beantwoord

Koperverbinding uitgezet voordat glasvezelverbinding aangesloten is

• 12 februari 2019
  • 6 reacties
  • 151 keer bekeken

Onlangs besloten om over te stappen op glasvezel en het huidige abonnement op te zeggen. Op 15 februari staat de afspraak ingepland met de monteur van Gideon.
Tot onze grote verbazing heeft Telfort besloten het oude contract vandaag dan maar te beeindigen.

Dit betekent dus kortgezegd dat we drie dagen zonder tv/internet zitten. Belachelijk!!
Er kan thuis niet meer gewerkt worden en alles staat dus stil.

Schandalig hoe gemakzuchtig Telfort hier mee omgaat.
Met een medewerkster telefonisch contact gehad en die gaf aan dat ze er niets aan kunnen doen.
We hadden beter in de mail moeten kijken die ons is toegezonden.

Misschien heel naief maar je gaat er toch vanuit dat een provider de overloop dekt om zo zijn consument niet zonder internet te laten zitten. Voor drie dagen een externe werkplek zoeken vanwege deze geweldige actie.

Klantvriendelijkheid is bij Telfort ver te zoeken!
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 12 februari 2019, 16:44

Hallo @Hofdijk, het is niet de bedoeling om het abonnement zomaar te stoppen natuurlijk! Ik ben meteen voor je gaan kijken en zo te zien is het abonnement niet gestopt, maar is de koperaansluiting omgezet naar het glasvezelsignaal. Het signaal terugzetten is technisch niet mogelijk in die periode, zoals de klantenservice ook heeft aangegeven. Het signaal moet op de lijn staan voordat de monteur komt, anders kan hij dan ook niets doen. Ik ben het met je eens dat het niet handig is dat de koperverbinding al uitgeschakeld is.
Ik de notitie van het gesprek van vanmiddag zie ik dat je zou kijken of de Guidion monteur eerder langs zou kunnen komen. Heb je daarover al contact met hen opgenomen? Ik zie dat de afspraak nog voor vrijdag staat. Als de afspraak niet mogelijk is zou je ook kunnen kijken of het aansluiten zelf lukt voor vrijdag.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Hofdijk, het is niet de bedoeling om het abonnement zomaar te stoppen natuurlijk! Ik ben meteen voor je gaan kijken en zo te zien is het abonnement niet gestopt, maar is de koperaansluiting omgezet naar het glasvezelsignaal. Het signaal terugzetten is technisch niet mogelijk in die periode, zoals de klantenservice ook heeft aangegeven. Het signaal moet op de lijn staan voordat de monteur komt, anders kan hij dan ook niets doen. Ik ben het met je eens dat het niet handig is dat de koperverbinding al uitgeschakeld is.
Ik de notitie van het gesprek van vanmiddag zie ik dat je zou kijken of de Guidion monteur eerder langs zou kunnen komen. Heb je daarover al contact met hen opgenomen? Ik zie dat de afspraak nog voor vrijdag staat. Als de afspraak niet mogelijk is zou je ook kunnen kijken of het aansluiten zelf lukt voor vrijdag.
Reputatie 3
Badge +1
Als de afspraak niet mogelijk is zou je ook kunnen kijken of het aansluiten zelf lukt voor vrijdag.

@Jasper - Telfort Heeft de topic starter dan de NT voor vrijdag in huis? Anders heeft zelf installeren geen zin 🙂
Als die er nog niet is zal de guidion de NT plaatsen dat zal de 15e dan gebeuren. De rest zou al onderweg moeten zijn of zelfs al aanwezig.
Reputatie 3
Badge +1
Als die er nog niet is zal de guidion de NT plaatsen dat zal de 15e dan gebeuren. De rest zou al onderweg moeten zijn of zelfs al aanwezig.

Dat snap ik.
Maar @Jasper - Telfort zegt dat hij anders het zelf moet gaan proberen aan te sluiten vóór vrijdag.
Dat gaat was lastig zonder NT.
Dan weet jasper iets dat wij niet weten namelijk dat er al een NT aanwezig is.
Met de nieuwste Ftu (TK01)moet dat zeker lukken die is voor doe het zelf ontwikkelt, maar dan moet wel alles aanwezig zijn. Zelfs met de TY01 is het zelf nog wel te doen.
Reputatie 8
Badge +11
Als die er niet is zal Guidion de NT moeten plaatsen inderdaad. Ik zie geen melding of er wel of niet een installatiepakket is verzonden, dus ik heb er helaas ook geen 100% zekerheid over of de TS die in huis heeft. Als hij die in huis heeft zal hij het zelf kunnen installeren. Als dat niet zo is, zullen we de afspraak van morgen moeten afwachten.

Reageer