beantwoord

kpn netwerk upgrade

  • 10 oktober 2016
  • 36 reacties
  • 858 keer bekeken


Toon het eerste bericht

36 reacties

Vervelend zeg, dat KPN haar netwerk upgrade steeds uitstelt. Eerst staar er q4 2017 dan wordt dat vorige maand veranderd in december. Paar weken later staat er jan 2018 en al februari 2018. Komt dit soort uitstel vaker voor? Ziet Telfort hier een verantwoordelijkheid in om te achterhalen waarom het ineens uitgesteld is?
Inmiddels is de upgrade, na vaak uitstellen, nu toch twee maanden geleden afgerond. Ik zou op mijn adres nu ruim boven de 100Mbit moeten kunnen halen. Met mijn huidige abonnement dus 50Mb. Volgens de Telfort reactie zou dit vanzelf ingeregeld moeten worden in de modem. Helaas, het blijft gewoon maximaal 20Mb. Kan hier iets aan gedaan worden?
Reputatie 8
Badge +17
wat geeft deze site voor snelheid?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
welk abonnement heb je? Internet Starter/Standaard/Extra?
Als je in de modem inlogd, welk connectie type staat daar? ADSL of VDSL?
en welke snelheid geeft de modem aan op current en attainable download?
En, als laatste: welk profiel is ingesteld, 8B of 17A?
Zoals gezegd zou ik 100Mbit moeten kunnen halen volgens fourstack. Mijn abo zou 50 Mb moeten zijn. Telfort antwoordde een half jaar geleden dat het vanzelf na de upgrade naar 50 zou gaan. Dit is toen al uitgezocht. Hoe mijn modem is ingesteld weet ik niet. Hier heb ik zelf nooit iets aan veranderd. Weet ook niet hoe in de modem inlog.
Reputatie 8
Badge +19
Zoals gezegd zou ik 100Mbit moeten kunnen halen volgens fourstack. Mijn abo zou 50 Mb moeten zijn. Telfort antwoordde een half jaar geleden dat het vanzelf na de upgrade naar 50 zou gaan. Dit is toen al uitgezocht. Hoe mijn modem is ingesteld weet ik niet. Hier heb ik zelf nooit iets aan veranderd. Weet ook niet hoe in de modem inlog.
Heb je de modem al eens een half minuutje uit- en weer aangezet..?
Of als dit geen verschil maakt de modem gereset d.m.v. het resetknopje op de achterkant van de modem..?

Welke snelheid geeft de Telfort postcodecheck zelf op onderstaande link..?

https://internetshop.telfort.nl
Reputatie 8
Badge +17
Hoi Nozem, dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met de afstand tot de straatkast of de wijkcentrale. Dat er daarom verlies van snelheid is. Helaas kan ik je niet helpen aan meer snelheid, hoe graag ik dat ook zou willen.
Dat is de laatste reactie van Telfort...
Waarom denk je dat ik die vragen stel?!

Als je niet in kan loggen op de modem, hoe weet jij dan wat de actuele snelheid IN de modem is?
Kees-Jan, die reactie die jij noemt is niet een reactie naar mij. De laatste reactie naar mij was het verzoek een privebericht te sturen. Dat heb ik gedaan en als reactie daarop hoorde ik dat het vanzelf goed zou komen.
Wat bedoel je met: “waarom denk je dat ik die vragen stel?!”
Thuis doe ik een speedtest, en die komt niet boven de 20Mbit. Daarvoor hoef ik niet in te loggen. Zal vast afwijken van wat de modem aangeeft, maar geen factor 2,5 lijkt me.
Misschien kan iemand van Telfort reageren?
Reputatie 8
Badge +19
Iemand van Telfort zal ongetwijfeld reageren maar die stelt op voorhand dezelfde vragen als wij.
Waarom geeft je overigens geen antwoord op simpele vragen die ik bijvoorbeeld stel..?
Alleen de uitslag van een speedtestje doorgeven krijgt je probleem niet boven water, en zulke ingewikkelde vragen worden er toch niet gesteld..?
We proberen te helpen maar je lijkt hier geen prijs op te stellen...
Enterprise, jouw vraag beantwoorden was ik nog niet aan toegekomen. Postcodecheck Telfort geeft 100/10Mb aan. Resetten modem niet gedaan. Wel opnieuw opgestart. zonder effect.

Telfort antwoordde een half jaar geleden in privebericht: De 21Mbit/s is het maximaal haalbare wat je op dit moment geleverd kunt krijgen op je adres. Er staat in Q4 een update gepland, waarna je via koper meer snelheid moet kunnen halen. De snelheid wordt dan vanzelf ingeladen bij je, daar hoef je dan zelf niks voor te doen. De snelheid is wel afhankelijk van het pakket dat je van ons hebt. Kun je bijvoorbeeld 60Mbit/s binnenkrijgen en heb je een pakket tot 50Mbit/s, dan wordt je snelheid bij 50Mbit/s geknepen. Ik moet er wel bij zeggen dat het wel eens voorkomt dat een upgrade verschoven wordt, dus het is in de komende maanden even kijken. Ik hoop dat je snel meer snelheid binnen kunt krijgen
Reputatie 8
Badge +19
Enterprise, jouw vraag beantwoorden was ik nog niet aan toegekomen. Postcodecheck Telfort geeft 100/10Mb aan. Resetten modem niet gedaan. Wel opnieuw opgestart. zonder effect.

Kijk, daar kunnen we iets mee..!
Als de postcodecheck van Telfort zélf ook aangeeft dat je 100/10 Mbps kan halen dan is de upgrade inmiddels verwerkt en bij Telfort bekend in het systeem.
Wat je nu kan proberen is toch de modem een keer resetten om alle gegevens opnieuw op te halen, misschien krijgt het systeem dan het 'schopje' dat het nodig heeft.
Werkt dit niet dan zal Telfort je verder moeten helpen om je verbinding wél op de juiste snelheid te krijgen.

Resetten:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
inmiddels contact gehad (telefonisch), met klantenservice. Op afstand nu snelheid gemeten. Wordt vervolgd.

Reageer