Lage Internetsnelheid

• 7 januari 2012
  • 21 reacties
  • 5844 keer bekeken

Hoi alemaal,
Wij hebben hier nogal wat problemen over onze Internetsnelheiden
Mijn Vader heeft een internet Abo van 20 Mb
Maar wij kunnen maar 1,2 ~~ 1,5 MB Downloaden, en 100KB Uploaden ~~ 130KB Max
Ik moet de laatste tijd veel bestanden Uploaden en deze bestanden zijn aardig grote bestanden (Per Bestand ongeveer 5 GB)
Ik heb Met Telfort contact opgenomen en ze zijden dat de IS/RA kabel niet meer dan een halfe meter moest zijn (50CM ?)
Zou dit kunnen kloppen?
Ik wil heel graag die upload snelheiden verhogen (1MB is genoeg voor mij)
Is er iets wat ik moet gaan vervangen zoals die kabel? (die is bij ons ongveer 70 CM)
ik zou het echt heel fijn vinden
Als er geen oplossing ervoor is dan denken wij dat we naar een ander provider moeten, zullen gaan :(

Graag hulp

Mvg Ugur, Usta
PS: wij hebben de Type U2
op deze link >>> klantenservice.internet.telfort.nl/Hulp-bij-installatie/Internet/Controleren-aderpaaren-(bij-een-niet-werkende-verbinding-na-installatie).aspx

21 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Voor alle duidelijkheid...

Bij ADSL heb je een upload van maximaal 1Mbps (Megabit per seconde).
In de praktijk haal je dan maximaal 100kBps (kiloByte per seconde).
Het uploaden van een bestand van 5GB kost dan ongeveer 50000 seconden... dat is bijna 14 uur.

Een andere provider zoeken lost weinig op... je kunt naar VDSL overstappen want daarvan is de upload wat hoger. Of naar kabel. Maar de meeste providers leveren aan consumenten een asymmetrische verbinding.

Alternatief is een symmetrische verbinding waarvan de upload en de download even snel zijn.
Dat kan bijvoorbeeld met een zakelijke aansluiting of glasvezel... maar daarvan zijn de kosten gewoon hoger.

Als je een hogere snelheid wilt hebben, kun je beter een bestand op een grote USB-stick zetten en die opsturen. Met een USB-stick van 16GB haal je dan een snelheid van 16GB / 24 uur en dat is al bijna twee keer zo snel als je ADSL-upload,
Hoi,
Een andere provider zoeken lost weinig op... je kunt naar VDSL overstappen want daarvan is de upload wat hoger. Of naar kabel. Maar de meeste providers leveren aan consumenten een asymmetrische verbinding.

Een VDSL heh?
Hoeveel kosten deze?
en eeh, wij hebben al een gekabelde Internetverbinding dus dat is al goed.
verder met die laatste zin, die begreep ik niet helemaal.
Kunt u mishien hierover wat meer informeren (VDSL) en wat het upload snelheid dan kan zijn?

Mvg Ugur
Badge +1
Hoi,

Een VDSL heh?
Hoeveel kosten deze?
en eeh, wij hebben al een gekabelde Internetverbinding dus dat is al goed.
verder met die laatste zin, die begreep ik niet helemaal.
Kunt u mishien hierover wat meer informeren (VDSL) en wat het upload snelheid dan kan zijn?

Mvg Ugur

Volgens mij snap je het niet helemaal.
Laten we het even simpel houden:
Wat geeft de postcode check van Telfort voor snelheid aan?
Reputatie 8
Badge +16
Telfort levert VDSL met maximaal 5Mbps uploadsnelheid voor 25 euro (actietarief). Maar ik weet niet of op jouw adres ook ècht 5Mbps leverbaar is.

Ter vergelijking met kabel: Ziggo heeft 10Mbps uploadsnelheid voor 67 euro in het Alles-in-1 Extra pakket.
Dan kun je één DVD uploaden in 1,5 uur.

Maar de belangrijkste vraag is waarom je tientallen GigaBytes per dag zou willen uploaden.
Reputatie 8
Badge +10
Maar de belangrijkste vraag is waarom je tientallen GigaBytes per dag zou willen uploaden.
Tja, sommigen doen dat, om uiteenlopende redenen.
De 'tientallen GB's' per dag haal ik ook niet maar er gaan bij mij toch écht bijna elke dag een paar GB's terug het koperdraadje in...
hoi,
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Laten we het even simpel houden:
Wat geeft de postcode check van Telfort voor snelheid aan?

ik kan kiezen uit de volgende

Yep, inderdaad ik begrijp er niet alles van maar ik doe me best om het te verstaan.
Internet Instap: 8Mb/s
en internet standaard 21 Mb/s
Internet Extra: NVT

Telfort levert VDSL met maximaal 5Mbps uploadsnelheid voor 25 euro (actietarief). Maar ik weet niet of op jouw adres ook ècht 5Mbps leverbaar is.

Ter vergelijking met kabel: Ziggo heeft 10Mbps uploadsnelheid voor 67 euro in het Alles-in-1 Extra pakket.
Dan kun je één DVD uploaden in 1,5 uur.

Ik kan je best vertellen waarom ik tientallen/duizenden GB's moet uploaden.
Ik begin aan mijn site en op die site wil ik veel Video's Game's Eropzetten zodat iedereen het kan downloaden vanaf mijn site.
en elke download verdien ik paar centjes :P

Mvg ugur
Reputatie 8
Badge +16
Ik vraag me af of de website die je wilt beginnen helemaal legaal is... ik heb er mijn twijfels over.
Verder heeft Telfort in de voorwaarden staan dat de verbinding niet voor illegale zaken mag worden gebruikt.
Ze kunnen je dus afsluiten of zelfs schade op je verhalen.

Los daarvan... als Telfort maximaal 21Mbps aangeeft, dan zal de upload maximaal 3Mbps zijn. Maar vermoedelijk kom je in de praktijk lager uit en ga je die 3Mbps niet halen.

Als je dan ècht een veel hogere upload wilt, is een duur kabelabonnement of glasvezel een betere optie.
Hoi,
Ik vraag me af of de website die je wilt beginnen helemaal legaal is... ik heb er mijn twijfels over.
Verder heeft Telfort in de voorwaarden staan dat de verbinding niet voor illegale zaken mag worden gebruikt.
Ze kunnen je dus afsluiten of zelfs schade op je verhalen.

ohoh wat zeg je me nou...
Denk je echt dat ik risicos ga nemen door illegale dingen op site te zetten??
Nou dacht het niet hoor.
Geloof me of niet het is zeker 100% legaal
Dus daar geen zorge maken ;)

Als je dan ècht een veel hogere upload wilt, is een duur kabelabonnement of glasvezel een betere optie.

Wat zou beter zijn Kabel of Glasvezel?
of zal ik het zo zeggen;
Wat raad je me aan voor een persoon die elke dag GB moet uploaden ?

Mvg Ugur
Badge +1
Kabel of Glasvezel?
Vraag je dat nou serieus?
Bij KPN kun je in sommige gebieden 500Mb glasvezel (symmetrisch) krijgen.
Weet niet wat voor kabel op moment het maximum upload is?
Badge +1

Geloof me of niet het is zeker 100% legaal
Dus daar geen zorge maken ;)

Mvg Ugur

Dan ben ik wel benieuwd naar de website 😉
Badge +4
Films en muziek downloaden is trouwens gewoon legaal. Uploaden kan illegaal zijn (afhankelijk van wie het materiaal is). Als deze persoon videogames op zijn site wil zetten met bijvoorbeeld een GPL-licentie, dan mag dat gewoon.
Films en muziek downloaden is trouwens gewoon legaal. Uploaden kan illegaal zijn (afhankelijk van wie het materiaal is).

Ja dat klopt, Wat ik voor bestanden upload is de meeste vanmijzelf en sommige zijn niet van mij MAAR, ik heb toestemming om het te zetten bijvoorbeeld Skyrim...
de eigenaar van dit is Razor, ik heb personelijk een e-mail gestuurt, en ik mog het delen met andere mensen.

dus er is hier niks mis mee.
Dan ben ik wel benieuwd naar de website

haha, ik wist wel dat je dat zou vragen :P
Helaas is het website nog helemaal leeg, ik upload alvast deze bestanden naar fileserve
en zodra ik er klaar voor ben ga ik het alemal opzetten op me site
Badge
Skyrim is van Bethesda Game Studios en Razor is een laten we zeggen rip team die games op torrentsites en zo zet en niet de eigenaar van het spel.
Dus laten we even zeggen dat je bewering dus niet helemaal klopt over het legaal zijn.
Ik denk dan ook dat je (mischien veel van je eigen games) dus rips op je site zet.

Downloaden van muziek en films is in nederland niet illegaal maar games en software vallen hier al niet onder.
Het aanbieden op je site van alle copyrighted materiaal is wel strafbaar.
ohoh eehm, dus als ik word gepakt krijg ik dus van deze game hoge boete!?!
Meen je dat nouw echt?
dus het beste/veiligste is het verwijderen van fileserve?
Reputatie 8
Badge +16
Als je op je websites bestanden wilt delen zul je volgens mij moeten kunnen aantonen dat je toestemming hebt van de eigenaar om de bestanden te delen op je website. Standaard is het voor commerciële software, films, muziek etc. verboden om de bestanden openbaar te maken.

Anders loop je het risico op strafvervolging en boetes... en verder loop je het risico op het moeten vergoeden van de schade als jij zelf geld verdient aan je website.
Reputatie 8
Badge +16
Geloof me of niet het is zeker 100% legaalohoh eehm, dus als ik word gepakt krijg ik dus van deze game hoge boete!?!
Meen je dat nouw echt?

Ik krijg de indruk dat je niet goed weet hoe het zit... verdiep je eerst eens in de wetgeving voordat je gaat investeren in je verbinding en je website.
hmm, Kan je mischien mij een Nette/Duidelijk site link geven over de regels van copyright (wat wel mag en niet mag)
en zijn wel van zulke site toch?
aleen ik weet zo niet wat ik precies moet opschrijven bij google
kan je me een linkje geven ?
Ik wil echt aan de regel houden hoor, ik wil geen problemen krijgen.
Reputatie 8
Badge +16
Hier staat bijvoorbeeld meer informatie:
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/22265/

Vuistregel is dat alles waarvan jij niet de rechthebbende bent, illegaal is om op je website te zetten zonder voorafgaande toestemming van de rechthebbende.

En het feit dat je er geld voor wilt vragen verergert de situatie... want dan exploiteer je op illegale wijze andermans intellectueel eigendom.
Badge
Het is heel simpel.
Ga er maar gewoon van uit dat alles muziek, films, software en games die je download (op enkele uitzonderingen na) of in de winkel koopt niet via je site mag aanbieden of verkopen zonder toestemming van de uitgever.

En mocht je toestemming hebben van de uitgever om dit wel te doen ga er maar van uit dat ze voor elke download van jou site af dan geld willen.
Reputatie 8
Badge +16
En nog als aanvulling....

Zelfs shareware of freeware mag je niet altijd zomaar op je website zetten als je geld vraagt voor het downloaden.

Reageer