beantwoord

Lage indraaien snelheid na upgrade internet

• 2 november 2015
  • 39 reacties
  • 1416 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

39 reacties

Badge
Helaas is de snelheid niet omhoog gegaan,het blijft nog steeds bij het oude 21345/2700 mb
Reputatie 8
Badge +16
Hallo sylwester, bedankt voor het melden. Ik zie dat er contact is geweest met de klantenservice en dat je een nieuw modem van ons ontvangt. Ik verneem graag van je of je een hogere snelheid haalt met het nieuw modem.
Badge
vandaag nieuwe modem aangesloten en zoals ik had verwacht blijft snelheidnop hetzelfde waarde.Geen verbetering dus.
Wat nu?
Badge
Internet is zelfs nog langzamer geworden,zeer onstabiel.Na enig onderzoek bleek dat de modem die door telfort opgestuurd was gebruikt was.
WIFI verbinding van Zyxel telfort modem is veronder de maat,prestaties zijn om te huilen.
Na weer telefonisch contact met klantenservice is er besloten om KPN in te gaan schakelen,ze gaan op onderzoek uit.
weer wachten dus.
Heb je een harde reset gedaan van het "nieuwe" modem?
Ben je in ieder geval alle instellingen van de oude gebruiker kwijt.

Je kunt het ZyXEL modem resetten naar de fabrieksinstellingen. Druk het resetknopje 20 seconden in met een pen of paperclip. Het knopje vind je op de achterkant van het modem. Geef het modem vervolgens een paar minuten de tijd om op te starten.
Badge
Het wordt steeds gekker,vandaag brief van Telfort ontvangen dat ze mij op verschillende dagen en dag delen probeerde te bereiken maar dat het niet gelukt is.Telefoon heb ik altijd bij en had geen gemiste of ontvangen oproepen, en KPN netwerk.
Heb dus 5 dagen tijd om juiste nummer door te geven anders wordt onderzoek naar mijn probleem afgesloten.
Erg vreemd allemaal,misschien ook storing bij GSM netwerk van KPN..........
Reputatie 8
Badge +16
Hallo sylwester, ik begrepen dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega. Helaas kun je geen hogere snelheid halen ondanks de site dit aangeeft. De technische dienst gaat nogmaals kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Op 29 januari 2016 neemt mijn collega weer contact met jou op. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Badge
Ik begrijp antwoord wel maar ben helaas niet mee eens.
Technisch gezien moet het wel kunnen,zie info https://nl.m.wikipedia.org/wiki/VDSL2

Ben dus wel bijna overtuigd dat wellicht DSLAM kaart in centrale defect is dan wel niet juist werkt.

Ben nog met KPN in gesprek aangezien dat hun koperdraad is vanaf de israpunt tot de wijkcentrale.Volgens KPN moet echt iets defect zijn of een enorme storingsbron.

Snelheid van 39mb en 4mb upload moet makklijk te halen zijn,nu is het de helft.

wordt vervolgd
Badge
Vandaag KPN monteur op bezoek gehad,deze heeft lijn doorgemeten en diverse dingen gecontroleerd.
Het is allemaal goed,behalve dat profiel van internet staat bij Telfort op 25mb /2 mb.
VDSL verbinding bij mijn thuis kan max 56MB downlod en 10MB upload halen volgens test apparatuur.
Uitspraak van telfort dat het niet meer inzit dat het nu is klopt dus niet.

Ik voel me echt flink in de maling genomen.
Probleem ligt dus duidelijk bij Telfort.

Ben dus benieuwd wat telfort nu gaat doen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste sylwester, ik heb begrepen dat mijn collega's jou hebben aangegeven om het door ons geleverde modem aan te sluiten. Kun jij in dit topic een reactie achterlaten zodra je dit hebt gedaan?
Badge
Laatse contact wat ik had was met afdeling damage-control van telfort en tweedelijns support.
Hun vonden dat probleem toch niet in de modem lag.
Modem van telfort is al diverse keren gedurende 10 tal dagen aangesloten geweest aan mijn vdsl verbinding.
Al deze keren is telfort technische dienst niet gelukt om snelheid omhoog te brengen dan wel met goede oplossing te komen.
Nu heb ik mijn eigen kwaliteits modem fritbox 7490 aangesloten waarmee ook KPN monteur lijn meting heeft gedaan,hier is uitgekomen dat deze perfect werkt.

Als je wilt dat ik weer modem van telfort aansluit dan moet ik ook begrijpen waarom,ik wil snappen wat kun je meer zien dan met huidige modem.
Je mag mij echt met complexe technische uitleg overladen,geen probleem.

zou zeggen:probeer mij te verrassen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo sylwester, bedankt voor je reactie. Ik heb de correspondentie verkeerd begrepen. Excuses hiervoor. Ik stel voor om de service call van mijn collega op 29 januari 2016 af te wachten. Je kunt dan gewoon de Fritzbox laten staan. 🙂
Badge
is het mogelijk om een DLM reset aan te vragen,heb nu 8b profiel.Met 17a profiel zou snelheid hoger moeten komen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste sylwester, ik heb je contactpersoon op de hoogte gesteld hiervoor. Zij zal zo spoedig mogelijk contact met jou opnemen hierover.