beantwoord

Langzaam Glasvezel en vastlopende TV box

• 3 december 2018
  • 2 reacties
  • 184 keer bekeken

Ik heb, sinds een maand ongeveer, steeds vaker last van langzaam internet en een vastlopende TV box. Eerder nooit last van gehad, maar het lijkt steeds vaker voor te komen. De 100/100 internet die ik afneem wordt maar zelden gehaald. Vaak stap ik maar over op mijn 4G van mijn mobiel omdat die dan sneller is. Kan hier iets aan gedaan worden? Resetten van de router of glasvezel kastje en opnieuw opstarten van de TV box zijn maar tijdelijke oplossingen die enkele dagen lijken te werken.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 4 december 2018, 11:38

Hallo Ferrie, welkom op het forum! Dat klinkt lastig, merk je de internetverbinding tegelijkertijd met de vastlopende tv-ontvanger of speelt het op verschillende momenten? Ik heb je verbinding meteen nagekeken en het lijkt erop dat het signaal wel stabiel aankomt op de Experia Box. Doordat je het ook over 4G hebt, heb ik het vermoeden dat je het internet alleen via WiFi gebruikt, klopt dat? Zou je in dat geval ook een speedtest kunnen uitvoeren via een bekabeld aangesloten computer? Daarmee krijgen we namelijk de snelheid die daadwerkelijk aankomt op de modem als resultaat. Ik hoor dat graag van je!
Dan de tv-ontvanger, op welke manier loopt die precies vast? Kan je niet meer van zender wisselen, loopt een bepaalde app vast uit het 'Apps op TV'-menu of gebeurt er iets heel anders?
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo Ferrie, welkom op het forum! Dat klinkt lastig, merk je de internetverbinding tegelijkertijd met de vastlopende tv-ontvanger of speelt het op verschillende momenten? Ik heb je verbinding meteen nagekeken en het lijkt erop dat het signaal wel stabiel aankomt op de Experia Box. Doordat je het ook over 4G hebt, heb ik het vermoeden dat je het internet alleen via WiFi gebruikt, klopt dat? Zou je in dat geval ook een speedtest kunnen uitvoeren via een bekabeld aangesloten computer? Daarmee krijgen we namelijk de snelheid die daadwerkelijk aankomt op de modem als resultaat. Ik hoor dat graag van je!
Dan de tv-ontvanger, op welke manier loopt die precies vast? Kan je niet meer van zender wisselen, loopt een bepaalde app vast uit het 'Apps op TV'-menu of gebeurt er iets heel anders?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @SaveFerrie, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je bovenstaande tips al kunnen proberen?

Reageer