Komt 500 Mb/s snelheid beschikbaar op Glasvezel bij Telfort?

• 10 februari 2017
  • 43 reacties
  • 1883 keer bekeken

Toon het eerste bericht

43 reacties

300 mbit zou al fijn zijn, ik vind dat ze met 200 mbit best wel een beetje achterblijven op glasvezel...
Goed punt maar dat zowel KPN als Telfort nu beginnen met 50/5 vind ik ook achterblijven of beter gezegd terugstappen, hoewel niet iedereen de upload nodig zal hebben.
Reputatie 8
Juist die symmetrische snelheid bij glasvezel voor down- en upload was eerder altijd juist het voordeel om ermee te adverteren als tegenhanger van DSL. Maar nu KPN de verdere aanleg van glasvezel afremt willen ze doen laten geloven dat het niets uitmaakt met DSL, door de internetdienst m.b.t. glasvezel dan zelf maar te beperken.

Juist allerlei "clouddiensten" die mensen tegenwoordig gebruiken en bijv. upload van YouTube filmpjes heb je die hogere upload snelheid net zo hard nodig als die download.
Reputatie 1
https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/kpn-gaat-internetsnelheid-koperdraad-naar-400mbps-opwaarderen/

KPN gaat internetsnelheid koperdraad naar 400Mbps opwaarderen
KPN begint over enkele maanden met het gefaseerd opwaarderen van het koperdraadnetwerk. Na de werkzaamheden kan KPN een maximale internetsnelheid van 400Mbps via dit netwerk gaan aanbieden.

De opwaardering is de nieuwste troef van KPN in de gekozen strategie om het opwaarderen van koperdraad een hogere prioriteit dan het aanleggen van nieuwe glasvezelnetwerken te geven. KPN legt alleen nog nieuwe glasvezelnetwerken bij nieuwbouw aan. In vrijwel alle andere gevallen wordt vanwege kostentechnische redenen voor het opwaarderen van koperdraad gekozen.

Bonded VPLUS
Bonded VPLUS is de nieuwe techniek die KPN bij de levering van DSL via het koperdraadnetwerk aan klanten gaat leveren. Dit is een combinatie van kopertechnieken waarmee een maximale internetsnelheid van 400Mbps geleverd kan worden. Bij de daadwerkelijk aan klanten geleverde internetsnelheid is echter de afstand van wijkkast tot de voordeur van groot belang. Omdat KPN bij Bonded VPLUS deze afstand tot maximaal 150 meter terugbrengt, wordt slechts een beperkt verval van de internetsnelheid verwacht.

Ziggo
KPN zet Bonded VPLUS in bij de concurrentiestrijd met Ziggo. Dit kabelbedrijf levert aan consumenten via de coaxkabel op dit moment al abonnementsvormen met een maximale internetsnelheid van 400Mbps. Ziggo gaat echter de overstap naar DOCSIS 3.1 maken waardoor Gigabitinternet met een maximale internetsnelheid van 1000Mbps (1Gbps) binnen handbereik komt. KPN levert zelf via glasvezel een maximale internetsnelheid van 500Mbps. Het voordeel van glasvezel is echter wel dat de download- en uploadsnelheid symmetrisch en dus gelijk zijn.
Reputatie 1
https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/kpn-gaat-internetsnelheid-koperdraad-naar-400mbps-opwaarderen/

KPN gaat internetsnelheid koperdraad naar 400Mbps opwaarderen
KPN begint over enkele maanden met het gefaseerd opwaarderen van het koperdraadnetwerk. Na de werkzaamheden kan KPN een maximale internetsnelheid van 400Mbps via dit netwerk gaan aanbieden.

De opwaardering is de nieuwste troef van KPN in de gekozen strategie om het opwaarderen van koperdraad een hogere prioriteit dan het aanleggen van nieuwe glasvezelnetwerken te geven. KPN legt alleen nog nieuwe glasvezelnetwerken bij nieuwbouw aan. In vrijwel alle andere gevallen wordt vanwege kostentechnische redenen voor het opwaarderen van koperdraad gekozen.

Bonded VPLUS
Bonded VPLUS is de nieuwe techniek die KPN bij de levering van DSL via het koperdraadnetwerk aan klanten gaat leveren. Dit is een combinatie van kopertechnieken waarmee een maximale internetsnelheid van 400Mbps geleverd kan worden. Bij de daadwerkelijk aan klanten geleverde internetsnelheid is echter de afstand van wijkkast tot de voordeur van groot belang. Omdat KPN bij Bonded VPLUS deze afstand tot maximaal 150 meter terugbrengt, wordt slechts een beperkt verval van de internetsnelheid verwacht.

Ziggo
KPN zet Bonded VPLUS in bij de concurrentiestrijd met Ziggo. Dit kabelbedrijf levert aan consumenten via de coaxkabel op dit moment al abonnementsvormen met een maximale internetsnelheid van 400Mbps. Ziggo gaat echter de overstap naar DOCSIS 3.1 maken waardoor Gigabitinternet met een maximale internetsnelheid van 1000Mbps (1Gbps) binnen handbereik komt. KPN levert zelf via glasvezel een maximale internetsnelheid van 500Mbps. Het voordeel van glasvezel is echter wel dat de download- en uploadsnelheid symmetrisch en dus gelijk zijn.

zal hier mee te maken hebben willen alles op elkaar laten lijken.
Reputatie 8
Die opwaardering van koper is me wel bekend. Ben benieuwd, hogere snelheden tot aan 100 Mbps leveren nu al zo vaak problemen op. Denk dat het alleen maar meer wordt bij nog hogere snelheden.
Reputatie 6
Badge +4
300 mbit zou al fijn zijn, ik vind dat ze met 200 mbit best wel een beetje achterblijven op glasvezel...
Goed punt maar dat zowel KPN als Telfort nu beginnen met 50/5 vind ik ook achterblijven of beter gezegd terugstappen, hoewel niet iedereen de upload nodig zal hebben.

Ik snap die logica ook niet. Juist met glasvezel zou je veel hogere snelheden verwachten, het klinkt ook best raar door te zeggen ik heb glasvezel en mijn snelheid is 50/5 :P
Daarmee vervallen alle voordelen van glasvezel waarbij de upload net zo snel is als de download.

Daarbij vind ik maximaal 200 mbit anno 2018 echt te laag worden (de discussie waarom iemand dat nodig zou hebben laat ik even buiten beschouwing, de vergelijking doe ik nu met de concurrentie en daarbij blijft Telfort in mijn ogen ver achter).
Tweak levert ook al gigabit via glasvezel.
Het is inderdaad jammer maar finacieel technisch wel begrijpelijk dat KPN alleen bij nieuwbouw voor ftth kiest en dan nog bij een minimum aantal woningen. Gelukkig voor veel buitengebieden is Cif in die markt gestapt, alleen is de keus in aanbieders dan weer beperkt.
De vergelijking doe ik nu met de concurrentie en daarbij blijft Telfort in mijn ogen ver achter).
Welke concurrentie je hebt de KPN groep waar Telfort 1 van de merken, je hebt VodafoneZiggo(lees kabel) en Tele2.
Ik heb het wel eerder geschreven maar, veel concurrentie is er niet meer, je kiest nu tussen Kabel en Dsl en waar mogelijk voor Glasvezel hoewel dit laatste is vaak geen eens een keuze meer. En welke de door jou gewenste snelheid tegen een gunstig tarief kan leveren.

De meeste providers op het KPN netwerk hanteren dezelfde prijzen de enige die nu opvalt is youfone zonder dit als reclame te bedoelen, maar deze biedt all in, dus geen aparte opname pakket etc. Daar zou nog winst te behalen zijn kijken wie de extra's het meest gunstig aanbied.
Reputatie 6
Badge +4
Het gaat mij juist niet zo zeer om de kosten maar om de mogelijkheid meer snelheid te krijgen, en daar is genoeg concurrentie voor te vinden. Dit is gewoon mogelijk hier, over hetzelfde netwerk van KPN. Het is onlogisch dat Telfort als provider voor deze (relatief lage) maximale snelheden kiest. Je zou denken dat de reden is dat KPN zelf exclusief de hogere snelheden wilt aanbieden maar elke andere provider die over het KPN netwerk gaat biedt de 500 mbit aan, Telfort is de enige die blijft steken op 200 mbit.

Ik zou zo bereid zijn meer te betalen voor 300, 400 of 500 mbit (of ergens daar tussen). Maar ik wil ook graag bij Telfort blijven en ik vind het niet dusdanig belangrijk om weg te gaan, maar raar vind ik het wel.
Reputatie 1
Het gaat mij juist niet zo zeer om de kosten maar om de mogelijkheid meer snelheid te krijgen, en daar is genoeg concurrentie voor te vinden. Dit is gewoon mogelijk hier, over hetzelfde netwerk van KPN. Het is onlogisch dat Telfort als provider voor deze (relatief lage) maximale snelheden kiest. Je zou denken dat de reden is dat KPN zelf exclusief de hogere snelheden wilt aanbieden maar elke andere provider die over het KPN netwerk gaat biedt de 500 mbit aan, Telfort is de enige die blijft steken op 200 mbit.

Ik zou zo bereid zijn meer te betalen voor 300, 400 of 500 mbit (of ergens daar tussen). Maar ik wil ook graag bij Telfort blijven en ik vind het niet dusdanig belangrijk om weg te gaan, maar raar vind ik het wel.

KPN is het hoofdmerk en wil exclusief 500mbs leveren. KPN zet Telfort weg als Budget merk met 200Mbs etc, KPN experimenteert ook met 4K dat is ook niet beschikbaar bij Telfort en dat komt ook nog niet de aankomende tijd.
Nou Telfort nog Budget provider te noemen gaat ook niet meer op, dan is NLe dit ook.
Op zich heeft @knorde dan wel gelijk en zit de keuze er in om te kijken wie de hoogste snelheid levert voor dezelfde prijs, of je dat concurrentie kan noemen weet ik niet.

4k kan je al afnemen als klant bij KPN dus echt experimenteren kan je dit niet noemen. SKV de club uit Veendam heeft trouwens een primeur voor Nederland op 4k gebied stream van Nasa. Verder behalve voor de upscaling en 4k films heeft het eigenlijk nog weinig meerwaarde.
Reputatie 6
Badge +4
KPN is het hoofdmerk en wil exclusief 500mbs leveren. KPN zet Telfort weg als Budget merk met 200Mbs etc,
Maar KPN is niet meer exclusief in het leveren van 500 mbit, de rest van de KPN netwerk providers bieden ook 500 mbit aan. Exclusief zijn ze dus niet. En natuurlijk kunnen ze Telfort weg zetten als budget provider maar inmiddels is dat ook niet meer zo budget als dat het was en als je de 500 mbit (of 400 of 300) als optie houdt kan een budget klant er zelf voor kiezen of die er meer voor wilt betalen.

Hoe dan ook, het is een keuze die wij moeten respecteren en het is niet eens zo'n heel groot probleem. Ik red me prima zo. Het gaat mij er meer om dat ik het een vreemde keuze vind waarom KPN het alleen bij Telfort laag houdt en bij de rest van de KPN netwerk providers niet.
@knorde ik zou van respecteren accepteren maken, ps die andere netwerk providers staan vermoedelijk verder van KPN af meer eigen organisatie minder submerk. Telfort zou je het nieuwe Hi kunnen noemen.
Reputatie 6
Badge +4
Aankomende september komt er meer bekend. Over welke snelheden telfort gaat aanbieden. Ze zijn nu bezig om alles op orde te maken heb ik van horen zeggen.

Jammer genoeg gaan ze geen 500mbs aanbieden maar komen ze met 300mbs

Volgens goed ingewijde bronnen die ik heb bij kpn.

Ik heb hier (buiten jouw post om) nog niks over gehoord. Is hier al meer bekend over?
Reputatie 8
Er zijn zelfs providers die de volledige bandbreedte van glasvezel aanbieden.
Dus tot 1 gigabit. (500 Mbps is het "minste" wat je kunt bestellen :S ).

Willekeurige postcode en huisnummer ingevuld in de gemeente waar de provider zijn standplaats heeft. Maar verder naar het zuiden (mijn eigen plek), kan ik het ook hier bestellen.
https://www.trined.nl/bestellen/5491AA/33/

Bij volledige bandbreedte moet men rekening houden dat de gemeten snelheid niet "exact" wordt gehaald, en zal TV-onvangst (men heeft één 4K kanaal), merkbaar van het totaal worden afgesnoept. Maar ja, "who cares" met die snelheden. 🆒
Reputatie 8
Badge +10
Hi allen! 🙂 Ik heb in de wandelgangen nog niets gehoord over een verhoging van de snelheid via glasvezel. Zo gauw daar iets over bekend wordt gemaakt, zullen we het delen op de site en op het forum!
Reputatie 6
Badge +4
Hi allen! 🙂 Ik heb in de wandelgangen nog niets gehoord over een verhoging van de snelheid via glasvezel. Zo gauw daar iets over bekend wordt gemaakt, zullen we het delen op de site en op het forum!
Ok, @GodZZila zal dan wel geen juiste informatie hebben verkregen. @Alexandra - Telfort Wel vind ik dat Telfort erg achterblijft kwa snelheid. Uiteraard kun jij daar niks aan doen maar het klinkt wel grappig dat ik zeg glasvezel te hebben en dan vervolgens de snelheid 200 mbit noem. Bij de concurrent (Ziggo) is al 400 mbit mogelijk via de kabel en via DSL is er ook al 400 mbit mogelijk. Onbegrijpelijk dat Telfort je dan geen keuze geeft om tegen meerprijs wat hogers af te nemen.
Reputatie 4
Badge +1
Aankomende september komt er meer bekend. Over welke snelheden telfort gaat aanbieden. Ze zijn nu bezig om alles op orde te maken heb ik van horen zeggen.

Jammer genoeg gaan ze geen 500mbs aanbieden maar komen ze met 300mbs

Volgens goed ingewijde bronnen die ik heb bij kpn.

Ik zou jouw bron niet zomaar vertrouwen 😁

Reageer