Langzaam internet

  • 21 september 2013
  • 4 reacties
  • 1503 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 4 reacties
Beste Telfort Klantenservice,

Circa 3 jaar geleden heb ik een internet-abonnement bij Telfort afgesloten.
Onlangs werd ik door Telfort gebeld dat ik een verouderd abonnement had en ik gratis over kon stappen (gratis vervangen modem) naar een nieuwe abonnement die zowel goedkoper is als sneller is (of zou moeten zijn, namelijk 8Mb/s ipv mijn toenmalige 4Mb/s). Uiteraard ben ik om die redenen overgestapt.

Ik heb nu sinds ca. 3 weken dit nieuwe abonnement, maar ben totaal niet tevreden. Naar mijn idee is de internetverbinding van mijn huidige abonnement langzamer dan mijn vorige abonnement. Als ik een speedtest uitvoer, is de snelheid meestal ca. 500kb/s (!) met sporadische uitschieters tot ca. 1,2Mb/s. Bij lange na niet de 8Mb/s die ik zou moeten halen met dit abonnement.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Kunnen jullie hier wat aan doen?
Alvast bedankt,
Dennis

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Kun je eens inloggen op het modem via http://192.168.1.254 of  http://192.168.2.254 gebruikersnaam is admin en wachtwoord is 1234 dan graag even de gegevens hier posten die je onder system info vindt
Beste Jimny,
Bedankt voor je reactie.
Ik weet niet precies welke informatie je wilt weten, maar ik heb de status op de startpagina gekopieerd, zie hieronder.



Status

You can use the Status screen to see the connection status for the router's WAN/LAN interfaces, firmware and hardware version numbers, any illegal attempts to access your network, as well as information on all DHCP client PCs currently connected to your network.

Current Time: 22.09.2013 (Sun) - 14:42:59
System uptime: 10 days 17:32:35

INTERNET
VDSL:  CONNECTED
Mode:  PROFILE_8B
Download:  12000 Kbps.
Upload:  1224 Kbps.
WAN IP:  77.173.225.83
Subnet Mask:  255.255.128.0
Gateway:  77.173.255.254
Primary DNS:  195.241.77.55
Secondary DNS:  195.241.77.58

GATEWAY
IP Address:  192.168.2.254
Subnet Mask:  255.255.255.0
IPv6:  Disabled
DHCP Server:  Enabled
Firewall:  Enabled
UPnP:  Disabled
Wireless:  Enabled
NAT:  Enabled
USB:  Enabled
ECO:  Disabled
DDNS:  Disabled
Remote Management:  Disabled
Helpdesk Support:  Disabled

INFORMATION
Numbers of DHCP Clients:  3
Runtime Code Version:  02.00.125W4 (11.01.2013-11:01:22)
Boot Code Version:  v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.4.7.15.1.6
LAN MAC Address: 84-9C-A6-8F-31-86
Wireless MAC Address: 84-9C-A6-8F-31-86
WAN MAC Address: 84-9C-A6-8F-31-85
VoIP MAC Address: 84-9C-A6-8F-31-85
Hardware Version:  R02
Serial Num:   A305067475
Reputatie 8
Badge +19
Ziet er prima uit:
Download:  12000 Kbps.
Upload:  1224 Kbps.

Je modem traint in op 12 Mbps, er zit dus iets niet goed in de aansluiting en dit zou je in eerste instantie binnenshuis moeten zoeken.
Let wel: VDSL werkt met een hogere frequentie en is daarom storinggevoeliger dan ADSL dus de eventuele stelling 'het heeft altijd goed gewerkt' is geen garantie..!

Welk type ISRA-punt (meterkast of woonkamer) heb je en hoe is de modem hierop aangesloten..?
Test de snelheid eens met een laptop of zo, en dan aangesloten met een ethernetkabel.
Reputatie 8
Badge +17
Je modem traint in op 12 Mb dat is dus ruim boven je abonnement van 8Mb ik ga er vanuit dat je de snelheid draadloos test met speedtest, zou verbinding maken via LAN dan is je snelheid om en nabij 12Mb.
Het kan zijn dat je op een te druk Wifi kanaal zit, je kunt dit zien via het progje SSID, is dat het geval dan kun je in het modem een rustiger WIFI kanaal instellen

Reageer