beantwoord

Lagere internet snelheid dan mijn abonnement aangeeft

• 26 februari 2016
  • 33 reacties
  • 1058 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Je hebt een eenfase-aansluiting dus die onzin is hier niet eens van toepassing. Probeer die set uit, voor internet werkt het inderdaad vaak perfect.:)

De set heb ik gisteren al uitgeprobeerd maar kwam er achter dat ik een cd nodig had om deze te installeren die er dus niet bij zat.

Ik heb nog opgezocht of er een download bestand voor te vinden was, en kwam wel iets tegen als een firmware update bestand maar durf dit eigenlijk niet aan op dit uit te voeren, daar heb ik geen kaas van gegeten en wil geen risico nemen dat alles in de soep loopt.

Zoals ik al vertelde werkt mijn Wifi wel maar zie ik het antennetje af en toe een streepje minder geven, meestal is het signaal uitstekend zoals ik kan aflezen.

Doorgaans zit ik op 30 Mb Down en 29 Mb Upload, dus zo slecht is dat nu eigenlijk niet.
Reputatie 3
Die snelheid is inderdaad voor wifi eigenlijk hartstikke goed ja, ik zou er eigenlijk dan ook niks aan doen.

Wel komisch dat Albert54 zichzelf maar blijft waarderen, moest ik toch even zeggen....:D:D:D Past wel bij hem.🆒
Reputatie 1
Badge +1
Ben eigenlijk ook wel zo tevreden, alleen steekt het een beetje dat ik bij de 1e meting met netwerkkabel op 89 Mb Download uitkwam en nu dus met Wifi op 30 Mb, maar moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik er eigenlijk niet zoveel verschil van merkte.

Ik moet er wel bij zeggen toen ik die meting met netwerkkabel deed, deze nog niet in verbinding stond met de tv ontvanger, dus geheel los en alleen voor internet.

Je denkt al gauw dat het dan ook 3 x sneller zou moeten zijn, maar dit is de praktijk niet zo.
Reputatie 3
Ja ik begrijp het helemaal, en ik blijf erbij dat het met een externe draadloze router sneller zou zijn, maar garantie is er niet. Wat powerplugs betreft zou ik het risico verder niet nemen, daarmee wordt het waarschijnlijk wel sneller, maar niet stabieler.
Reputatie 1
Badge +1
Ja ik begrijp het helemaal, en ik blijf erbij dat het met een externe draadloze router sneller zou zijn, maar garantie is er niet. Wat powerplugs betreft zou ik het risico verder niet nemen, daarmee wordt het waarschijnlijk wel sneller, maar niet stabieler.

Die externe draadloze router waar jij het wel eens over had van nog geen 2 tientjes, welke is dat want als ik daarop googel kom ik bij veel duurdere modellen uit.

Nu heb ik ook nog eens onlangs gelezen dat uitgerekend mijn modem wat ik gebruik ook nog een zwak Wifi signaal heeft.

Zie bijgevoegde link.

https://www.routercenter.nl/product-reviews/248935/review/1740691/zyxel-p-2812hnu-f1.html?ref=280777&label=16354-F27FBD73-B413-4BD4-98AF-8012CD16CD19S82299710304domain-&gclid=CjwKEAiAmNW2BRDL4KqS3vmqgUESJABiiwDTiSyAYiKzcifL3_aTiAxuM7OGdCClK29QXRTU_a_v-hoCGWbw_wcB

Heb ik natuurlijk net weer.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Popey, uiteraard zul je een groot verschil merken met bekabeld internet in tegenstelling tot internet over WiFi. Dit uiteraard omdat de gegenereerde data 'door de lucht' wordt verplaatst, vergeleken met het transporteren door een afgesloten kabel. Bovendien is WiFi aan veel meer factoren onderhevig dan bekabeld internet. Ik vind het hoe dan ook fijn om te vernemen dat je nu tevreden bent met de huidige situatie. Ik zeg ook: lekker houden zo: "if it ain't broke, don't fix it". Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@Aragorn,

Het moet mij van het hart dat je wederom 'sneren' en 'steken onder water' uitdeelt aan andere gebruikers. Ongeacht welke gebruiker dit betreft vind ik dit niet gepast en onwenselijk. De andere gebruiker in kwestie draagt een nuttig steentje bij wat betreft inhoudelijke tips om de topic starter te helpen. Je kunt het vervolgens best met iemand oneens zijn, maar houd het netjes en on-topic. Het afkraken van een mening of reactie van een andere gebruiker is niet nodig en onwenselijk en al zeker niet in een topic van een andere gebruiker. Dit is jou inmiddels meerdere keren verteld, dit is dan ook de allerlaatste waarschuwing. Houd je alsjeblieft aan de regels en vooral "doe een ander niet wat je niet wilt dat jou geschiedt". Ik vertrouw op je begrip.
Reputatie 3
Graag PB hierover Michael. Aangezien ik geen enkel antwoord ontvang in enkele kwesties, wil ik graag iets toelichten per PB. Enerzijds alles moeten accepteren per PB, anderzijds wordt ieder woord van mij gewogen sinds er onenigheid bestaat over privacyschending. Ik wil mijn PB niet afsluiten, maar als ik word lastiggevallen in PB en geen antwoord kan geven in PB omdat diegene zijn PB op slot gooit, dan rest mij geen enkele mogelijkheid meer.

Ik antwoord je nu in het openbaar omdat jij dit ook openbaar aankaart (was beter geweest in PB). Je had me ook een PB kunnen sturen, bij mij mag dat wel ongevraagd. In deze vertrouw ik nog altijd op jullie. Ik heb zelfs de situatie netjes aan Popey uitgelegd in PB, omdat hij de auteur is van dit topic.

Ontopic:
Powerplugs werken wel degelijk prima in driefasensystemen, zelfs op verschillende fasen. Dit probeerde ik duidelijk te maken, echter dát werd afgekraakt. De communicatie loopt net zo goed over de nul als over de andere draden. Er is geen zendkant of retourkant. Dat kun je gewoon aantonen door bij een goedwerkende set een van de plugs andersom in de contactdoos te doen, je zult zien er verandert NIETS aan de goede werking. Ik heb feitelijk deze sets in driefasensystemen getest en wel in verschillende fasen. Misschien dat de alleroudste sets problemen hadden (meer vanwege lange leidingen dan dat het een andere fase is) maar de huidige sets doen het prima.

@Popey
Bijna alle goedkope draadloze routers hebben tegenwoordig prima wifi, tenminste beter dan het model dat jij aangeeft (Zyxel) maar verder niet zo'n geweldige mogelijkheden. Omdat je alleen maar wifi wilt uitbreiden, is een draadloos accesspoint al voldoende, echter deze zijn duurder dan draadloze routers met dezelfde kwaliteit wifi. Bij zo'n goedkope router zet je dan meteen DHCP uit, en gebruik je deze dus als draadloos accesspoint. Keus genoeg, maar nogmaals zoals je zelf ook zegt, 30 Mb/s is niet slecht.

Edit Michael - Telfort: ik begrijp je, ik waardeer het vertrouwen en we zetten dit gesprek voort in een privégesprek. Hierbij verzoek ik je vriendelijk om niet meer off-topic te reageren in dit topic.
Reputatie 3
Voorbeeld:
http://www.routercenter.nl/product-reviews/663989/asus-rt-n12e.html

Ik zoek nu iets te snel deze is dan toch nog 34 euro, maar er zijn er veel meer en nog echt goedkoper. Alleen maar een voorbeeld van een prima draadloos routertje.