beantwoord

Lage indraaien snelheid na upgrade internet

• 2 november 2015
  • 39 reacties
  • 1416 keer bekeken

Badge
sinds enkele maanden had ik klapperende dsl verbinding,om gek van te worden.
na diverse contacten met klanten service en beruchte stappenplan te hebben doorgelopen was helaas verbetering.
vervolgens heeft klantenservice lijn meting aangevraagd bij kpn,ze hebben euvel gevonden en opgelost.
In zelfde tijd heb ik mijn oude abbo geüpgraded van 30/3 naar 40/4.
Na circa twee weken is mijn snelheid nog lager 18,5mb / 3.5 ,niet echt een verbetering...

mijn profiel is van 8b naar 17a veranderd,dus er is wel iets gebeurd.

Kan nieuwe DLM reset aangevraagd worden?
icon

Beste antwoord door Stephen 3 december 2015, 19:14

Hallo sylwester, ik begrepen dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega. Helaas kun je geen hogere snelheid halen ondanks de site dit aangeeft. De technische dienst gaat nogmaals kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Op 29 januari 2016 neemt mijn collega weer contact met jou op. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

39 reacties

Test je bedraad of via wifi?
Welke snelheid geeft je modem aan?
Badge
ik bedoelde intrain snelheid...
ik test bedraad en in de modem staan 18.5 mb en 3.4 mb
En wat is de attainable snelheid in je modem?
En welke snelheid wordt voor jouw adres aangegeven in deze check?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Badge
21354 down en 5784 upload en op mijn adres kan ik zeker 40 mb halen en 80 bij pair bonding bij kpn
Het zal wel al gevraagd zijn, maar het modem is goed aangesloten met een kort kabeltje? En kabeltje is ook al een keer vervangen?
Badge
ja zeker,datbis allemaal gebeurd.zelf reset is uitgevoerd en andre modem aangehangen.allemaal zelfde resultaat
Dan moet je toch even wachten tot webcare dit oppakt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo sylwester, wat vervelend dat het modem een lage snelheid haalt. Deze zou veel hoger moeten zijn. Ik heb intern het verzoek ingediend om hiernaar te kijken. Mijn collega's nemen binnen 2 werkdagen contact met jou op. In de tussentijd ben ik voor jou beschikbaar indien je vragen of opmerkingen hebt.
Badge
heb vandaag telefonisch contact opgenomen met telfort,eerst eerste lijn support vervolgens tweede lijns support.
Het blijkt dat ik zogenaamde klapperende lijn heb,was al eerder gemeld bij kpn,maar door een of andre storing is die melding niet doorgezet naar kpn.Om klant enigziens internet te bieden bij slechte lijn verlaagt het systeem automatisch snelheid,opzich slim geregeld.
Nu maar wachten op de oplossing van kpn.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo sylwester, bedankt voor de update. Ik wacht samen met jou de oplossing af. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Beste sylwester, ik heb begrepen dat je een eigen modem hebt aangesloten. Hierop leveren wij geen ondersteuning. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om het modem dat door ons geleverd is aan te sluiten en deze minimaal 5 dagen online laten staan zonder te resetten. Mocht dit geen verbetering hebben opgeleverd dan zijn wij je graag verder van dienst. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Badge
Dat klopt,ik gebruik eigen modem en ben wel bewust van dat telfort geen ondersteuning voor levert.
Maar modem is modem toch....Heb nieuwe fritzbox 7490 met nieuwste software,hier zou toch probleem niet zitten.
Modem van telfort voldoet helaas niet aan mij verwachtingen en is onstabiel.
Mijn snelheid is nog steeds laag en in de logging van fritzbox zie ik nog geen intrain momenten,DLAM zou toch zijn werk moeten doen.
Of gaat dat pas gebeuren als telfort modem aanhangt?Als telfort hier duidelijkheid wil geven dan graag.
En als modems van telfort en bijbehorende ondersteuning op elkaar zo goed afgestemd zijn,waarom zag telfort niet eerder dat probleem aanwezig was?
kortom:heleboel vragen die ik heb
ik wil graag ook dingen begrijpen die ik moet doen.
begrijp mij niet verkeerd:ik ben echt nieuwsgierig
Ik snap je vragen, maar punt blijft dat je pas support krijgt als je het bijgeleverde modem gaat gebruiken.
Ik zou dat doen en daarnaast kan je natuurlijk proberen antwoorden te krijgen op je vragen.
Badge
met grote tegenzin heb ik telfort modem aangesloten en nu wachten hoe het loopt.
wel heb ik direct gemerkt dat het internet langzamer is datn met de fritzbox.
wifi is merkbaar langzamer en bedraad ook.
maar als ze op die manier goede diagnose kunnen stellen dan moet het maar.
Badge
na vier dagen is de snelheid op 2100/2700 blijven steken.
zag wel in de logging dat de modem steeds hoger ging intrainen maar sinds twee dagen blijft die op bovenstaande snelheid.
geen 40/4 profiel dus lijkt het.
wat is hier aan de hand,?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo sylwester, excuses voor de late reactie. Bedankt voor het aansluiten van het modem. We kunnen het beste ondersteuning bieden op apparaten die door ons zijn getest. Ik constateer ook dat de snelheid nog aan de lage kant is. Klopt het dat je de DSL kabel gaat vervangen? Zo ja, dan verneem ik graag van je of deze verbetering heeft opgeleverd.
Stephen,

hij heeft 10 dagen geleden al kabels vernieuwd, eigen en Telfort modem gereset etc.
Badge
vandaag contact gehad met klanten service.
ze zien hetzelfde beeld als ik en DLM heeft zijn werk gedaan en toch blijft snelheid laag.Mijn aansluiting zou minimaal 40/4 aankunnen en heb dus 50/5 profiel.
Ze gaan dat doorzetten naar KPN,voor de tweede keer al.
complex probleem lijkt het zo.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de terugkoppeling sylwester. Waarschijnlijk moet de monteur even een kijkje nemen in de centrale. Ik wacht het samen met je af. Voor vragen of opmerkingen kun je mij in de tussentijd gewoon benaderen. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Beste sylwester, mijn collega heeft vandaag twee belpogingen ondernomen, helaas zonder succes. Kun je mij aangeven wanneer en op welke tijdstippen jij bereikbaar bent? Alvast bedankt!
Badge
vandaag klanten service gesprokken.
ik wacht nog paar dagen om te kijken of de snelheid omhoog gaat,blijkt dat DLM twee weken nodig zou hebben.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de update. Ik wacht het samen met je af. 🙂
Badge
Giesteren had ik geen internet,moest modem opnieuw opstarten.
Snelheid blijf hetzelfde,dus nog geen 40/4.
Reputatie 8
Badge +16
Beste sylwester, als de snelheid na het weekend niet omhoog is gegaan dan verneem ik dit graag van je zodat ik intern verder kan schakelen. Fijn weekend!
Badge
Oké Stephen.Ik zal laten weten of het hoger is geworden.