beantwoord

Lan-poorten werken niet Experia Box V8

• 25 mei 2020
  • 10 reacties
  • 246 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds kort heb ik een glasvezelverbinding. Ik maak nog gebruik van mijn bestaande Experiabox V8. Ik had nl. nog een adsl-verbinding.
Daarbij is er een apart kastje aangesloten voor de wifi. Normaal zit er wifi op de V8 maar dat kastje is schijnbaar nodig want als ik die uitschakel heb ik geen wifi meer. Daarnaast gebruik ik de V8 voor een lanverbinding voor mijn dreambox. Dat werkte altijd prima. Nadat ik door corona 2 maanden geen gebruik gemaakt heb van mijn internet(ik zat vast in Frankrijk) werkt de lanverbinding niet meer. De dreambox werkt op een ander adres prima maar op de V8 aangesloten ziet de dreambox geen lan meer. Ook de lampjes branden niet meer. Ik zou toch graag de Experiabox vervangen door een nieuwer model zonder apart wifikastje en een werkend lan.

icon

Beste antwoord door brillie 30 mei 2020, 18:48

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat de lankaart in mijn dreambox stuk is. Zit op een printplaat dus is niet zo simpel te vervangen. Momenteel gebruikt ik een wifi usb adapter dus mijn probleem is opgelost en ligt dus uiteindelijk niet aan de dreambox. Allemaal bedankt voor het meedenken.

Bekijk reactie

10 reacties

Dat extra kasje is om de glasvezel om te zetten naar de V8, het glasvezel modem of converter, de wifi gaat als het goed is nog gewoon via de V8.

Je moet ze dus beide aan hebben om een verbinding te hebben.

Als je niks hebt, glasmodem even stroomloos maken en weer inschakelen, en de V8 een fabrieks reset geven dmv een paperclip in het kleine gaatje.

Dan zou het weer moeten werken.

Reputatie 1

Op dit moment gaat er een netwerkkabel van van het glasvezelkastje naar de V8. En van de V8 naar dat extra kastje. Zou dan de netwerkkabel van het glasvezelkastje niet naar het “extra kastje” moeten en van het “extra kastje” naar de V8? Er zitten 2 lanpoorten op de “extra kastje” en op de sticker op dat extra kastje staat een wificode. Dat maakt het erg verwarrend.

Hallo @brillie de aansluitvolgorde is als volgt:

Glasvezelkast---→ Wan-poort Modem V8----->Experia Wifi (dat zwarte kastje)

Omdat de Experia Wifi op de modem V8 is aangesloten is de wifi op de V8 uitgeschakeld en geeft alleen de Experia Wifi een draadloos signaal af.

Heb je de glasvezelkast, het modem en de experia wifi al eens gereset?

De glasvezelkast reset je door de stroom er minimaal 2 minuten vanaf te halen.

De V8 reset je door met een paperclip het resetgaatje ingedrukt te houden tot 1 of meer lampjes gaan knipperen.

De Experia wifi reset je door op de resetknop achterop te drukken totdat 1 of meerdere lampjes gaan knipperen.

Dan eerst de glasvezelkast aanzetten totdat deze bedrijfsklaar is, dan de V8 aanzetten totdat deze bedrijfsklaar is en als laatste de Experia wifi aanzetten.

Reputatie 1

Ik heb dus 3 kastjes. Het glasvezelkastje, daar gaat de glasvezel in en daar komt een netwerkkabel uit die op de V8-Eperiabox is aangesloten. Verder is er een netwerkkabel van de V8-experiabox naar het zwarte kastje aangesloten. Wifi is er dus dat is geen probleem maar als ik een netwerkkabel aansluit op de V8-Experiabox dan brandt er geen lampje op de V8 en geeft mijn dreambox aan dat er geen verbinding is met het LAN. Ik zal eens een foto maken van het totaalplaatje.

Hallo @brillie ,wat is een dreambox?

Heb je al eens een andere lan kabel geprobeerd of een andere lan poort?

Als je de dreambox aansluit op de Experia wifi lukt het dan wel of ook niet?

Een plaatje is prima.

Reputatie 1

Ik ga dat morgen uitproberen met een andere kabel.

Hoe zit het met ander apparatuur neem je ook TV af bijvoorbeeld werkt dat wel?

Als je de Experia Wifi aansluit op op de poort waar de dreambox op zit werkt deze dan wel, dat is de snelste test vermoed ik. Het sluit de kabel en de box uit.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @brillie, mijn reactie is door de drukte minder vlug dan onze bedoeling is. Fijn om te zien dat je hier al op weg geholpen bent!

Ben je eruit gekomen met de hier gegeven tips en adviezen? We horen graag hoe het afgelopen is, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Reputatie 1

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat de lankaart in mijn dreambox stuk is. Zit op een printplaat dus is niet zo simpel te vervangen. Momenteel gebruikt ik een wifi usb adapter dus mijn probleem is opgelost en ligt dus uiteindelijk niet aan de dreambox. Allemaal bedankt voor het meedenken.

Reputatie 8
Badge +11

Goed om te lezen dat het probleem duidelijk is geworden @brillie, dat die lankaart stuk is verklaart een hoop. Ik heb zelf weinig mee gedacht, maar graag gedaan namens Alexandra (ze is vrij)! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer