beantwoord

Kun je je internetsnelheid ophogen of verlagen?

• 14 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 626 keer bekeken

Als je een "Alles in 1"-abonnement hebt van 200 MB
Kun je dan je internetsnelheid verlagen als je die snelheid niet nodig blijkt te hebben? En zijn daar kosten aan verbonden?

Kun je t.z.t dan die snelheid ook weer verhogen als dat nodig is?
.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 16 oktober 2017, 13:08

Hoi beltesassar, welkom op het forum. Bedankt voor het stellen van je vraag. Wat betreft de extra snelheid kan ik je een kort antwoord geven: dit is een bundel en deze kan je binnen je contract veranderen. Als je een abonnement aanvraagt, dan heb je een basissnelheid van 50mbit. Je kan een toevoeging voor extra snelheid aanvragen. Bij koperverbindingen kan je 100mbit aanvragen voor €7,50, bij glasvezel 100mbit €7,50 of 200mbit voor €12,50. Deze snelheid kan je op ieder gewenst moment aanpassen, wel adviseren wij om de bundel een maand lang te gebruiken. Dit zorgt voor een beter overzicht op je factuur. :)

Bij de oude glasvezelabonnementen mét analoge TV geldt dit anders. Dan is de basissnelheid 50mbit. Wanneer je bij dit abonnement verlengt mét analoge TV, dan ga je een nieuw jaarcontract aan. Dan is de extra snelheid van 100mbit voor de duur van het contract. Bij het oude aanbod bieden wij tot maximaal 100mbit aan.

Aangezien jij een snelheid van 200mbit hebt besteld, is het mogelijk om je snelheid binnen je contract uit te zetten of te verlagen.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als inlogt op je mijn telfort thuis dan kun e.e.a. precies checken onder de extra's, staat daar b.v. je huidige 200 Mb bij dan kun je die uitzetten naar een lagere snelheid tegen het tarief van dat pakket.
Er zijn geen extra kosten aan verbonden
Hier staat de info van Telfort.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/snelheid-abonnement-verhogen.htm
Als ik het goed begrijp kan je wel verhogen, en die verhoging weer terug draaien.
Maar zo te zien niet je afgesloten abo tijdelijk verlagen.
Je zal dan, als je 1e jaar om is, je contract moeten verlagen naar 100 of 50 mb, dan kan je wel tijdelijk verhogen.
Reputatie 8
Een snelheid van 200 Mbps is vooralsnog alleen mogelijk met glasvezel.

Van wat ik me uit de aangeboden oudere en huidige abonnementsvormen kan terughalen, viel/valt de optie om die snelheid te kunnen kiezen, altijd als extra te kiezen onderdeel, wat je maandelijks kunt uitzetten, of opnieuw kunt inschakelen.

Ofwel 200 Mbps is niet eerder als "vaste" snelheid aangeboden, waarbij dat niet te wijzigen zou zijn.

Wat al eerder is geopperd, kijk dus naar het bewuste menu-onderdeel, en schakel de optie aan of uit.
Het eerste antwoord is dat je terug kunt naar een lagere snelheid (en kosten) én dat dit op elk moment kan. Daarop heb ik op dat moment een 200 MB/s-contract afgesloten.
Daarna blijken er antwoorden te komen die het eerste antwoord tegenspreken. Ik heb daarom een 2e contract aangevraagd en zal maandag proberen het 1e terug te draaien. Pfff.
Reputatie 8
Daarop heb ik op dat moment een 200 MB/s-contract afgesloten.
Dat wordt in dat geval als "extra" ingeschakelde optie opgenomen (waarbij de optie van hogere snelheid is aangevinkt). Maar voor meer zekerheid kan het nooit kwaad even met de klantenservice te overleggen wat nu precies de status is.

Overigens staat de informatie gewoon online < HIER >
Misschien niet helemaal duidelijk, maar "Extra pakketten" vallen dus niet onder een "standaard" pakket. Maar zijn altijd extra opties die men maandelijks kan in- of uitschakelen. (Vergelijkbaar zoals de schuifjes erboven m.b.t. "Bellen onbeperkt").

Extra snelheid tot 200 Mb/s down 200 Mb/s up
Is er glasvezel beschikbaar op jouw adres en wil je nóg sneller internetten?

Breid je pakket dan uit naar 200 Mb/s download- en 200 Mb/s uploadsnelheid.
Telfort adverteert ermee dat het kan zie screenshot.
Zoals de afbeelding van Babylonia laat zien kan het dus zonder extra kosten.
Dus ook van mij de opmerking kijk in je Mijntelfort omgeving.
Vraag: Is je eerste contract al opgeleverd zo nee of korter dan 1 maand dan kan dit de reden zijn dat je nog niks kan wijzigen.
Het wijzigen kan opzich wel elk moment met minimaal 1 maand ertussen net zoals je bij mobiele telefonie je databundel maandelijks kan bijstellen.
Als je al een aanvraag hebt lopen is het wel intressant te lezen dat je ook een 2e aanvraag op hetzelfde adres kon doen.

Terzijde bij de huidig aangeboden contractvormen kan je kosteloos maandelijks bijstellen, heb je een glasvezel contract van voor 2015 dan is deze mogelijkheid er niet en is het maximaal leverbare 100Mb

Zie de uitleg https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935
Reputatie 7
Badge +13
Hoi beltesassar, welkom op het forum. Bedankt voor het stellen van je vraag. Wat betreft de extra snelheid kan ik je een kort antwoord geven: dit is een bundel en deze kan je binnen je contract veranderen. Als je een abonnement aanvraagt, dan heb je een basissnelheid van 50mbit. Je kan een toevoeging voor extra snelheid aanvragen. Bij koperverbindingen kan je 100mbit aanvragen voor €7,50, bij glasvezel 100mbit €7,50 of 200mbit voor €12,50. Deze snelheid kan je op ieder gewenst moment aanpassen, wel adviseren wij om de bundel een maand lang te gebruiken. Dit zorgt voor een beter overzicht op je factuur. :)

Bij de oude glasvezelabonnementen mét analoge TV geldt dit anders. Dan is de basissnelheid 50mbit. Wanneer je bij dit abonnement verlengt mét analoge TV, dan ga je een nieuw jaarcontract aan. Dan is de extra snelheid van 100mbit voor de duur van het contract. Bij het oude aanbod bieden wij tot maximaal 100mbit aan.

Aangezien jij een snelheid van 200mbit hebt besteld, is het mogelijk om je snelheid binnen je contract uit te zetten of te verlagen.

Reageer