beantwoord

kpn netwerk upgrade

Badge
Graag wilde ik vragen of als kpn zijn netwerk in een bepaald gebied een upgrade geeft of dat ook gelijk word doorgevoerd bij telfort.
Op mijn adres is namelijk nog steeds maar een internet snelheid van 30 Mbit mogelijk.
Op een site van kpn zie ik dat ze in q1 van 2017 hier het netwerk willen upgraden zodat snelheden van 100 Mbit mogelijk zijn.
icon

Beste antwoord door Michael 13 oktober 2016, 19:50

Hi nozem,

Bedankt voor het aanmaken van een topic.

Zodra KPN jouw wijkkast onder handen neemt, zal het kort daarna mogelijk zijn om daar via ons een upgrade op aan te vragen. Onze postcodecheck is namelijk volledig gebaseerd op de administratie van KPN. Zodra zij hun administratie hebben bijgewerkt naar aanleiding van deze upgrade, worden hogere snelheden bij ons ook leverbaar.

Weet je zo voldoende?

Bekijk reactie

36 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Kijk eens op onderstaande link

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Badge
Kijk eens op onderstaande link

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Dat had ik dus al gedaan 😉. Daar staat Q1 2017 (kwartaaltje meer of minder). Mijn vraag is dus of telfort dan ook die verbetering gaat door voeren in hun pakketten zodat ik er ook gelijk gebruik van kan maken.
Reputatie 8
Badge +2
Hi nozem,

Bedankt voor het aanmaken van een topic.

Zodra KPN jouw wijkkast onder handen neemt, zal het kort daarna mogelijk zijn om daar via ons een upgrade op aan te vragen. Onze postcodecheck is namelijk volledig gebaseerd op de administratie van KPN. Zodra zij hun administratie hebben bijgewerkt naar aanleiding van deze upgrade, worden hogere snelheden bij ons ook leverbaar.

Weet je zo voldoende?
En hoe weet ik, wanneer ik de upgrade kan aanvragen of wanneer KPN de werkzaamheden aan de wijkkast heeft uitgevoerd? Of moer ik dan steeds maar de postcodechecker blijven controleren? Dat zou toch toch automatisch bekend moeten worden bij Telfort?
Reputatie 8
Badge +19
En hoe weet ik, wanneer ik de upgrade kan aanvragen of wanneer KPN de werkzaamheden aan de wijkkast heeft uitgevoerd? Of moer ik dan steeds maar de postcodechecker blijven controleren? Dat zou toch toch automatisch bekend moeten worden bij Telfort?
Dat kan je zien als je in onderstaande link je postcode en huisnummer invoert.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Dank je enterprise. Daar had ik inderdaad gekeken, maar dan moet ik dat dus zelf in de gaten houden. Zodra het mogelijk is zou ik een upgrade willen omdat het internet de laatste maanden dramatisch is. Het zou mooi zijn als telfort dit zelf direct uitvoert zodra het mogelijk is, zonder dat ik regelmatig moet kijken of ik het al kan aanvragen.

21 MBit is toch niet meer van deze tijd?
Reputatie 8
Badge +19
Dank je enterprise. Daar had ik inderdaad gekeken, maar dan moet ik dat dus zelf in de gaten houden. Zodra het mogelijk is zou ik een upgrade willen omdat het internet de laatste maanden dramatisch is. Het zou mooi zijn als telfort dit zelf direct uitvoert zodra het mogelijk is, zonder dat ik regelmatig moet kijken of ik het al kan aanvragen.
Ja, dat moet je zelf in de gaten houden en op het gewenste moment na de upgrade zelf aanvragen.
Telfort mag namelijk niet zonder jouw toestemming zomaar je abonnement wijzigen of aanpassen.
Maar dat snap je wel, denk ik..?
Abonnement aanpassen? Daar gaat het niet om. Ik heb een 50Mbit abonnement en krijg maar maximaal 21 ( en vaak in werkelijkheid minder). Zodra het kan zou ik willen dat telfort meer snelheid levert. Misschien kan iemand van telfort zelf hier iets over zeggen?
Reputatie 8
Badge +19
Abonnement aanpassen? Daar gaat het niet om. Ik heb een 50Mbit abonnement en krijg maar maximaal 21 ( en vaak in werkelijkheid minder). Zodra het kan zou ik willen dat telfort meer snelheid levert. Misschien kan iemand van telfort zelf hier iets over zeggen?
Er zijn twee situaties mogelijk want elke klant heeft minimaal het 50 Mbit 'Standaard' abonnement.
Alle 'oude' abonnementen vallen daar ook onder, dus al heb je een oud ADSL abo tot 20 Mbit of een nieuw VDSL abo tot 50 Mbit, alles valt onder het 'tot 50 Mbps' abonnement.
Ik kan hier vandaan uiteraard niet zien welk type abonnement je 'ooit' hebt afgesloten en het is goed mogelijk dat je op zijn minst je abonnement met een jaar moet verlengen om de snelheidsverhoging te krijgen.

De tweede situatie komt er op neer dat je automatisch bericht krijgt van Telfort wanneer je snelheid binnen je bestaande abonnement wordt verhoogd, en je 'vanzelf' de hogere snelheid krijgt zonder aanpassing van je abonnement.

Maar het zou inderdaad fijn zijn als een Telfort medewerker hier even naar zou kunnen kijken en duidelijkheid kan geven over de status van je huidige abonnementsvorm... 😉
Geen reactie van telfort helaas??
Reputatie 8
Badge +17
Nog niet...
Reputatie 6
Badge +12
Halo de hooge, hier ben ik! 🙂 Wil je mij een privébericht toesturen met je adresgegevens en naam van de contractant? Dan begin ik ermee om hier achter de schermen het een en ander na te kijken. Bedankt alvast!
Badge
Ik heb nog steeds maar een 30 mbit verbinding. net even gekeken wat voor abbo ik nu eigenlijk heb en er staat 50 mbit abbo met 30 mbit geleverd. Waarom is het niet mogelijk dat ik toch de 50 mbit krijg geleverd ? Ik ben nu al jaren klant bij telfort en ik was altijd tevreden maar we zijn nu een jaar verder en nog geen snelheid verhoging. zit dit nu in het feit dat line bonding op vdsl niet word toegestaan door kpn aan telfort ? ik zit ondertussen dringend verlegen om meer snelheid. na een storing vandaag in de wijkcentrale en waarschijnlijk geen reparatie meer dit weekend begin ik er echt serieus over na te denken om te veranderen van provider.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Nozem, dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met de afstand tot de straatkast of de wijkcentrale. Dat er daarom verlies van snelheid is. Helaas kan ik je niet helpen aan meer snelheid, hoe graag ik dat ook zou willen.
Ik heb nog steeds maar een 30 mbit verbinding. net even gekeken wat voor abbo ik nu eigenlijk heb en er staat 50 mbit abbo met 30 mbit geleverd. Waarom is het niet mogelijk dat ik toch de 50 mbit krijg geleverd ? Ik ben nu al jaren klant bij telfort en ik was altijd tevreden maar we zijn nu een jaar verder en nog geen snelheid verhoging. zit dit nu in het feit dat line bonding op vdsl niet word toegestaan door kpn aan telfort ? ik zit ondertussen dringend verlegen om meer snelheid. na een storing vandaag in de wijkcentrale en waarschijnlijk geen reparatie meer dit weekend begin ik er echt serieus over na te denken om te veranderen van provider.

Wat zegt de postcode check op jouw adres?
Badge
max download snelheid 31 M/bs en dat haal ik ook meestal wel. maar in een gezin met 2 tieners en ouders die zeer actief internet gebruiken red je het daar niet meer mee.
max download snelheid 31 M/bs en dat haal ik ook meestal wel. maar in een gezin met 2 tieners en ouders die zeer actief internet gebruiken red je het daar niet meer mee.

Dan zal je het daar bij Telfort voorlopig mee moeten doen.
NLE zal ook niet meer kunnen leveren.
Er zijn trouwens nog hele volksstammen die blij zouden zijn met 30 mb!
Kan KPN bonden op jouw adres?
Kan je op de KPN website zien (postcode check) of hier
https://telfort-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 2
Het blijft een raadsel waarom een groot en rijk concern als KPN tegen beter weten in blijft doorgaan met het aan elkaar prutsen van een paar draadjes, om zo het internet een klein beetje sneller te maken.
DSL is in mijn visie nou eenmaal een achterhaalde techniek welke z'n beste tijd heeft gehad, je kunt op een oude graafmachine wel een grotere bak monteren om meer grond te verplaatsen, maar dan blijft het wel een oude machine met de bijbehorende beperkingen.
KPN zou er beter aan doen al dat prutswerk over boord te gooien en zich volledig te concentreren op glasvezel.
Het blijft een raadsel waarom een groot en rijk concern als KPN tegen beter weten in blijft doorgaan met het aan elkaar prutsen van een paar draadjes, om zo het internet een klein beetje sneller te maken.

...........

Geld misschien?
Reputatie 2
Geld is denk ik niet het probleem, dat hebben ze meer dan in overvloed! hou het maar op gemakzucht!!!
Investering tov opbrengst.
Dat lijkt me waarschijnlijker
Recent artikel
https://fd.nl/ondernemen/1200538/aanleg-glasvezel-stagneert
Reputatie 8
Badge +19
[...]
DSL is in mijn visie nou eenmaal een achterhaalde techniek welke z'n beste tijd heeft gehad...

Dat is jou visie maar niet die van KPN blijkbaar, die zijn weer vollop aan het investeren in DSL en het verbeteren van het kopernetwerk.
Met super-vectoring (Vplus) bijvoorbeeld, in combinatie met pair-bonding wordt daarmee 400 Mbps gehaald.
En deze investeringen lijken inderdaad te komen uit de besparingen op de verdere aanleg van glasvezel.
Badge
Investering tov opbrengst.
Dat lijkt me waarschijnlijker
Recent artikel
https://fd.nl/ondernemen/1200538/aanleg-glasvezel-stagneert

dit dus, althans dat weet ik zeker in mijn regio.

en ja kpn kan bonding maken hier maar ik heb geen zin om kpn prijzen te betalen. en kpn staat telfort geen bonding toe op hun netwerk zoals ik vorig jaar al begrepen heb.
Als je huidige 31 mb niet meer volstaat, maar je wil niet naar KPN dan blijft, denk ik, alleen de kabel nog over.
Die zijn voor mij, ook niet toen ik maar 12 mb haalde, ivm de prijs nooit een optie geweest.
Reputatie 8
Badge +19
[...]
en kpn staat telfort geen bonding toe op hun netwerk zoals ik vorig jaar al begrepen heb.

Het is geen kwestie van toestaan door KPN.
KPN Wholesale biedt aan iedere provider de mogelijkheid om pair-bonding te leveren, een provider kiest er dus zelf voor of ze dit wel of niet willen aanbieden aan hun klanten.
Er hangt ook voor de providers een prijskaartje aan, vandaar... :8

Reageer