weg bij Telfort. Jammer dat je toch tegen de adsl muur oploopt zo nu en dan. Maar ging mij er meer om of er dan niet iets nog te regelen viel. Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehoord dat er dan inderdaad maatregelen werden getroffen tot het installeren van betere voorzieningen oid. Maar begrijp dat dit niet kan. Dank!

Ik heb natuurlijk ook het liefste dat je bij ons blijft, maar de 15 Mbit/s is het maximaal haalbare op dit adres. Daar kunnen we helaas niets aan doen. Iets installeren om het beter te maken hebben wij niet in de hand, dat wordt bepaald door de netwerkbeheer kant van KPN met onder andere de gemeente. Op dit moment staat er geen verbeteringen gepland.

Je hebt nog wel een andere keus mits beschikbaar zou via fourstack te zien moeten zijn dat is naar KPN als deze op jou adres bonded internet kunnen leveren dan zou je tegen de 30Mb kunnen krijgen wat uiteraard nog geen vetpot is.

Op het adres is alleen ADSL2+ mogelijk.
Reputatie 2
Zou ik zelf in de zelfde situatie verkeren als t.s. dan zou ik in dit geval zonder meer er voor kiezen over te gaan naar de coax (Ziggo?) uiteraard is glasvezel nog beter maar aangezien KPN categorisch weigert de aanleg van glasvezel een boost te geven zal er van uitbreiding voorlopig niets van komen.

Gelukkig ligt er in mijn regio overal glasvezel en dat al een flink aantal jaren, heb in het verleden ook coax gehad was daar ook tevreden over als je goede kabelkeur kabels en connectors gebruikt heb je geen last van storingen.
Reputatie 1
Beste Dennis,

Fourstack = 15 mbps
Speedtest = 8,5 mbps
Reputatie 8
Dat is een te groot verschil.
Doorloop eens de volgende algemene informatie < HIER > en vervolgreacties.

Maar zelfs als het wel goed is gecorrigeerd is 15 Mbps nog niet om daar echt blij mee te zijn.
Reputatie 1
Ik heb het voorgestelde topic doorgelezen (wat te technisch naar mijn smaak) en de kabeltjes bekeken ik zie geen bijzonderheden.. Voor die 7 mbps ga ik denk ik ook niet de bekabeling in mijn huis vervangen. Tenzij er een mogelijkheid is om boven de 15 mbps uit te komen. Of moet ik het daar sowieso mee doen?
Reputatie 3
Badge +1
Je gaat hoe dan ook niet hoger dan 15 Mbit krijgen, tenzij KPN een actieve straatkast gaat plaatsen in jouw buurt.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo DHum, welkom op je nieuwe adres! Als je internetsnelheid sindsdien minder is geworden kan ik me voorstellen dat je je afvraagt wat er aan de hand is. Ik ben ook meteen voor je gaan kijken en de maximaal mogelijke snelheid is inderdaad wat er in Fourstack wordt aangegeven. Meer is technisch niet mogelijk op dat adres. Ik heb ook voor je gekeken wat er op dit moment binnenkomt op de Experia Box en dat is 10 Mbit/s, dat is dus ook al wat minder. Wat voor kabeltje zit er tussen het IS/RA-punt (het aansluitpunt) en de Experia Box? Hoe lang is dit kabeltje, is deze plat of rond en zit hier mogelijk nog een ander kastje tussen. Ik hoor het graag van je, misschien kunnen we daarmee de snelheid die binnenkomt nog wat verbeteren.
Reputatie 1
Dank allemaal voor de reactie. Jammer om te horen dat er niets aan te doen is. Het kabeltje tussen isra en modem is ongeveer een meter en rond, geen kastje. Overstappen naar kabel is dan de enige optie toch?..
Reputatie 8
Die één meter of rond zegt nog niet alles.
Daar gaat juist die eerdere informatie over wat jij te technisch vindt. Als aan dat kabeltje al knullige stekkertjes zitten die niet optimaal de connectie waarborgen, heb je al verlies.

Het zit hem juist in een goede techniek die zo belangrijk is om verbindingen optimaal af te stemmen. Om daarmee in ieder geval beter uit te komen dan de 10 Mbps die @Jasper - Telfort aangeeft wat er nu aan snelheid wordt gehaald op modem/router niveau, of de 7 Mbps die je zelf meet. Dat is namelijk slechts de helft van die 15 Mbps. Dat is wel een heel slecht rendement.
Reputatie 1
Hoi Babylonia, Ik zeg niet dat ik het TE technisch vindt. Ik snap heus wel dat je goede kabels nodig hebt en geen oxidatie enz enz. Overigens heb ik de bekabeling ook al eens eerder vervangen op het advies van Telfort waar uiteindelijk het euvel niet lag. Maar ik kom hier om hulp te krijgen niet om een epistel te lezen over verschillende soorten bekabeling dat kan ik ook op google. Ik heb mijn antwoord; Conclusie is dat ik niet boven de 15 mbps uitkom eventueel met vervanging van kabels (wat simpelweg weer teveel moeite kost en geld) iets meer.
Reputatie 8
Conclusie is dat ik niet boven de 15 mbps uitkom eventueel met vervanging van kabels (wat simpelweg weer teveel moeite kost en geld) iets meer.
Maar ook dat heb ik direct in mijn eerste reactie aangegeven, dat de snelheid maar karig zal zijn (weliswaar in andere bewoordingen), zelfs als alles wel optimaal is afgestemd.
Het staat je vrij om naar Ziggo / kabel over te stappen als dat betere services biedt.

En ook daar geldt dat bekabelde verbindingen optimaal moeten zijn, wil je niet tegen storingen oplopen. Coax is mogelijk nog veel gevoeliger voor storingen als aan connectors ook daar geen aandacht is besteed. (Daar heb ik elders evenzeer heel vervelende ervaringen mee).
En ook dat is een technisch verhaal om het wel goed af te stemmen.

Het gras lijkt altijd groener bij de buren. Maar of je je eigen gazonnetje te weinig bewaterd als het te droog is, of dat bij de buren, maakt natuurlijk weinig uit.
Reputatie 1
Er is blijkbaar geen FttH beschikbaar dan kan je geduld hebben tot de kasten worden verbeterd maar op de korte termijn zal internet via de kabel toch de betere keuze zijn.

Reageer