beantwoord

Korte onderbrekingen vast internet

• 6 april 2014
  • 5 reacties
  • 939 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Sinds kort heb ik elke paar uur (gemiddeld, soms komen er twee kort na elkaar, soms uren niets) korte onderbrekingen op internet.

Ik heb een Experia Box v8, die rechtstreeks is aangesloten op de telefoonaansluiting en vanaf de modem gaat gewoon een kabel naar de desktop-PC. (Ik woon in een oud appartement in Rotterdam, geen ISRA-punt, gewoon zo een ouderwetse telefoonaansluiting voor een vierpolige stekker.) Wat gebeurt is dat de lampjes van 'broadband' en 'internet' even uitgaan. Dan gaat eerst 'broadband' knipperen en weer aan en dan 'internet' en alles werkt weer prima. Dit duurt alles bij elkaar 30 seconden tot een minuut. Niet wereldschokkend, maar wel irritant, zeker als ik net naar wielrennen aan het kijken ben (ik heb geen televisie), want uiteraard gebeurt het altijd net als het spannend wordt.

Ik heb ingelogd op het modem voor een logbestand oid, maar ik zie alleen een security-log, met daarin wel veel van dit soort meldingen:
04/04/2014  21:41:37 DSL Media Up !           
04/04/2014  21:40:43 DHCP Client: [ATM1]Send Release
04/04/2014  21:40:36 DSL Media Down !
Daarna volgt wat voor zover ik kan zien het opnieuw opvragen van een IP-adres is. Daarvoor zie ik echter niet iets wat de onderbreking zou kunnen veroorzaken.
icon

Beste antwoord door Jeroen 7 april 2014, 15:22

@wmterhaar,

Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten en zie dat deze inderdaad erg instabiel is. Ik laat de verbinding graag verder onderzoeken om te zien waardoor de instabiliteit veroorzaakt wordt. Kun je mij in een privébericht van jouw mobiele nummer voorzien?

Jeroen
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Deze instabiliteit van de verbinding lijkt in eerste instantie te wijzen op een brakke aansluiting cq bekabeling tussen het originele ISRA-punt en de modem.
Je kan eens op zoek gaan naar het ISRA-punt (centrale meterkast in appartementengebouw, meestal op de begane grond) en checken of daar de aansluiting naar jouw appartement nog in orde is.
Maak daar desnoods een foto van en post deze hier.
Schroef ook de wandcontactdoos in je appartement even open om te zien of de kabeltjes nog goed vastzitten.
Reputatie 1
Er is geen centrale meterkast, elk appartement heeft zijn eigen meterkast. De mijne is echter niet in mijn appartement, maar in het trappenhuis. Het ISRA-punt daar ziet er uit zoals in de bijlage. Beetje wazige foto wegens nauwelijks licht. Er staat nog een mooi PTT-logo op.

Kabeltjes in de contactdoos zitten goed vast. De toestand van de contactdoos zelf is wat minder, plastic is inmiddels wat aan de brosse kant. Ook nog met PTT-logo.
Reputatie 8
Badge +10
Ik denk dat Telfort maar eens de verbinding moet checken en een poosje monitoren om te zien waar het fout gaat.
De webcare medewerkers zijn doordeweeks op dit forum aanwezig en lezen mee, ik ga er vanuit dat ze spoedig zullen reageren.
Reputatie 1
Vind nu net een brief van Telfort dat ze ergens in de komende twee weken onderhoud gaat doen in de centrale. Blijkbaar was er al iets bekend.
Badge +1
@wmterhaar,

Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten en zie dat deze inderdaad erg instabiel is. Ik laat de verbinding graag verder onderzoeken om te zien waardoor de instabiliteit veroorzaakt wordt. Kun je mij in een privébericht van jouw mobiele nummer voorzien?

Jeroen

Reageer