beantwoord

KPN VVDSL upgrade ook voor Telfort klanten?

• 3 juli 2015
  • 8 reacties
  • 1056 keer bekeken

Badge
Thuis wordt steeds meer geklaagd over de trage internetverbinding. Met name de upload van 1 mbit is erg beperkt. Ik overweeg op de kabel over te gaan maar nu las ik op https://netco-fpi-info.fourstack.nl dat KPN in september 2015 eindelijk een VVDSL buitenring heeft gepland op mijn adres.

Geldt deze aangekondigde upgrade ook voor bestaande Telfort klanten?
icon

Beste antwoord door Michael 3 juli 2015, 16:56

@paperclip,

Scherp! Zeker. Indien de wijkkast geschikt is om VVDSL over te leveren, zou je bij ons een wijziging kunnen aanvragen waardoor er inderdaad hogere snelheden leverbaar worden. Je dient dit echter wel proactief te doen aangezien we niet van elk persoon kunnen weten of ze prijs stellen op een dergelijke upgrade.

Trek even aan de bel als je ziet dat jouw kast is geüpgraded dus. :)

Michael
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@paperclip,

Scherp! Zeker. Indien de wijkkast geschikt is om VVDSL over te leveren, zou je bij ons een wijziging kunnen aanvragen waardoor er inderdaad hogere snelheden leverbaar worden. Je dient dit echter wel proactief te doen aangezien we niet van elk persoon kunnen weten of ze prijs stellen op een dergelijke upgrade.

Trek even aan de bel als je ziet dat jouw kast is geüpgraded dus. :)

Michael
Badge
Enkele maanden geleden was de VVDSL upgrade voor mijn adres gepland voor september 2015. Vervolgens werd dit uitgesteld tot 19 oktober 2015. Nu keek ik op netco-fpi-info.fourstack.nl voor de voortgang en zie dat de geplande upgrade weer verdwenen is...

De postcodecheck van Telfort geeft aan dat glasvezel beschikbaar is: "De maximale download snelheid op jouw adres is 200 MB/s."

Kan iemand van Telfort aangeven wat het plan is voor mijn adres?
Reputatie 8
Badge +17
Als er glasvezel is aangelegd dan worden er geen aanpassingen in de wijkkasten naar VDSL heb ik indertijd gehoord via KPN
Reputatie 2
Badge +2
@paperclip de informatie die fourstack geeft is vrij accuraat en wordt goed bijgehouden.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Als je vandaag kijkt heb je alle kans dat de upgrade niet meer op "geplanned" staat maar al is uitgevoerd.

Zo heb ik het 2x ervaren :(1x bij mij thuis en 1x bij onze dochter thuis ) in het weekend is niets meer te vinden bij fourstack en in de maandag daarop is de upgrade uitgevoerd.

De snelheidsverhoging krijg je niet zomaar bij Telfort , of je verlengt je nog lopende contract of als je contract al langer dan 1 jaar loopt kan Telfort je een mooie aanbieding doen.
Badge
@sheepxp Inderdaad! nu geeft netco opeens aan dat er 42 mbit VVDSL2 leverbaar is. Dat is een stuk beter dan de 15 mbit ADSL2+ die ik nu heb. De postcodecheck van telfort geeft nog steeds 2000 MB aan.

Ik ben benieuwd hoe ik kan upgraden. Als ik via de Telfort website 40mbit glasvezel bestel, wordt ik dan overgezet op VDSL?
Reputatie 2
Badge +2
@paperclip Als je nu ADSL2+ hebt ga je over naar VDSL

De glasvezel wordt gebruikt naar de wijkkasten toe en je houdt de oude koperen verbinding van die wijkkast naar je huis.

Of glasvezel moet beschikbaar zijn op jouw adres maar dat lijkt mij sterk , dan moet bij jou de straat open om die glasvezel bij je in huis te brengen.

Als wilt upgraden zou je gewoon even Telfort bellen , via "mijn Telfort" kan het ook maar met het bellen wordt gelijk het e.e.a. aan je uitgelegd en je krijgt een datum wanneer je die upgrade kan verwachten ( duurt 1-1,5 week )
( en misschien een mooie aanbieding omdat je je abonnement verlengt..... )
Badge
De upgrade is aangevraagd en wordt naar verwachting binnen twee weken opgeleverd. We wachten af!
Reputatie 2
Badge +2
@paperclip veel plezier straks , je krijgt vanzelf tegen die tijd een mail van Telfort wanneer de upgrade is uitgevoerd.
Pas dan gaat (natuurlijk) je nieuwe abonnement in, door het omzetten van de lijn heb je 10-30 minuten even geen internet.
Over en sluiten 😳

Reageer