Laaste dagen EXTREEM langzaam internet

• 3 april 2013
  • 9 reacties
  • 2199 keer bekeken

Badge
#Solved
http://www.speedtest.net/result/2620698792.png

Ik kwam erachter toen IVT weer eens bleef hangen hier en daar. En omdat youtube en andere website zeer langzaam waren. Dus toen deed ik een speedtest en tsja kwam dit eruit.
Dit is iets van de laaste 2 dagen. Vraag me niet hoe er staan 2 pcs aan. Monitor al het traffic en output beide behalen deze snelheid en het is echt niet vooruit te branden!
Bekabeld netwerk.

ADSL WAN Up 17020/1032 kbps
LAN 1 Up 1000Mbps
LAN 2 Up 1000Mbps
LAN 3 Up 1000Mbps
LAN 4 Up 1000Mbps
WLAN Up 300Mbps

9 reacties

Badge
Router restart deed het em.

Problem solved. Wel raar zomaar uit het niks bam 70kb/s.
Uptime van dat ding was net 4 dagen en paar uur....
Reputatie 8
Badge +16
Torrents....?
Badge
Torrents....?

Nee ik heb een server(vps) voor torrents en dat soort onzin 😛 Niet op mijn eigen netwerk lol.
Downloaden gaat sowieso langzaam hier als ik iets nodig heb dat boven de 1000mb gaat vraag ik op een vriend die spotnet heeft, of ik download het op mijn vps.
Reputatie 8
Badge +10
Problem solved

Voor hoelang..? ;)
Gezien de vele posts die je al hebt vanwege dit probleem.

Wel raar zomaar uit het niks bam 70kb/s.

Zit je niet in een botnet zonder dat je het weet..? 😉
Badge
Problem solved

Voor hoelang..? ;)
Gezien de vele posts die je al hebt vanwege dit probleem.

Wel raar zomaar uit het niks bam 70kb/s.

Zit je niet in een botnet zonder dat je het weet..?

Botnet, serieus?...
Even ter informatie. Ik ben een 'hypergon' (i know raar woord xD) op het gebied van beveiliging. Elke pc hier thuis heeft FF of Chrome met Noscript, ghostery, Adblocker en Java NIET geinstalleerd. Geen utorrent, en comodo firewall erop. Daarnaast loopt Kasparsky.

En heb de laaste maaden niks meer gedownload. Geen zin meer in gehad en niet nodig geweest.
Neemt teveel tijd in beslag. En bij vette films ga ik sowieso naar de bios met vrienden :)
Software koop ik 8 van de 10 keer als het nodig is (geen freeware oplossing) en uehm de rest gaat in een sandbox in een VM met vpn tunnel naar een ander netwerk.

ZOU het malware zijn dat kan het nog geen balzak :')
Zelf draai ik alleen Avira, heb geen comodo software firewall nodig. Alle executables gooi ik toch in een vm. Vertouw zoiets nooit meestal check ik nog eens met eenn assembler (ida en dasm olly).

Waarom het de laaste tijd zo onstabiel is weet ik ook niet.. Maar die wireless camera van de buren verpaupert wel zo'n beetje alles tussen kanaal 1 en 4 en daarboven zit alles op al vol met netwerken dus mijn wireless is niet al te optimaal. En de buren geven niet toe dat het de camera is dus kan ik er geen zak aan doen. Wij hebben gekozen voor      
alles bekabeld te doen omdat het veel stabieler is dan wirelress (half duplex send of recieve, you get it?) lol
Reputatie 8
Badge +10

Botnet, serieus?...

Was ook grappig bedoeld, maar ik vergat de knipoog.
Ik zal deze er alsnog bijzetten.
Badge

Botnet, serieus?...

Was ook grappig bedoeld, maar ik vergat de knipoog.
Ik zal deze er alsnog bijzetten.

LoL.
unalocated aka unmapped dll injection.
Uhm 6 van de 10 malware samples die zich injecten(in ander process) of een rootkit in je systeem zetten kun je terug vinden met gmer
of zelfs via tasklist /m
Tenzij het een russian pro was 
Reputatie 8
Badge +10

LoL.
Uhm 6 van de 10 malware samples die zich injecten(in ander process) of een rootkit in je systeem zetten kun je terug vinden met gmer
of zelfs via tasklist /m

Niet te ingewikkeld maken hè... :D
Ik wil die moeilijke kreten nog wel eens googelen als ik zin heb, maar de gemiddelde lezer kan hier weinig mee.
Beveiliging is je hobby, maar helaas wil je internetverbinding niet echt meewerken blijkbaar.
Badge

LoL.
of zelfs via tasklist /m

Niet te ingewikkeld maken hè... :D
Ik wil die moeilijke kreten nog wel eens googelen als ik zin heb, maar de gemiddelde lezer kan hier weinig mee.
Beveiliging is je hobby, maar helaas wil je internetverbinding niet echt meewerken blijkbaar.

Ja zoiets phah. En inderdaad vrije tijd besteed ik aan 'pentesten' en 'hacken' van bedrijven of kleine websites die ik toestemming heb gevraagd. En ook al veel tijd gestoken in het bestrieden van malware. Reverse engineerenvan van binaries en doxen van de daders. Heb er zelfs al eentje recent op mijn blog gezet lol.

Zoals zippcast.com. Ik zit in hun (security) team.
Tot nu toe wel een aantal 'possible threads' gefixt voor hun.

Moet wel even erbij zeggen dat ik nog niet klaar ben met zippcast.com.
Deze heeft nog een aantal bugs en kleine security fixes nodig. Die ik voor dit weekend op de planning heb staan.
Zoals een csrf(post maar dat is nu blocked door ASL 3 thread firewall system dat ze voor de server hebben gezet na mijn feedback als extra stukje beveiliging) en een xss. Maar kan je sowieso wienig mee.
SQL injections waren al niet meer mogelijk en nu met die firewall ervoor helemaal niet meer. Kans op een injecion is toch zeker dicht tegen de 97%.

https://www.atomicorp.com/products/asl.html

S
owieso lastig met Selinux en file rechten op die bak. Zelfs al upload je bijvoorbeeld een c57 shelletje. Dan kun je nog geen zak.

Reageer